-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Algirdo Šemetos idėja kelia įniršį visoje Europoje

Vienas naktinio mokesčių perversmo Lietuvoje organizatorių Algirdas Šemeta, persėdęs į Europos komisaro kėdę, žada sudrumsti ramybę visame žemyne, trečiadienį rašo „Lietuvos rytas“.
Algirdas Šemeta
Algirdas Šemeta / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Degalai ir namus šildantis kuras turi būti apmokestinami pagal išmetamų teršalų kiekį. Tai dar prieš metus pasiūlė už mokesčius atsakingas Europos komisaras A.Šemeta. Nauja apmokestinimo tvarka sėkmingai skinasi kelią – trečiadienį Europos parlamentarai ją svarstys, o ketvirtadienį jau balsuos.

Jeigu jai būtų pritarta, o pereinamojo laikotarpio nenustatyta, tokiu atveju didžiulis kainų šuolis visos Europos laukia jau nuo 2013 metų. Vokiečiai apskaičiavo, kad lietuvio pasiūlymas jų šalies vairuotojams dyzelino litrą pabrangins 31 euro centu (1,07 lito). Tokia iniciatyva piktinasi tiek daugiausia dyzelinu varomus automobilius įsigiję vokiečiai, tiek šios šalies valdžia.

Kai kurie europarlamentarai įspėja, kad tai pridarys milžiniškų nuostolių visai Europos automobilių pramonei. „Daugelyje valstybių narių turėtų labai išaugti dyzelino kaina”, – aiškino Europos Parlamento narė iš Liuksemburgo Astrid Lulling.

Be to, tai kirs ir privačių namų savininkams – mat siūloma už kiekvieną į orą išmestą anglies dvideginio toną įvesti 20 eurų (70 litų) mokestį. Bet A.Šemeta teigia, kad ES narės galėtų savarankiškai apsispręsti ir netaikyti mokesčių už namams šildyti vartojamą energiją.

Pagal A.Šemetos pasiūlymą, mokesčiai bus skaičiuojami pagal tai, kiek kuras ar degalai sukuria energijos ir išmeta anglies dvideginio. Tai bloga žinia dyzelino, kuris pralaimi konkurencinę kovą kitoms degalų rūšims dėl didesnės taršos, vartotojams.

Automobilių pramone garsėjančios Vokietijos spauda neslepia nuostabos dėl lietuvio pasiūlymo. Vokiečiai mano, kad tokiu būdu paprasčiausiai siekiama surinkti daugiau mokesčių. Nauja degalų apmokestinimo tvarka sulaukė pasipriešinimo ir kai kuriose kitose ES šalyse. Todėl europarlamentarai jau dabar kritikuoja siūlymą, kiti rekomenduoja jo svarstymą ar galiojimą nukelti.

„Staigus dyzelino kainų šuolis ne tiktai neišspręs problemų, bet ir sukurs jų dar daugiau“, – teigė Europos Parlamento narė A.Lulling. Europarlamentarė įspėja, kad tai sukrės visą Europą.

Europos automobilių gamintojai įsitikinę, kad Briuseliui parūpo tiesiog susirinkti daugiau pinigų.

Su tuo sutinka ir Lietuvos naftos produktais prekiaujančių įmonių asociacijos vadovas Lukas Vosylius. „Taip tiktai siekiama gauti daugiau pajamų, pasipelnyti. Aplinką labiausiai teršia gamyklos, o ne automobiliai“, – sakė L.Vosylius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius