Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Benetton“ mados imperija pereina į jos įkūrėjo sūnaus rankas

Luciano Benettonas antradienį turėtų perduoti savo mados imperijos vairą sūnui Alessandro, kuriam pavesta naujai pristatyti prekės ženklą, garsėjantį kontroversiškomis reklaminėmis kampanijomis.
Luciano Benettonas perduoda „Benetton“ mados imperijos vairą sūnui Alessandro
Luciano Benettonas perduoda „Benetton“ mados imperijos vairą sūnui Alessandro / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šiaurės Italijoje vyksiančiame bendrovės vadovų visuotiniame susitikime prieš 47 metus drauge su broliais drabužių kompaniją įkūręs L.Benettonas turėtų paskelbti, kad perduoda vadovavimą dabartiniam kompanijos vicepirmininkui Alessandro.

Per pastarąjį pusę amžiaus ši bendrovė virto tikra milžine ir atidarė maždaug 6 tūkstančius savo parduotuvių 120 šalių. Tačiau dabar ji turi atlaikyti naujesnių bendrovių, tokių kaip „H&M“ ir „Zara“ konkurenciją.

Italijos bendrovės verslui neigiamos įtakos turėjo kylančios žaliavų, ypač medvilnės, kainos, taip pat pietų Europą apėmusi ekonomikos krizė.

Praėjusį mėnesį ji paskelbė, kad 2011 metais jos grynasis pelnas sumažėjo 28 procentais ir sudarė 73 mln. eurų.

Interviu laikraščio „Corriere della Sera“ sekmadienio numeriui L.Benettonas sakė suvokiąs sūnui skiriamos užduoties sunkumą.

„Iššūkiai visada lieka tie patys: daryk, įsivaizduok, ieškok naujovių – tai dalykai, kurių verslininkas niekada negali pamiršti“, – pridūrė jis.

L.Bennetonas prisiminė laikus, kai 1969 metais bendrovė atidarė pirmąją savo parduotuvę Paryžiuje ir įžūliai įsiveržė į tokių „neginčijamų mados lordų kaip „Dior“ ar „Chanel“ draugiją tokiu metu, kai dar niekas nekalbėjo apie kasdienius drabužius“.

Didžiausio dėmesio „Benetton“ susilaukė paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, pasirodžius skandalingosioms jos produkcijos reklamos.

Vienoje jų buvo vaizduojamas juoda sutana vilkintis kunigas, kurį bučiuoja jauna vienuolė. Kitose reklaminėse kampanijose buvo paliestos tokios visuomenei aktualios temos kaip AIDS, homoseksualumas, badas, pabėgėliai, rasizmas, religija, mirties nuosprendis ar karas.

Naujausia prieštaringai įvertinta reklaminė kampanija vyko praėjusiais metais, kai „Benetton“ reklaminiuose stenduose galima buvo išvysti besibučiuojančias pasaulio garsenybes, tarp jų Romos katalikų popiežių ir musulmonų dvasininką. Nors Vatikanui pagrasinus teismais, šios reklamos teko atsisakyti.

L.Benettonas apie tai, kad savo įpėdiniu skirs Alessandro, paskelbė dar 2005 metais, tačiau gausi itališka šeima visada dalyvavo formuojant kompanijos ateities viziją.

2006 metais net trys paprastai viešumos vengiančios Benettonų šeimos kartos nusifotografavo žurnalo „Vanity Fair“ itališko numerio viršeliui. Ši priešais šeimai priklausančią XVII amžiaus vilą Poncano Venete daryta nuotrauka buvo skirta kompanijos 40-mečio jubiliejui.

Sveikai atrodantis 76-erių L.Benettonas, daugeliui pažįstamas iš ilgų žilų plaukų ir akinių tradiciškai apvaliais rėmeliais, yra vienas garsiausių savarankiškai imperiją sukūrusių italų.

Dar paauglystėje jis pastebėjo, kokie populiarūs jo jaunesniosios sesers Giulianos mezgami megztukai. Tai paskatino jį įsigyti mezgimo mašiną ir pradėti siūlyti savo megztas prekes vaikštant nuo vienų iki kitų durų. Po kurio laiko sėkmės lydimas jaunas verslininkas jau galėjo atidaryti savo pirmąjį fabrikėlį.

1962 metais jis sukrėtė gana tradicinę vilnonių megztinių rinką,  36 spalvomis pristatęs penkis megztinių modelius, skirtus dėvėti jaunimui ir neoficialiomis progomis.

Italų fotografo Oliviero Toscani darytose reklaminėse „The United Colours of Benetton“ nuotraukose atsispindi jos tikslas ugdyti tolerantiškumą, antirasistines pažiūras ir daugiakultūrę visuomenę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius