Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ledo ir sniego „naikintuvų“ verslo ypatumai

Kai sėdite lėktuve ir jau ruošiatės kilti – įsivaizduokime, kad tai snieginga žiema – net nepagalvojate, kodėl ant aerodromo pakilimo tako nė lašo sniego. O jeigu ir pagalvojote, tai turbūt taip: „jį nuvalė sniego valymo mašinos“. Iš esmės neklystate, tačiau yra čia ir tam tikrų niuansų. Kalbant apie ledo tirpiklius, skirtus sniego tirpinimui bei ledo pašalinimui nuo aerodromų pakilimo takų bei jų apsaugai nuo apledėjimo, neaplenksime Anykščiuose įsikūrusios Luko Pakelčio ir Virginijaus Petronio vadovaujamos bendrovės ESSPO.
Apsnigtas Charleso de Gaullio oro uostas
Apsnigtas oro uostas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Paveldėtas verslas

Ši įmonė pradėjo veikti 1992 metais. Bendrovės pavadinimas ir juridinis statusas keitėsi, ESSPO vardą įgijo nuo 2003-ųjų. „Nuo pat pirmųjų veiklos metų pagrindinė veiklos kryptis buvo vandenilio peroksido ir kaustikinės sodos didmeninė prekyba. Vėlesniais metais veikla išsiplėtė, siūlant daugiau įvairių cheminių medžiagų pramonės įmonėms“, - pasakoja komercijos direktorius L. Pakeltis.

Ledo ir sniego „naikintuvus“ – prekybą ledo ir sniego tirpdymo reagentais oro uosto pakilimo, nusileidimo ir privažiavimo takams bei parkavimo aikštelėms ESSPO pradėjo 2005 m. Lygiagrečiai ėmė siūlyti vadinamojo nuledinimo sprendimus automagistralėms bei krašto keliams. Kartu su ledo ir sniego šalinimo verslu ėmė intensyviai vystyti naujausią įmonės veiklą – vandens ir nuotekų valymo sprendimus.

„Šią įmonę įkūrė mano amžinatilsį tėtis Kęstutis Pakeltis, taigi iš esmės šeimos verslo dalį paveldėjau. ESSPO pradėjau dirbti 2008 metais. Iš pradžių buvome vieno didelio Suomijos koncerno, prekiavusio ledo tirpinimo reagentais, atstovais Lietuvoje, vėliau nutarėme vystyti nepriklausomą verslą, kurti savo prekės ženklą. Nejučia išaugome į įmonę, sėkmingai konkuruojančią ir su ta pačia bendrove, kurios atstovais buvome anksčiau“, - sako L. Pakeltis.

Lukas Pakeltis. ESSPO komercijos direktorius ir bendrasavininkis
Lukas Pakeltis. ESSPO komercijos direktorius ir bendrasavininkis

Trys iššūkiai kiekvienam verslui

Paklaustas apie pagrindinius iššūkius, kilusius jam, kaip vienam iš vadovų, veiklos pradžioje, L. Pakeltis išskyrė tris:  konkurencinę aplinką, eksportą (kitų rinkų pažinimą) ir kapitalo poreikį. „Iššūkiai tiek verslo pradžioje, tiek jam įsibėgėjus, išlieka tie patys. Su jais susiduria kiekvienas verslininkas. Kalbant apie konkurencinę aplinką, pastebiu jos aštrėjimą. Jeigu nebūtume priėmę tinkamų strateginių sprendimų, ledo reagentų segmente mūsų ko gero nebebūtų. Sėkmingos vadybos dėka ne tik sugebėjome išlikti, bet ir sėkmingai augti“, - tikina verslininkas.

Prie įmonės augimo ir verslo plėtros reikšmingai prisidėjo bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) parama, kurią įmonė gavo apyvartinėms lėšoms finansuoti. „Norėdami gauti tam tikro dydžio paskolą verslo plėtrai, būtume turėję komerciniams bankams įkeisti atitinkamo dydžio užstatą. Tuo tarpu INVEGA parama padėjo plėsti verslą nebūtinai aktyvuojant atsargas“, - pasakoja L. Pakeltis.

Verslininkai, kreipdamiesi į banką ar kitą kredito įstaigą dėl paskolos verslui pradėti ar plėsti, dažnai susiduria su bankui nepatrauklaus ar nepakankamo užstato problema. INVEGA garantijos, įtrauktos į Garantijų fondą, padeda išspręsti šią problemą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą bankui iki 80 proc. paskolos sumos. Likusios negarantuotos paskolos dalies grąžinimą bankas užsitikrina įmonės pasiūlytais užstatais, įsikeisdamas už paskolos lėšas įsigyjamą turtą.

Patenkinti klientai skatina augti dar labiau

Paklaustas apie ateities verslo vystymo kryptis, L. Pakeltis išskiria tris pagrindines. Tai konkurencingumo didinimas įprastose rinkose, daugiausia Baltijos šalyse ir Lenkijoje, gamybos bei skirstymo kanalų efektyvinimas, plėtra į naujas rinkas, tiek į Vakarus, tiek į Rytus, ir veiklos diversifikacija, siekiant įtraukti kuo daugiau veiklų, taip sumažinant veiklos sezoniškumą.

„Klientai nuolat vertina bendrą įmonės veiklą: produktus, logistiką ir konsultavimą. Produktai visada turi būti tinkamai parinkti, logistika – tiksli ir savalaikė, o konsultavimas – kompetentingas. Teigiami atsiliepimai iš patenkintų klientų ir abipusiai naudinga partnerystė yra esminiai veiksniai, motyvuojantys įmonę nuolat tobulėti, augti ir atsinaujinti“, - sakė Lukas Pakeltis.

Rubrikoje „Verslo vinis“ rasite daugiau drąsių ir sėkmingų verslo idėjų, kuriomis didžiuojasi jų autoriai ir visi, padėję šiems verslams išvysti dienos šviesą bei sėkmingai augti.

Projekto „Verslo vinis“ iniciatorė INVEGA kviečia susipažinti su verslo finansavimo galimybėmis Lietuvoje ir išdrįsti pradėti bei plėsti savo verslus. Rubrikoje pateikiama informacija apie INVEGOS administruojamas priemones, kurios finansuojamos ES struktūrinių fondų lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius