Dabar populiaru
Publikuota: 2020 gruodžio 1d. 11:02

Kalėdų mugės migruoja į virtualią erdvę: kokią dalį galerijos ar kavinės galima perkelti į internetą?

„Italala Caffe“
Organizatorių nuotr. / „Italala Caffe“

Tiek pirmasis, tiek pastarasis karantinas išbandymų atnešė visam verslui, tačiau su didžiausiais iššūkiais susidūrė tie, kuriems itin aktualios fizinės pardavimo vietos. Elektroninė prekyba skaitmeniniame amžiuje labai svarbi, tačiau kokią dalį kavinės, meno galerijos ar kalėdinės mugės galima iškelti į internetą?

Kalėdų ir pasiruošimo joms metas – vienas kertinių laikotarpių prekyboje, kada išauga pardavimai. Čia svarbiu elementu tampa ir šventinės mugės, leidžiančios mažesniems lokaliems verslams pademonstruoti savo prekes, surasti joms naujų pirkėjų.

Karantinas į virtualią erdvę iškėlė ne tik didžiąją dalį prekybos, bet ir kai kurias kalėdines muges. „Swedbank“ verslumo platformos „Kiekvienas gali“ dalyvių internetinė kalėdinė mugė į vieną vietą sujungė daugiau nei 100 internetu prekiaujančių verslų.

Projekte „Kiekvienas gali“ bei jo internetinėje mugėje dalyvaujančių kavos namų „Italala Caffe“ ir „Paveikslai.lt“ galerijos atstovai pasakoja apie naują šių vietų realybę.

„Aira Zo Photography“/Paveikslai.lt galerija
„Aira Zo Photography“/Paveikslai.lt galerija

Bekontaktė realybė vietose, kur kontaktas svarbus

Dėl karantino kavinė šiandieną nėra ta socializacijos vieta, kurioje susitinkama su draugais, kolegomis ar klientais. Tačiau socializacijos funkcija išliko, tik kiek pakeitė formą, pasakoja sostinėje esančios „Italala Caffe“ bendraįkūrėjos Ramunė Vaitekonytė ir Julija Pangonienė.

„Šiandieną kavinėje apsilanko daug mažiau žmonių, jie ateina kavos išsinešti. Dažniausiai ateina tie, kuriems tas atėjimas yra tarsi ritualas ir svarbus „normalaus“ gyvenimo momentas. Kadangi srautai mažesni, baristos taip pat turi laiko ilgesniam pokalbiui su užsukusiu klientu, kuris tiek vieniems, tiek kitiems yra labai svarbus. Ateina ir kita grupė klientų. Tai tie, kurie užsuka ir dėl kavos, bet dar labiau – iš noro palaikyti, nes supranta, kiek daug iššūkių kelia šis laikotarpis“, – pasakoja kavinės bendraįkūrėjos.

Tuo metu „Paveikslai.lt“ galerijos direktorius Marius Virbickas pastebi, kad nors prie naujos realybės prisitaikyti teko, o be gyvo kontakto galerija sunkiai įsivaizduojama, įmanoma atrasti ir šiokių tokių karantino privalumų.

„Internetinę galerijos platformą turėjome visuomet, o per karantiną ji tapo dar svarbesnė ir aktualesnė. Į internetą migravo nemaža dalis mūsų klientų, tačiau kadangi veikiame ir gyvai, lankytojų galerijoje taip pat susilaukiame. Vis dėlto, karantinas atnešė ne tik poreikį daugiau dėmesio skirti internetinei platformai. Šiuo metu į mūsų galeriją vienu metu gali užeiti du žmonės, tad dėl pasikeitusio srauto išmokome efektyviau aptarnauti klientus, skirdami jiems pakankamai dėmesio bei ilgiau negaištant pasitikdami laukiančius“, – sako M.Virbickas.

„Aira Zo Photography“/Paveikslai.lt galerija
„Aira Zo Photography“/Paveikslai.lt galerija

Būti internete privalu, bet to neužtenka

Nors nemaža dalis menininkų norėtų susikoncentruoti į prekybos procesą, skaitmeniniame amžiuje, pasak M.Virbicko, internete jiems būti tiesiog privaloma.

„Taip yra ne dėl pandemijos ar ne tik dėl jos. Tai privalu todėl, kad šiandieną virtualioje erdvėje yra didelė dalis potencialių jų meno gerbėjų ir pirkėjų“, – kalba galerijos vadovas.

„Italala Caffe“ bendraįkūrėjos R.Vaitekonytė ir J.Pangonienė pasakoja, kad iki pirmojo karantino pavasarį kavinė neužsiėmė jokia internetine prekyba, tad šuolis į virtualią erdvę turėjo būti didelis. Savo ne taip seniai pradėjusioje veikti prekybos platformoje „Italala Caffe“ įkūrėjos pabandė sukurti virtualią kavinę – vietą, kurioje klientai gali ne tik atrasti gardžios kavos, jai pasigaminti skirtų įrankių, bet ir vaizdo įrašų, kuriuose kavinės baristos dalijasi kavos ruošimo patarimais bei receptais.

Organizatorių nuotr./„Italala Caffe“ bendraįkūrėjos Ramunė Vaitekonytė ir Julija Pangonienė
Organizatorių nuotr./„Italala Caffe“ bendraįkūrėjos Ramunė Vaitekonytė ir Julija Pangonienė

„Pirmojo karantino metu nespėjome susikurti tokios parduotuvės, kokią įsivaizdavome, tad prekiavome socialinių tinklų prekybos platformoje. Tačiau norint išlaikyti solidų prekės ženklo įvaizdį, vientisumą, labai svarbu turėti savo internetinę parduotuvę. Dabar ją turime, sulaukiame užsakymų ir iš kitų miestų, taip tarsi išplėsdamos savo geografiją, tačiau pastangų išpopuliarinti internetinę parduotuvę ir padėti mus atrasti klientams dar reikia nemažai. Persikėlimas į elektroninę erdvę savaime nėra sėkmė“, – teigia R.Vaitekonytė ir J.Pangonienė.

Remiamas turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką