Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gyvenimas be automobilio teisių: kodėl nevairuoja žinomi žmonės?

Kiekvieną dieną Lietuvos keliuose galima išvysti, kaip automobilių vairuotojai vienas kitam piktai grūmoja dėl nuolatinių kamščių arba draugiškai pamoja ranka, kai vienas kitą praleidžia. Tačiau šis gyvenimo aspektas patinka ne visiems. Kodėl kai kurie žinomi žmonės iki šiol neturi vairuotojo pažymėjimo?
Marijus Berenis, Aistis Mickevičius, Zita Kelmickaitė, Vytenis Pauliukaitis
Marijus Berenis, Aistis Mickevičius, Zita Kelmickaitė, Vytenis Pauliukaitis / Viganto Ovadnevo, Sigitos Berenės, 15min nuotr.

15min susisiekė su keliais žinomais žmonėmis, kurie mielai sutiko pasikalbėti apie vieną greičiausių susisiekimo priemonių – automobilį. Apie šią transporto priemonę kalbėjomės su radijo laidų vedėju Marijumi Bereniu, aktoriumi Aisčiu Mickevičiumi, televizijos laidų vedėju Vyteniu Pauliukaičiu ir muzikologe Zita Kelmickaite.

Tolimose kelionėse vairuoja žmona

Radijo laidų vedėjas Marijus Berenis didelio potraukio automobiliams niekada nejautė, o jaunystėje tai laikė prabangos priemone, nes ne kiekvienas galėjo jį įsigyti. Būtent dėl to jis ir neturi vairuotojo pažymėjimo, nes paprasčiausiai neturėtų su kuo važinėti.

„Aš į tai žiūrėjau praktiškai. Galvojau, kol neturiu pinigų automobiliui, tai kam man tas vairuotojo pažymėjimas reikalingas. Vėliau atsirado draugų, kurie vienas po kito pirko automobilius, tai visą laiką turėjau, kas mane galėjo pavežti. Ir pačioje pradžioje man taip gerai klostėsi darbai, kad aš viską pasiekdavau tai pėsčiomis, tai viešuoju transportu“, – džiaugėsi Marijus.

Sigitos Berenės nuotr./Marijus Berenis
Sigitos Berenės nuotr./Marijus Berenis

Laikai keitėsi, tačiau Marijus – ne. Net ir po kelių dešimtmečių laidų vedėjui nekilo noras sėsti prie automobilio vairo. Jis net neabejoja, kad situacija nepasikeis. Tiesa, net ir gražūs automobiliai jo nežavi, jų išvaizda jokio įspūdžio nedaro.

„Jeigu kalbant apie visas transporto priemones, tai mane labiau traukia motociklai ar motoroleriai. Aš galvoju, kad bus kur kas realiau, jei pradėsiu laikyti teises būtent šių priemonių“, – kalbėjo radijo laidų vedėjas.

Paklausus Marijaus, ar sėdint automobilyje nekyla noras nurodinėti vairuotojui, jis tvirtai atsako, kad ne. Vyras šiuo klausimu save laiko tobulu keleiviu, nes yra įsitikinęs, kad negali kažkam aiškinti, kaip reikia vairuoti.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Marijus Berenis ir Sigita Berenė
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Marijus Berenis ir Sigita Berenė

„Aš maždaug žinau kelių eismo taisykles, nes važinėju dviračiu, bet yra nesąmonė vairuojančiam aiškinti, ką jis turi daryti prie vairo. Nebent galėčiau pasakyti pastabą, kad neviršytų greičio, kas ir taip savaime suprantama ir logiška“, – tikino M.Berenis.

Tiesa, tolimose kelionėse už automobilio vairo sėda ne nepažįstamasis, o Marijaus žmona Sigita. Tačiau būtent dėl to radijo laidų vedėjas kartais jaučia nepatogumą, nes norėtų, kad kelionių metu atsipalaiduotų ir ji.

„Čia yra vienintelis dalykas dėl vairavimo, kuris tikrai man graužia sąžinę. Važiuodamas didesnį atstumą pagalvoju, kad būtų gerai, jog ją kažkas galėtų pakeisti ar duoti laisvą nuo vairavimo dieną“, – pasakojo Marijus.

Visgi pati Sigita vyro dėl vairavimo nespaudžia, tačiau kartais pasišneka, kad gal vis dėlto reikėtų pamėginti. Tačiau apie šias idėjas Marijus daugiau nesiplečia ir juokaudamas sako, kad galbūt širdyje labiau atras talentą, jog yra „Formulės 1“ lenktynininkas.

Svajoja būti vežamas limuzinu

Aktoriaus bei laidų vedėjo Aisčio Mickevičiaus pusbroliai nuo mažų dienų parodė didelį susidomėjimą automobiliais, o nuo 12 metų jau vairavo, tačiau paties aktoriaus šis užsiėmimas netraukė, jis niekaip negalėjo savęs įsivaizduoti prie vairo. Jis mano, kad ir be vairavimo galima gyventi, pasikliauti kitais vairuojančiais žmonėmis.

„Kai jau reikia nuvažiuoti tolimesnius atstumus, tai tada iškyla tas būtinybės klausimas, kad kartais būtų gerai vairuoti. Aš ir vaikščiojau į vairavimo seminarus, tačiau susidūriau su tokia situacija, kai prieš mane buvo kiti automobiliai ir gatvė. Jau tada supratau, kad man yra baisu, ir aš negaliu perlipti per save.

Didelius atstumus aš dažniausiai įveikiu samdydamas ką nors ar prašydamas mane nuvežti, važiuoju viešuoju transportu“, – kalbėjo A.Mickevičius.

Viganto Ovadnevo / 15min nuotr./Aistis Mickevičius
Viganto Ovadnevo / 15min nuotr./Aistis Mickevičius

Pasiteiravus aktoriaus, kokia viešąja transporto priemone dažniausiai važiuoja, aktorius sako, kad jau daug metų važinėja su viena taksi bendrove. Aistis negaili pagyrų šiai įmonei ir teigia, kad vairuotojai jį jau puikiai pažįsta, todėl jiems net nereikia sakyti, kur važiuoti.

Tiesa, kalbėdamas apie taksi vairuotojų puikų darbą, aktorius netikėtai grįžo į jaunystės prisiminimus, kai buvo labai populiarūs „Volgos“ automobiliai. Vyras atskleidė, jog visada norėjo, kad jais kas nors jį pavežiotų.

„Aš nuo vaikystės prisimenu savo didelį norą, kad mane kas nors pavežiotų „Volgos“ automobiliais, kuriais kažkada vežiojo komiteto pirmininkus. Tokia ir buvo mano svajonė – turėti limuziną ir kad mane kažkas vežiotų“, – šypsodamasis pasakojo Aistis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Aistis Mickevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Aistis Mickevičius

Nors aktorius vairuotojo teisių įgyti neketina, tačiau sostinės gatves gerai žino. Vyras galėtų laisvai parodyti, kokiu keliu greičiau važiuoti, o kur dažniausiai susiformuoja kamščiai. Jis net juokauja, kad kartais tenka perimti taksisto vaidmenį.

„Dabar būna tokių taksi įmonių, kurios pasamdo užsienio šalių vairuotojus, kurie nesigaudo mūsų mieste. Jie važinėja planšetės pagalba. Tas prietaisas dažnai kažkokius vėjus rodo ir, pavyzdžiui, aš žinau, kad man reikia į vieną pusę, bet jis man sako, kad reikia visai į kitą. Tada vairuotojui sakau, kad jam nesąmonę rodo, ir kodėl jis nevažiuoja savo galva“, – pasipiktinimą reiškė Aistis.

Automobiliai visiškai neįdomūs

Televizijos laidų vedėją bei režisierių Vytenį Pauliukaitį klausimai apie automobilius nukėlė į laikus, kai su šia transporto priemone galėjai turėti tik nuolatines problemas, o ką jau kalbėti apie techninio aptarnavimo nebuvimą. Todėl jis prisipažįsta, kad save laiko labai dideliu tinginiu, nes šių vairavimo problemų niekada nenorėjo užsikrauti sau ant galvos.

„Tais laikais buvo sunku pataisyti automobilį, buvo vagysčių periodas, kai labai dažnai vogdavo automobilius. Aš nenorėjau viso šito rūpesčio, tai taip ir nusprendžiau, kad nesiimsiu šio reikalo“, – savo sprendimą nelaikyti teisių paaiškino režisierius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytenis Pauliukaitis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytenis Pauliukaitis

Vietoj keturiais ratais varomos transporto priemonės V.Pauliukaitis renkasi vaikščiojimą pėsčiomis arba važiavimą jo dievinamu traukiniu. Jis tikina, kad traukiniu važiuoti labai mėgsta, tačiau neatsisako ir taksi automobilių. Režisieriui automobiliai visiškai neįdomūs, o apie jų grožį net nekalba.

„Galvoju, kad geriausia ir sveikiausia eiti pėsčiomis. Aš ir dviračiu važinėju ir turbūt nesu toks užimtas, kad man reikėtų kažkur skubėti. Suplanuoju savo judėjimą taip, kad užtektų ir miesto transporto. Žinoma, norėčiau, kad mūsų visuomeninis transportas būtų geriau sutvarkytas, nes man visi tie šūkiai, „palikite automobilius ir persėskite į visuomeninį transportą“, tiesiog juokingi.

Į tokį visuomeninį transportą, kuris šiuo metu juda Vilniuje, niekada nepersėsčiau. Mūsų autobusų reikia labai ilgai laukti, tvarkaraštis nėra tankus, kaip kokiame nors Liuksemburgo mieste. Automobilių yra daug, bet dėl tokių priežasčių niekas nenori persėsti į visuomeninį transportą“, – įsitikinęs V.Pauliukaitis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vytenis Pauliukaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vytenis Pauliukaitis

Beje, režisierius atkreipė dėmesį ir į kitą svarbią problemą – kamščius. Jo manymu, geriausias būdas jų išvengti – tramvajus. Vytenis vis dar nesupranta, kodėl jų pas mus nėra ir kodėl buvo nubalsuota prieš šią puikią susisiekimo priemonę.

„Manau, kad transportas Vilniuje nesutvarkytas iki galo, o ypatingai blogai su vakarinių autobusų ir troleibusų tvarkaraščiais. Naktiniai važinėja labai retai, o savaitgaliais žmonės, kurie važiuoja iš kino, renginių, koncertų, lekia kaip išprotėję. Nei vienas nespėja į paskutinį autobusą, kuris nuvažiuoja arba puse 12, arba 11 valandą“, – kalbėjo televizijos laidų vedėjas.

Supranta, kai vairuotojas vargsta prie vairo

Muzikologė Zita Kelmickaitė anksčiau laikėsi tvirtos nuomonės, kad įsigyti automobiliui reikia ne tik daug pinigų, bet ir šalia esančio žmogaus, kuris galėtų šia transporto priemone pasirūpinti. Tačiau dabar moters nuomonė pasikeitė ir ji įsitikinusi, kad, jei 90-ties metų žmonės gali drąsiai vairuoti automobilį, tad tai gali padaryti ir ji pati.

„Aš manau, kad vairuoti galima bet kokio amžiaus. Neturiu jokių baimių ir automobiliu būtų gerai nuvažiuoti pas draugus. Būna, kad važiuojant su taksi vairuotoju pasakau, kad gerai vairuoja, o ir per visą šį laiką išmokau kelių eismo taisykles. Kokie ženklai ką reiškia, kur kokį veiksmą reikia atlikti. Dabar visas veiksmas vyksta ir mano galvoje, tik tai, kad aš pati nesėdu prie vairo“, – mintimis apie vairavimą dalijosi Z.Kelmickaitė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Zita Kelmickaitė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Zita Kelmickaitė

Visgi muzikologės gyvenimas be automobilio neapkarsta, ji tolimus atstumus nuvažiuoja visuomeniniu transportu ir taksi automobiliu. Anot moters, visuomeniniu transportu geriausia važiuoti tik tada, kai nėra šalta ir ne vasaros sezonas, kurio metu atsiranda daug nemalonių kvapų. Bet pats važiavimas yra tikras malonumas, nes jame pamato tikrą gyvenimą ir tikrus žmones.

„Nemanau, kad žmonės negali gyventi be automobilio. Man atrodo kvaila, kad žmogus, kuriam reikia batono, iškart sėda į automobilį ir nuvažiuoja iki parduotuvės. Jis juk gali nueiti vos kelis žingsnius iki jos ir parsinešti tą batoną. O dar tas nesiorientavimas, kai nežino, kur pirkti vilniečio kortelę, bilietus, tai toks elgesys man labai juokingai atrodo“, – pasipiktinusi kalbėjo muzikologė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Zita Kelmickaitė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Zita Kelmickaitė

Tiesa, nors moteris automobilio nevairuoja, tačiau dažnai mėgsta atsidurti šturmano pozicijoje. Ji tikina, kad kartais jaučia, jog automobilį vairuoja tinkamas žmogus, kuris skrieja keliu be jokių problemų. Tačiau pasitaiko atvejų, kai ji papuola ant ne tokių gerų vairuotojų.

„Važiuojant su kitu vairuotoju iškart suprantu, kad kažkas yra negerai ir jam sakau: „Labai atsiprašau, bet aš ne į kapines važiuoju. Pone, gal galėtumėte šiek tiek greičiau važiuoti.“

Manau, kad taip vairuoti negalima, ir atskiriu, kai vienas žmogus gabus, o kitas miega prie vairo. Iš karto galima suprasti, kai žmogus vargsta, jis važiuoja be reakcijos, ne ten pasuka, todėl iškart nepasitikiu tuo vairuotoju“, – 15min teigė Z.Kelmickaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius