Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos himno žodžiai nugulė naujoje „LT identity“ kolekcijoje

Kūrybinė komanda „LT identity“ pristato naują projektą, skirtą Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti. Kovo 11 dieną pasirodė naujoji jų kolekcija „(ne)matomas himnas“.
Birutė Bikelytė
Birutė Bikelytė / „LT identity“ nuotr.

Šį kartą dizainerės Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė subūrė po pasaulį pabirusias ir įvairiose šalyse Lietuvos vardą garsinančias grafikos dizaineres. Rūta Kaliūnaitė, Birutė Bikelytė, Vaiva Braškutė ir Laura Klimaitė pirmą kartą Lietuvoje iliustravo vieno svarbiausių Lietuvos simbolių – V.Kudirkos „Tautiškos giesmės“ posmus. Keturi posmai, keturios emocijos ir keturi skirtingų, tačiau vienodai Lietuvą mylinčių moterų vizualūs sprendimai nugulė ant naujosios „LT identity“ marškinėlių kolekcijos.

„Vėliava, herbas, himnas – mums įprasti valstybės simboliai, kuriuos matome ar girdime per kiekvienas šventes. Aš juos gerbiu, nes gerbiu ir myliu Lietuvą. Tačiau mane neramino klausimas ar jie man yra jaukūs, savi, artimi. Šia kolekcija norėjome atvesti juos į kasdienybę, prisijaukinti. Pradėjome nuo himno, nes jis yra nematomas, tik girdimas, tačiau jo žodžiai turi beprotiškai didelę jėgą. Nuo šiol žodžiais dabar kiekvienas galės puoštis nors ir kasdien“, – kolekcijos idėja dalinasi dizainerė Jolanta Rimkutė.

„LT identity“ nuotr./„LT identity“ „(ne) matomas himnas“ marškinėliai
„LT identity“ nuotr./„LT identity“ „(ne) matomas himnas“ marškinėliai

Naująją kolekciją sudaro marškinėliai, papuošti skirtingu Lietuvos himno posmu. Kiekvienas posmas turi savo vizualinį identitetą, tokį – kokį jam sukūrė autorės. Tai subjektyvus dizainerių indėlis į turinį, kurį kiekviena suprato savaip – per asmeninį santykį su Lietuva ir „Tautiška giesme“.

„Prie projekto prisidėjau, nes man visuomet šiurpuliukai bėga girdint mases giedant himną. Iki šiol tai buvo daugiau simbolis ir privalomas išmokti tekstas, o šio projekto metu supratau, kad mūsų himnas suregztas iš daugybės vizualių detalių – juk kaip gražiai atrodo žydinti vienybė ar prašalinamos tamsumos“, – savo viena kolekcijos kūrėjų, dizainerė Birutė Bikelytė

„LT identity“ nuotr./Laura Klimaitė
„LT identity“ nuotr./Laura Klimaitė

Galimybe tapti šio projekto dalimi džiaugėsi ir kita dalyvė dizainerė Rūta Kaliūnaitė. Pasak jos, himnas, tai senas draugas – tas kuris plėšiamas per krepšinio varžybas ar tyliai dainuojamas primiršus žodžius. Šiuo projektu norėjosi atidžiau įžiūrėti naujus „seno draugo“ bruožus, atrandat koks švarus ir paprastas jis yra.

Dizaino autorės yra ir projekto „Migruojantys paukščiai“ dalyvės, kurios turėdamos tarptautinę patirtį mielai dalyvauja Lietuvos gyvenime ir prisideda prie bendrų, pokytį kuriančių projektų.

„Per beveik 13 kūrybos metų su „LT identity“ jaučiame jog sąmoningumas, pilietiškumas auga ir lietuviški simboliai sėkmingai randa vietą mūsų kasdienybėje. Kai išgirstu dažnai ironiškai pateikiamą klausimą „Ar už tokią Lietuvą mes kovojome?“, drąsiai ir atsakingai tariu TAIP, nes Lietuva yra puiki, čia nuostabu gyventi, kurti, mylėti ir augti. Na pasakykit jog aš neteisi?“, – šypsosi J.Rimkutė.

„LT identity“ nuotr./Vaiva Braškutė
„LT identity“ nuotr./Vaiva Braškutė

Netrukus 20 metų, bendros kūrybos jubiliejų švęsiantis duetas Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė pažada jog staigmenų dar bus, o kol kas visus norinčius pamatyti projektą „ (ne)matomas himnas“ iš arčiau, kviečia užsukti į „LT identity“ parduotuvę Vilniuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius