JAV Dartmuto koledžo Mokslo departamento tyrėjai pristatė įrankį, galintį įvertinti, kiek nuotrauka skaitmeniniu būdu buvo patobulinta „Adobe Photoshop“ ar analogiškomis programomis. Savo išradimą kūrėjai siūlo įterpti į mados pramonę, kurioje jau ilgą laiką netyla kalbos apie tai, kad reklamos turėtų atitikti tikrovę, o natūralaus grožio sąvoka privalo būti atkurta.
„Pasinaudoję nuotraukų redagavimo programomis žurnalai ir reklamų kūrėjai privalėtų prie nuotraukų tai nurodyti. Panašiai, kaip prie cigarečių reklamų nurodoma rūkymo žala. Mes siūlome nuotraukos apačioje nurodyti numerį nuo 1 iki 5, kuriuo būtų žymima, kiek fotošopo buvo naudojama“, – Mashable.com sakė kompiuterių mokslo ir skaitmeninės teismo ekspertizės profesorius Hany Faridas. Jis kartu su doktorantu Ericu Kee atliktą tyrimą išspausdino JAV žurnale „National Academy of Sciences“.
Tai, kad visur skelbiamos tikrovės neatitinkančios, tobulai atrodančios nuotraukos, sukėlė daug mitybos sutrikimų. Savo kūnais nepatenkintos ne tik moterys, bet ir vyrai, vaikai.
Nuotraukų redagavimas kūrėjų siūlymu būtų vertinamas nuo 1 iki 5 balų. Kuo didesnis skaičius, tuo smarkiau nuotrauka yra koreguota. Programa pati analizuoja, kiek nuotrauka buvo pakeista ir automatiškai pateikia skaičių.
„Tai, kad visur skelbiamos tikrovės neatitinkančios, tobulai atrodančios nuotraukos, sukėlė daug mitybos sutrikimų. Savo kūnais nepatenkintos ne tik moterys, bet ir vyrai, vaikai. Keletas šalių jau svarsto išleisti įstatymus, įpareigojančius pranešti vartotojams apie redaguotas nuotraukas“, – rašoma „National Academy of Sciences“.
Rimtos diskusijos šia tema jau vyksta Norvegijoje ir Prancūzijoje. „Jei teisiškai ženklinimas būtų patvirtintas, tuomet reikėtų turėti technologiją, galinčią objektyviai nustatyti nuotraukų pakeitimus. Mes ją sukūrėme“, – sakė H.Faridas. Anot jo, žurnalai, kuriuose būtų spausdinamos tik skaičiumi „5“ pažymėtos nuotraukos, ilgainiui turėtų keisti strategiją, nes prarastų skaitytojų pasitikėjimą. Mokslininkas pabrėžė, kad norint, jog sistema veiktų, būtina rasti sutarimą tarp fotografų, leidėjų ir teisininkų.
Hany Farido ir Erico Kee siūlomas skaitmeniniu būdu redaguotų nuotraukų žymėjimas. |