Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Rallycross Challenge Europe“ varžyboms artėjant: „slikai“, „džokeris“ bei kiti autokroso ir ralio kroso skirtumai

Jau liepos 10-ą dieną Vilkyčių autosporto kompleksą sudrebins dar vienerios Europos lygio varžybos. Birželio pradžioje čia vyko Europos automobilių kroso čempionato etapas, o štai dabar savo jėgas išmėgins „Rallycross Challenge Europe“ serijoje dalyvaujantys ralio kroso meistrai. Tačiau ar visi, kuriems patinka automobilių sportas, žino autokroso ir ralio kroso skirtumus?
Kvalifikacijos akimirka
Kvalifikacijos akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

GAZAS.LT atsakymų į šiuos klausimus nusprendė pasiteirauti Vilkyčių trasos šeimininko Kazimiero Gudžiūno – asmens, kuris Lietuvoje organizuoja aukščiausio lygio autokroso ir ralio kroso varžybas.

Danga

Pagrindinis skirtumas, kurį įvardija Kazimieras Gudžiūnas, tai trasos danga. Autokrose sportininkai važiuoja gruntu – smėliu, žvyru ar kitu minkštu pagrindu.

Ralio krose ne mažiau kaip 30 procentų trasos privalo sudaryti asfaltas, betonas ar kita kieta danga. Vilkyčiuose asfaltas ir žvyras sudaro po 50 procentų viso distancijos ilgio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija

Rezultato fiksavimas

Autokroso varžybose, įskaitinių važiavimų metu sportininkai kovoja dėl pozicijų. Užfiksuoto laiko faktorius čia įtakos turi tik tuomet, kai vyksta kvalifikacija. Vėliau laikas nebėra aktualus rodiklis – dalyviai kovoja dėl to, kuris pirmas kirs finišo liniją.

Ralio kroso varžybose tvarka kitokia. Čia visai nesvarbu, kurioje vietoje finišuos dalyvis. Teisėjai fiksuoja ratų įveikimo laiką.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Finalo akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Finalo akimirka

„Jei viename važiavime tu finišavai trečias, bet parodei gerą laiką, o kitame važiavime kitas dalyvis finišavo pirmas, bet prastesniu rezultatu nei tavo, tuomet tavo rezultatas geresnis ir tu klasifikuojamas kaip pirmas. Viskas skaičiuojama ne pagal užimtą faktinę poziciją, bet pagal laiką“, – pasakojo K.Gudžiūnas.

Autokroso varžybose dažnai tenka matyti, jog finale prie starto stoja dešimt ar dvylika automobilių. Tuo metu ralio kroso varžybose į finalą patenka šeši sportininkai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija

„Joker“ ratas

Autokroso varžybose nėra „Joker“ rato, kuris naudojamas ralio kroso varžybose. „Joker“ yra prailginta trasos dalis, kurioje kelias išsiskiria į dvi dalis. Vieną kartą per važiavimą dalyvis privalo užsukti į atskirą trasos dalį ir įveikti vadinamą „Joker“ ratą.

„Jei vieną važiavimą sudaro keturi ratai, sportininkas nors kartą privalo važiuoti į „džokerį“. Kada ten įvažiuoti, dalyvis renkasi savo nuožiūra.

Jei vienas dalyvis važiuoja iš paskos kito dalyvio ir mato, kad negali aplenkti priekyje važiuojančio, jis lenda į „džokerį“ ir šitaip aplenkia lėtesnį varžovą, kuris vėliau taip pat turės užsukti į „džokerį“.

Autokrose šio dalyko nėra, tad paskui lyderį važiuojantys sportininkai turi ieškoti būdų, kaip atakuoti, o priekyje važiuojantis, žinoma, dengia trajektorijas“, – aiškina K.Gudžiūnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija

Technika

Autokroso ir ralio kroso automobiliai taip pat skiriasi. Jei autokrose galima matyti ir bagių, tai ralio kroso varžybose šios technikos neišvysite.

Ralio krose automobiliai yra paruošti važiuoti labiau lygiu keliu – asfalto ar betono danga. Autokroso automobiliai reguliuojami varžyboms ant minkštos, birios, kartais duobėtos dangos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kvalifikacijos akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kvalifikacijos akimirka

Padangos

Ralio krose lenktynininkai naudoja „slick“ tipo padangas. Tai tokios padangos, kokios naudojamos žiedinėse lenktynėse. Jos ant žvyro turi ne tokį gerą sukibimą, tačiau puikiai dirba ant asfalto.

Stebėti varžybas, kuomet supranti jų esmę, kur kas įdomiau.

Autokrose naudojamos padangos turi grubų protektorių, kuris skirtas geram sukibimui ant minkštos ar šlapios dangos.

„Kviečiu visus žiūrovus atvykti į Vilkyčius liepos 10-ą dieną ir pamatyti tikrą ralio kroso šventę. Tai Europos lygio renginys. Į varžybas atvyks labai greiti ir garsūs Europos sportininkai.

Užeikite į dalyvių parką, apžiūrėkite automobilius, padangas ir būtinai susipažinkite su šiuo sportu. Stebėti varžybas, kuomet supranti jų esmę, kur kas įdomiau“, – kviečia K.Gudžiūnas.

Organizatorių nuotr./Renginio plakatas
Organizatorių nuotr./Renginio plakatas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius