Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dairotės motociklo? Patarimai merginoms

Šie patarimai tinka ir vyrams. Tik pastarieji mažiau klausinėja ir labiau remiasi matematika. Nesiimsiu analizuoti, kodėl. Neseniai 15min rašė apie Autogidas.lt statistiką – parduodamų motociklų bumas – pavasariais. Sutinku. Ir aš ne pirmus metus sulaukiu klausimų, ką patarčiau įsigyti, nuo ko pradėti būtent pavasarį.
Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė
Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė / Ritos Perovos nuotr.
Temos: 2 Motociklas Moteris

Iš esmės, svarbiausia yra nuspręsti, kam ir kodėl jums reikia motociklo. Antra, surikiuoti mintis ir faktus, kiek laiko ir galimybių (nemėgstu visko suvesti į pinigus) prireiks, kad svajonė ar užgaida taptų tikslu. Trečia, kadangi įsigyti tinkamą/tobulą žirgą gali kiek užtrukti, nebijokite klysti – išbandyti ar nusipirkti ne tą.

Jeigu trūksta dėmesio...

Ar norite šauniai atrodyti ir padaryti įspūdį? Turėti įtakos darbe ar susirasti antrąją pusę? Jeigu pasiryžote motociklą įsigyti dėl šios priežasties, atsakymas vienas – tai tikrai veikia. Plieninis žirgas atkreipia dėmesį, ir ypač – į vairuojančias merginas ir moteris. Net jeigu tokių jau yra daug.

Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė
Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė

Praeitis paliko ryškius pėdsakus mūsų šalyje, tad dauguma piliečių vis dar mėgsta pasipuikuoti. Arba kažką įrodyti visuomenei galimais įpirkti daiktais. Iš esmės – tai visiškai nieko tokio, jeigu asmuo netampa povu. Jeigu jį šis poreikis „veža“ siekti daugiau, gyventi gražiau – tai puiku. Net jeigu tas gyvenimas teka „dėl kitų“.

Tad jeigu trūksta dėmesio – ne dietos ir ne nauja plaukų spalva reikalinga. Pasaulis suklus išgirdęs motorą, ir sustings supratęs, kad prie vairo – mergina. O kai nusiimsite šalmą... Na, istoriją rašykite jau jūs pačios. Tiesa, ilgainiui tas dėmesys tampa labai reliatyvus. Kokybiškas ar ne, kokiu tikslu rodomas ir kiti niuansai – apie tai nutylėsiu.

Laisvės pojūtis, adrenalinas, greitis

Dauguma motociklininkų, ypač vairuojančių gatvėse ar keliaujančių asfaltuotais keliais, motociklą įvardina kaip laisvės sinonimą. Turbūt tai reiškia pojūtį su aplinka, betarpišką vėjo, oro, kvapų jausmą. Ir nors šis patyrimas yra labai asmeniškas, daugeliui suprantamas panašiai. Nors ir aš pradėjau nuo gatvės motociklo, to, ką jaučiu riedėdama su JAWA, neįvardinčiau laisve. Man tai yra kitoks pojūtis.

Daugeliui motociklininkų sportininkų, dažniausiai motokrosininkų ir enduristų, važiuojančių varžybose, šis pojūtis reiškia gerą fizinę iškrovą ir adrenaliną bei azartą. Tai būtinybė, kuri ne tik atima „senas“ jėgas, bet suteikia naujų ir įkrauna organizmo baterijas. Šiai grupei motociklizmas yra įrankis šauniai ir labai aktyviai praleisti laiką bei siekti asmeninių pergalių. Kažkam kažką reikia įrodyti, ir neretai – sau.

Na, o greitis – tai sportinių motociklų aistruolių stimulas. Įveikti posūkius greitai, tikrai greitai reikia meistriškumo. Jį galima pasiekti tik šlifuojant trasą iki automatiškai atliekamų veiksmų. Bet tik kai pasieksiu šį lygį, galėsiu daugiau pasakyti apie „britvų“ suteikiamą pojūtį. Svarbu tik nepainioti: adrenalinas nebūtinai reiškia greitį. Jis – organizmo gebėjimas veikti esant stresinei situacijai.

Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė
Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė

Drąsa klysti

Kokį pojūtį motociklas jums besuteiktų, svarbu išdrįsti jo dairytis, ieškoti, kelti klausimus. Išdrįsti dar nereiškia nebijoti, tad nieko tokio domėtis ir ieškoti „bijant“. Ypač – jeigu nėra tėčio, brolio, vaikino ar vyro, kuris patartų. Tai kiek sunkoka, nes viską reikia daryti pačiai, o jeigu dar slapta nuo tų, kurie tavimi netiki! Kita vertus, tai lengviau, nes sprendimas – tik jūsų rankose.

Šiuo klausimu iš esmės galiu patarti tik viena: neklausinėkite visų aplinkui, išsirinkite kelis, kurių nuomonė jums gali būti svarbi. Neklausinėkite ir pirmojo pasitaikiusio „pažįstamo“ motociklininko: galbūt jis yra enduristas, o jūs norite „čoperiuko“ arba atvirkščiai, ir patarimai gali neatitikti motociklo tipo niuansų.

Tad jeigu tiksliai žinote, kad norite švilpti mieste, daug keliauti ar lėkti miške ar šokinėti kalniukais – puiku! Jeigu nenusprendėte, nes, logiška, nebandėte ir nežinote – irgi nieko tokio! Tiesiog pradėkite dairytis skelbimuose, o akys jau pačios „pagaus“, nuo ko pradėti, į kurią pusę pasukti dabar.

Pirmasis motociklas – tai romantika

Žinau, „pabandyti“ gali reikšti tik „pasimatuoti“: užlipti ant motociklo ir apžiūrėti, ar jis „gražus“. Nes važiuoti net aplink garažų kvartalą gali būti labai baisu. Ir džiugu – dėl to mes, dažniausiai, ir esame moteriškos būtybės: savisaugos instinktas toks stiprus, kad jis priešinasi bet kam, kas yra pavojinga.

Tad net jeigu nepravažiavusi nuspręsite pirkti motociklą, atminkite „trijų taisyklę“: pirmiausia, skaičiukais renkantis motociklą, jums svarbu jo kubatūra, aukštis ir svoris. Tada, emociškai – turbūt spalva, dizainas, kaip ant jo jaučiatės, ir intuicija. Tiesą sakant, spidometro rodmenys niekada neturės tiek reikšmės, kiek moteriška nuojauta, ar jis jums tinka. Tada, žinoma, krūvelė patarimų, ką reikėtų pakibinti, pačiupinėti ar akylai apžiūrėti ir pamatyti – tačiau tai nėra lengva, jeigu neturite, kas patartų.

Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė
Ritos Perovos nuotr./Motociklininkė Loreta Balčiūnaitė

Tad esminis patarimas būtų – nebijokite suklysti! Net jeigu įsigysite per sunkų, per aukštą, techniškai pretenzingą ar „ne tos“ spalvos, juk tik taip sužinosite, ko norite, kas netinka ir pan. Pirmas motociklas turi būti Pirmasis: jo vaidmuo yra jus vežti saugiai, romantiškai ir, dažniausiai, likti praeityje perleidžiant jį į kitas rankas. Bet dar ne dabar.

Saugumas yra prioritetas

Kad ir kokį plieninį žirgą įsigysite – nepamirškite, kad būtina įsigyti ir aprangą. Jeigu galite, į ją investuokite daugiau net už patį motociklą. Žirgas svarbus tik tiek, kad leistų jums mokytis ir klysti. Tai reiškia, būti techniškai tvarkingas (ir vien tik techninės apžiūros čia neužtenka!) ir nebūti itin aštraus charakterio, nebent trasoje jus prižiūri profesionalus instruktorius.

Apranga – jūsų antroji oda, tai pasyvus saugumas. Jeigu renkamės šią, Lietuvos sąlygomis, vadinamą „nesaugią“ transporto priemonę ar ekstremalų sportą, padarykime viską, kas priklauso nuo mūsų. Gerbkime savo gyvybę. Bet dar svarbiau – kitų, savo artimųjų.

Suprantant savo sprendimo „svorį“, nuolatos mokykimės. Jeigu nėra draugo/draugės arba jis/ji važiuoja nepakankamai gerai, samdykime instruktorių arba, geriausia, profesionalų sportininką. Jų pamokos ir patarimai yra pagrindas, kad kuo mažiau klystume arba klystume žinodami išeitį. Kad suprastume savo baimes ir žinotume racionalų pagrindimą, kaip jų atsikratyti.

Bet nepamirškime ir pačios pradžios – dėl ko mums to reikia? Kodėl aš noriu, vairuoju arba valdau motociklą? Koks bebūtų atsakymas, jame bus ir šis: nes tai smagu ir linksma, tai teikia laimės, o širdį pripildo pilnatvės jausmu. Saugaus (pirmojo) sezono.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius