-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

10 dalykų, kurie svarbūs kiekvienam dviratininkui

Šiuo metu sunku nepastėbėti į gatves ir kelius išriedėjusių dviratininkų gausos. Juk pavasarį dažnas žmogus automobilį iškeičia į dviratį. Vis dėlto didelis būrys bendraminčių neapsaugos nuo nelaimingų eismo įvykių.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Saugaus eismo kultūrą Lietuvoje skatinantis projektas „Nebūk briedis“ primena, jog atšilus orams gatvėse pasirodžiusių dviratininkų tyko įvairūs pavojai.

Norint išvengti tragiškai galinčių pasibaigti avarijų būtina imtis prevencinių priemonių ir patiems. Taip pat, itin svarbu žinoti pagrindines saugaus eismo taisykles. Projektas „Nebūk briedis“ pateikia 10 pagrindinių faktų, kuriuos privalo žinoti kiekvienas dviratininkas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Atsargumas po žiemos

Po ilgo šaltojo sezono dviračiu ilgokai nevažiavęs žmogus gatvėje elgiasi neatsargiai: neįvertina kelio dangos būklės, neatsargiai išvažiuoja iš kiemų, rieda važiuojamąja kelio dalimi, nors įrengti dviračių takai. Pradėti dviračių sezoną rekomenduojama labai atsargiai.

Žibintai ir dviratis – neiškiriami draugai

Kelių eismo taisyklės nurodo nustatyta, kad dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Pasirūpinkite dviračio žibintais – taip užtikrinsite savo matomumą gatvėje ir kelyje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Įvykio vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Įvykio vietoje

Dviratis turi būti ryškus ir tamsoje

Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas. Tai itin svarbu naktinius pasivažinėjimus mėgstantiems dviratininkams.

Kuo ryškiau atrodysi, tuo ilgiau gyvensi

Praėjusių metų liepos 1 d., pakoregavus Kelių eismo taisykles dviratininkams, važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ir dienos, ir nakties metu privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos spalvos šviesos žibintas, o gale – raudonos. Juk ryškios spalvos ir šviesos saugo mus! 

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Kelyje N-14

Be priežiūros su dviračiu išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį leidžiama tik dviratininkams, kurie jau yra sulaukę 14 metų. Kiek jaunesniems – 12 metų jaunuoliams reikia išklausyti atitinkamą mokymo kursą bei turėti specialų pažymėjimą. Su suaugusiojo priežiūra keliu važiuoti gali ne jaunesni kaip 8 metų vaikai.
 
Gyvenamojoje zonoje amžius neribojamas

Kieme, kiemo šaligatviu, vaikų žaidimo aikštelėse važinėtis leidžiama net ir patiems jauniausiems dviratininkams. Vis dėlto tėvams patariama uoliai prižiūrėti savo atžalas.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Varžybų akimirka
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Varžybų akimirka

Draudžiama rankomis nelaikyti vairo

Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodyta, jog dviratininkams griežtai draudžiama važiuoti nors viena ranka nelaikant dviračio vairo. Tai galioja riedant ir važiuojamąja kelio dalimi, ir dviračių taktais. Triukus geriau rodyti savo kiemo aikštelėje, kur pavojus būti sužalotam kur kas mažesnis.

Per perėją dviratį reikia vestis

Dviratininkas privalo nulipti nuo savo dviratės transporto priemonės ir ją prasivesti per perėją, net degant žaliam šviesoforo signalui. Tenka pripažinti, jog ši taisyklė bene dažniausiai pažeidžiama.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Dviračių juosta eismas toks pat kaip automobilių

Dviratininkai, riedėdami papildoma dviračių juosta, turi važiuoti ta pačia kryptimi, kaip ir kitos transporto priemonės. 

Techniškai tvarkingas dviratis

Kiekvienas dviračio savininkas turi parūpinti jo būkle. Bene svarbiausia – tvarkingas stabdis ir puikiai veikiantis garso signalas.

Projektas „Nebūk briedis“ primena, jog dviratininkas, puikiai žinodamas šias taisykles bei jas pritaikydamas praktikoje, gatvėje ir kelyje galės jaustis saugiai. Savo saugumu pasirūpinkime tinkamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius