Kiekvieną mėnesį buvo apklausta 1000 Lietuvos gyventojų.
„Vartotojų nuotaikos indeksas (VNI) matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai“, – teigia RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.
Šių metų gegužės mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27. Tai reiškia, kad tuo metu 27 proc. buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Birželį neigiamos nuotaikos kiek prislopo ir VNI padidėjo iki -21, tačiau liepą vėl nukrito iki buvusio lygio ir siekė -26.
Tyrime pastebėta, kad pesimistiškiausios nuotaikos vyravo tarp vyresnių bei mažesnes pajamas gaunančių didmiesčių gyventojų.
„Tai, kad liepą Vartotojų nuotaikos indeksas nukrito, atspindi ir vartojimo mažėjimą, ir žmonių pesimistines nuotaikas dėl ateities. Tiek žmonių elgsena, tiek nuotaikos tiesiogiai susijusios ir su tuo, ką jie girdi ir mato aplinkui. Kai žmonės pradės girdėti džiugesnes, pozityvesnes žinias, gerės jų nuotaika ir lūkesčiai, o paskui po truputį keisis ir vartotojų elgsena“, – situaciją komentuoja I.Nausėdienė.