Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Maršrutinių taksi vežėjams kirto „juoda“ žiema

Sumažėjęs keleivių skaičius, brangstantys degalai, dėl šalčio gendanti technika – šių metų žiema „mikriukų“ verslui buvo kaip reta sudėtinga.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Sumažėjęs keleivių skaičius, brangstantys degalai, dėl šalčio gendanti technika – šių metų žiema „mikriukų“ verslui buvo kaip reta sudėtinga.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kylančios degalų kainos varo į neviltį ne tik savo automobilius turinčius vairuotojus, bet ir viešojo transporto paslaugas teikiančias įmones. Šiaip ne taip išgyvenę krizę Kaune kursuojančių maršrutinių taksi vairuotojai ir įmonių vadovai neslepia, kad ši žiema buvo labai sunki.

Tačiau bent kol kas branginti bilietų jie neketina, nes yra įsitikinę: jei kaina padidės, jau ir taip ant vienos rankos skaičiuojamų keleivių gali iš viso nebelikti.

„Galiu pasakyti tik tiek, kad dirbame be pelno. Lyginau šių ir praėjusių metų vasarį: 2010 metais mūsų turimos 10 mašinų uždirbo 6 tūkst. litų pelno. Šiemet tuos pačius 6 tūkst. litų teko „sudėti“ į benziną, kuris brango. Iš to, kas liko, mokėjome algas, taisėme mašinas, bet nė cento neuždirbome“, – sakė 3-iojo maršruto paslaugas teikiančios bendrovės „KKVK“ direktorius Jonas Pranevičius.

Stipriai maršrutinių taksi paslaugų verslui kirtęs sunkmetis privertė įmonių savininkus žymiai sumažinti turimą turtą.

„2009 metais turėjome 82 tūkst. litų nuostolių, 2010-aisiais – 37 tūkst. litų. Išeitis buvo viena – mažinti įmonės turtą. Tik taip išgyvename“, – sakė J.Pranevičius. Apie automobilių parko atnaujinimą nėra nė kalbos – taisomos tos pačios mašinos, o visiškai sugedusios tiesiog nurašomos.

Kirto ir šalčiai

Maršrutinių taksi paslaugas Kaune ir pakaunėje teikiančių įmonių atstovai pasakojo, kad be ekonominių priežasčių šią žiemą buvo sunkumų ir dėl itin šaltų orų.

Keleivių srautas paprastai padidėdavo nuo kovo, tačiau kol kas dar to padidėjimo nejaučiame.

„Dėl labai gedo technika, daug prastovų turėjome. Nors mašinos nėra senos – visos iki 10 metų senumo, kaip to reikalaujama. Tačiau šią žiemą dažnai nepavykdavo užkurti, iškilo kitų gedimų. Dėl to daliai darbuotojų teko eiti priverstinių nemokamų atostogų. Įmonei tokios atostogos irgi buvo nuostolingos“, – sakė individualios įmonės „Juralė“ direktorė Alė Jurgaitienė.

Pašnekovė įsitikinusi, jei vietos ir šalies valdžia nieko nedarys, maršrutiniai taksi Kaune išnyks. „Techniką reikia atnaujinti, o jeigu dirbi „į minusą“, to negali padaryti. Todėl pamažu Kaune maršrutai išnyks. Galbūt šitą verslą, kaip ir daugumą kitų, į vienas rankas paims stambios įmonės, monopolis. Tai jau matyti su alkoholio, tabako prekyba – viską perima stambesnės įmonės, o smulkieji verslininkai pamažu gęsta“, – teigė A.Jurgaitienė.

Vairuotojai išeina dirbti kitur

Nors dauguma maršrutinių taksi paslaugas teikiančių įmonių net ir dirbdamos nuostolingai moka algas savo darbuotojams, dalis jų, nesitikėdami pagerėjimo, jau atsisveikino su šia veiklos sritimi.

„Nuo 2011 metų net keturi vairuotojai išėjo, nes situacija labai pablogėjo. Žmonės nebegali užsidirbti, todėl ieško kitų darbų“, – sakė įmonės „Juralė“ vadovė.

„15min“ kalbinti maršrutinių taksi vairuotojai neslėpė, kad beveik kasdien pagalvoja apie darbo keitimą. „Bet kur dabar geriau. Būna dienų, kad per visą trasą – nuo pirmos iki paskutinės stotelės – įlipa tik kokie 5 žmonės. Net benzinui neuždirbame. O mums reikia dar ir šeimas išlaikyti“, – sakė 33-iojo maršruto mikroautobusu važinėjantis Antanas.

Laikas atnaujinti maršrutus?

Paskutinį kartą Kaune kursuojančių maršrutinių taksi maršrutai buvo peržiūrėti prieš kelerius metus. Kai kurių įmonių savininkai tikino, kad juos reikėtų atnaujinti, nes kai kuriose miesto vietose žymiai sumažėjo keleivių. Tuo metu priemiesčiuose maršrutinių taksi poreikis išaugo. Tačiau dalis „mikriukų“ atstovų įsitikinę priešingai.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Gintaras Girkontas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Gintaras Girkontas

„Rinka pati atsirenka, kurie maršrutai reikalingi, o kurie ne. Tai akivaizdu per paskutinius 5 metus – daug maršrutų išnyko. Mes patys per tą laiką atsisakėme dviejų maršrutų: tai 55-as ir 66-as. Pastaraisiais metais sumažinome reisų skaičių ir grafikus koreguojame. Dirba perpus mažiau mašinų. Tai darome, nes sąnaudos didėja, o keleivių nedaugėja“, – kalbėjo bendrovės „Girobusas“, kurio vairuotojai maršrutiniais taksi važiuoja 15 maršrutų Kauno mieste ir priemiesčiuose, direktorius Gintaras Girkontas.

Bilietai kol kas nebrangs

„Mikriukų“ verslo atstovai atviri: visų įmanomų taupymo priemonių jau imtasi, todėl spaustis nebėra kaip. Kalbas, kad ne tik išgyventi, bet ir uždirbti norinčios maršrutinių taksi paslaugas teikiančios įmonės artimiausiu metu brangins bilietus, jų atstovai kategoriškai atmeta. „Iš to neuždirbsi, tik žmones atbaidysi“, – įsitikinusi „Juralė“ direktorė A.Jurgaitienė. Šiuo metu Kaune kelionė „mikriuku“ kainuoja 2,5 Lt.

Pagyvėjimo rinkoje smulkieji verslininkai tikisi jau šį pavasarį. Tiesa, kovas, kaip patys pripažino, nebuvo toks sėkmingas kokio laukė.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min