Skelbiama, kad keleivinis lėktuvas buvo turbopropelerinis „Bombardier“, priklausantis „Aurora Airlines“. Šios oro linijos savo ruožtu priklauso didesnei kompanijai „Aeroflot“. Laineris skrido iš Rusijos Sachalino salos į Kurilų salas.
RBC šaltinio teigimu, oro eismo kontrolieriai pastebėjo, kad prie keleivinio lėktuvo tokiame pat aukštyje pradėjo artėti kitas orlaivis. Pastarasis esą neatsakė į jokius radijo signalus ir netrukus atsidūrė keleivinio lėktuvo oro koridoriuje.
Todėl keleivinio lėktuvo įgula esą turėjo staigiai leistis, kad būtų išvengta susidūrimo.
Oro eismo kontrolieriai pakartotinai bandė susisiekti su nenustatytu orlaiviu, tačiau jo pilotas esą nereagavo. Tačiau, anot RBC šaltinio, pavyko įrašyti orlaivio radiolokacinio atsakiklio (transponderio, – red.) signalą, kuris neva naudojamas NATO.
Neatmestina, kad tai yra rusiškos propagandos kampanijos dalis – juk Kremlius pernai daug kalbėjo apie pasiūlymus, kad karo lėktuvai visada skraidytų su įjungtais atsakikliais. Tiesa, ne tolimojoje Azijoje, o virš Baltijos jūros.
Juolab kad „Aurora Airlines“ atstovai netrukus ketvirtadienį paneigė pranešimus apie esą per plauką neįvykusį orlaivių susidūrimą.
„Tai visiška nesąmonė, kurios net neverta komentuoti. Skrydis vyko normaliai“, – oro linijų atstovė Tatjana Kozyriova teigė „RIA Novosti“.
Jokio patvirtinimo, kad įvyko būtent tai, apie ką dabar skelbiama Rusijoje, iš Vakarų ir NATO pusės nėra. Tačiau pastaraisiais metais ne Aljanso, o Rusijos lėktuvai reguliariai pažeidinėjo NATO narių oro erdvę.