Pasak organizatorių, šiųmetinės operos gilinasi į mitus, parapasaulius ir figūras, kurios įtrauks į potvaninius mitus ir antikines istorijas, gąsdinančius paralelinius pasaulius ir anomalias antgamtines vietoves. Iki balandžio 5-osios vyksiantis festivalis užims 4 sostinės erdves: Menų spaustuvės Juodąją ir Kišeninę, Lietuvos rusų dramos teatro Mažąją ir „Lėlės“ teatro sales.
Festivalį organizuojančios įstaigos „Operomanija“ direktorės Anos Ablamonovos tvirtinimu, labai svarbu tai, kad krizės akivaizdoje pavyko paruošti labai intensyvią programą, kuri truks 4 dienas, bus parodytos net 7 operos. „Tai vienintelis Lietuvoje šiuolaikines operos festivalis. Jame dalyvauja virš 130 menininkų, o palaipsniui prie festivalio jaunosios kartos menininkų prisijungia ir jau pripažinti ir įvertinti muzikantai, režisieriai“, – pasakojo A.Ablamonova. Festivalio metu bus pristatyta ir opera vaikams „Mamulė Mū“, tai, anot „Operomanijos“ direktorės, gana retas reiškinys Lietuvos kultūros rinkoje. Vienu pagrindinių festivalio akcentų laikoma iš Suomijos atvežama opera „Turing Machine“. Šiandien festivalis prasidės dviemis multimedijos operomis – „Babelis“ ir „Skylė“.
Apie festivalio „vinį“
Pernai Helsinkyje pastatytos operos „Turing Machine“ garsinę medžiagą sudaro daugiausia gyvoji elektronika, senos ir naujos medžiagos derinimas realiame laike, o vizualizaciją – 3D skaitmeninė scenografija. Operos naratyvas grįstas genialaus ir sudėtingo žmogaus Alano Turingo istorija, aprėpiančia tiek jo mokslinius dirbtinio intelekto ir kompiuterinių technologijų eksperimentus, tiek asmenines homoseksualumo problemas. Įdomu tai, kad neištvėręs visuomenės spaudimo, Alanas Turingas nusižudė, suvalgydamas kalio cianido pripildytą obuolį, kuris, anot vienos iš versijų, vėliau tapo garsios kompanijos „Apple“ prekiniu ženklu.
Išsamią festivalio programą rasite www.noa.lt