Dabar populiaru
Publikuota: 2018 lapkričio 29d. 19:04 , Atnaujinta: 2018 lapkričio 29d. 21:35

Konkursą „Lietuvos metų automobilis 2019“ laimėjo „Peugeot 508“

Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2019“
Egidijaus Babelio nuotr. / Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2019“

„Lietuvos metų automobilis 2019“ rinkimai pasiekė finišą. Spalio 27 d. Kaune prasidėję automobilių testai tęsėsi ištisą mėnesį, kurio metu buvo išbandyti net 33 konkurso dalyviai. Lietuvos žurnalistų autoklubo narių komisija tikrino, kaip automobiliai įsibėgėja, kaip jie stabdo, kaip valdomi bei kokias pravažumo galimybes gali suteikti vairuotojams. Ketvirtadienio vakarą konkurso finale paskelbta, kad „Lietuvos metų automobiliu 2019“ tapo „Peugeot 508“.

Dvidešimt antrąjį kartą rengiamame konkurse „Lietuvos metų automobilio 2019“ titulą pelnė „Peugeot 508“. Per visą konkurso istoriją šio gamintojo modelis „Lietuvos metų automobiliu“ buvo išrinktas tik 2002 metais. Tačiau atnaujinto dizaino ir išmanių technologijų naujiena iš Prancūzijos 508 šiais metais nepaliko abejingų ir pelnė jau antrąjį trofėjų „Peugeot“ komandai.

„Peugeot“ atstovas Vitalijus Eidimtas pasakojo, jog šis naujasis modelis į Lietuvą buvo atvežtas anksčiau, o to priežastis – būtent šis konkursas. Atstovas atskleidė, kad kol kas automobiliai yra dar tik priešprodukciniai, todėl Lietuvoje yra tik du. Tačiau jau ateinančių metų pavasarį šis naujasis 508 bus pristatytas ir plačiajai rinkai.

Nominaciją „Už dizainą“ pelnė išties išskirtinio dizaino „Peugeot 508“.

Automobilio stabdymas vienas svarbiausių faktorių, o komisija nusprendė, kad konkurso „Saugiausias stabdis“„Dacia Duster“.

Egidijaus Babelio nuotr./Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2019“
Egidijaus Babelio nuotr./Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2019“

Už Lietuvos automobilių sporte pasiektus rezultatus nominacija „Metų vairas“ atiteko šių metų ralikroso čempionui Rokui Baciuškai.

Nedidelis, tačiau itin vikrus „Sportiškiausias automobilis“„Suzuki Swift Sport“.

Nugalėjęs didžiuosius SUV modelius „Metų visureigiu“ tapo „Suzuki Jimny“.

Šių metų geriausiu „Šeimos automobiliu“ išrinktas „Kia Ceed SW“.

Geriausiai verslo poreikius atitiko ir „Verslo klasės automobiliu“ tapo „Audi A6“.

Paskelbti net trys „Lietuvos šimtmečio automobiliai“. Rinkimų komisijos sprendimu Lietuvos šimtmečio automobiliu Lietuvos nepriklausomybės iki karo laikais pripažintas „Mercedes-Benz 290 Kabrio D“. Sovietinio laikotarpio „Šimtmečio automobilis“ – VAZ-2101, o Nepriklausomybės laikotarpio – „Golf II“.

„Tautos automobiliu“ 15min skaitytojų ir komisijos sprendimu išrinktas „Audi A6“.

Kaip vyko konkursas

Jau konkurso starte Kauno rotušės aikštėje buvo išbandyti padidinto pravažumo automobiliai. „Peak point“ platforma padėjo imituoti sunkias važiavimo sąlygas, kurioms, deja, buvo pasiruošę ne visi.

Be kopimo į kalną ar pasviro važiavimo, kai sukibimą turi tik vienas ratas iš keturių, buvo išbandytas ir automobilių kėbulų standumas. Automobiliui stovint ant dviejų skirtingų ašių ratų, buvo tikrinama, ar nesikraipo kėbulas, mat yra pasitaikę atvejų, kai taip sustojusio automobilio vairuotojas negalėjo atsidaryti durelių. Po išbandymų Kauno centre stipresnes „širdis“ turintys modeliai stojo prie starto linijos Kačerginės „Nemuno žiede“, kur buvo tikrinamas jų įsibėgėjimas. Tada visus nustebino ir geriausiai pasirodė elektromobilis „Jaguar I-Pace“.

Antras išbandymų etapas automobilių laukė Panevėžyje, kur buvo tikrinama, kaip automobilis valdomas ant slidžios kelio dangos. Nepaisant to, kad visi automobiliai buvo „apauti“ tokiomis pačiomis „Continental“ padangomis, vieni vis vien slydo mažiau ar daugiau nei kiti. Buvo modelių, kurie vos pradėję slysti iškart savaime ėmė tiesintis, kiti it karuselėje sukosi tolyn.

Daugiausiai dėmesio visiems kandidatams rinkimų komisija skyrė Druskininkuose vykusioje stovykloje. Čia buvo išbandytas automobilių stabdymas. O modeliai, kurių gamintojai skelbė, jog automobilis turi savaiminio stabdymo sistemą, turėjo įrodyti, kad tai tikrai sugeba. Taip pat patikrintas automobilių inovatyvumas ir junglumas.

Finalinis septintukas

Vos pasibaigus stovyklai jau buvo aišku, kas yra realiausi kandidatai pelnyti „Lietuvos metų automobilio 2019“ titulą. Lapkričio 21 d. Trakų pilyje buvo paskelbtas kandidatų Top 7, kurį sudarė „Volkswagen Touareg“, BMW X2, „Kia Ceed“, „Peugeot 508“, „Mercedes-Benz A-Class“, „Ford Focus“ ir „Hyundai Kona EV“.

Tiesa, „Hyundai Kona EV“ jau pelnė vieną titulą – kauniečiai šį elektromobilį išrinko savo miesto metų automobiliu.

Kas vertas tapti „Tautos automobiliu 2019“, sprendė ir 15min skaitytojai, kurie visą mėnesį balsavo už labiausiai patikusį modelį. Be to, 15min skaitytojai savo simpatijas atidavė ir „Lietuvos šimtmečio automobilio“ vardą pretenduojantiems gauti dalyviams.

Nors „Metų automobiliu“ galės vadintis tik vienas modelis, o finale į jį pretenduoja tik 7 kandidatai, kiti modeliai tikrai nebuvo palikti be dėmesio ir varžėsi dėl kitų nominacijų.

Papildomos nominacijos

  • Metų visureigis: „SsangYong Rexton“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“;
  • Už dizainą: „Jaguar I-Pace“, „Mercedes-Benz A-Class“, „Peugeot 508“;
  • Metų inovacija: „Hyundai Santa Fe“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan LEAF“;
  • Neste“ saugiausias stabdis: BMW X5, „Dacia Duster“, „Suzuki Swift Sport“;
  • Šeimos automobilis: „Citroen Berlingo“ / „Peugeot Rifter“, „Honda C-RV“, „Kia Ceed SW“;
  • Sportiškiausias automobilis: BMW X2, „Ford Focus“, „Suzuki Swift Sport“;
  • Verslo klasės automobilis: „Audi A6“, BMW X5, „Volkswagen Touareg“

Nominuoti ne tik automobiliai, bet ir šiais metais ryškų pėdsaką automobilių sporte palikę lenktynininkai.

Metų vairo nominaciją pretendavo gauti Rokas Baciuška, Antanas Juknevičius, Vaidotas Žala.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Gerumu dalintis gera
Skanumėlis

Video

00:11
01:50
00:43

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie Gazas