-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prognozė: moterų prie vairo nuolat daugės?

Pastaraisiais metais transporto sektoriuje visuose regionuose atsiranda bendra problema – kvalifikuotų vairuotojų trūkumas. Vis garsiau kalbama, kad reikia kuo greičiau spręsti šią problemą ir priimti naujų darbuotojų neskirstant į tinkamesnius darbui pagal lytį, rasę ar religiją.
Prie vilkiko vairo – dailioji lytis
Prie vilkiko vairo – dailioji lytis / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Moteris Lytis

Statistika rodo, kad kelių transporto sektoriuje dominuoja vyrai. Transporto sektoriuje Europoje dirba apie 11 mln. žmonių. 78 proc. jų yra vyrai, o moterys sudaro tik 22 proc. transporto sektoriaus darbuotojų. Jei kalbėsime apie kelių transportą, tai jie sudaro apie 86 proc. čia dirbančių asmenų. Kai kuriose šalyse sunkvežimių vairuotojų moterų skaičius vos siekia 1 proc. nuo visų vairuotojų skaičiaus.

Moterys sudaro tik 22 proc. transporto sektoriaus darbuotojų.

Kita didelė problema – vidutinis vairuotojų amžius. Reta šalis gali pasigirti, kad jis mažesnis nei 50 metų. Jei nebus imtasi veiksmų, ateityje ši problema tik dar labiau sustiprės, o tai gali privesti prie transporto sektoriaus chaoso, brangstančių pervežimų ir kitų nei verslui, nei gyventojams nepalankių aplinkybių.

Moterys transporto rinkoje

Šiuo metu siekiama į šį sektorių įtraukti kuo daugiau moterų. Pastarųjų potencialas yra neišnaudojamas. Tiesa, yra logiškų priežasčių, kodėl moterys nedirba tokio darbo, rašo trucker.lt

Fotolia nuotr./Moteris už vairo
Fotolia nuotr./Moteris už vairo

Visų pirma, jos labiau atsidavusios namams ir šeimai, tad joms būtų sunku pakeisti savo gyvenimo būdą. Kitas aspektas – nuo seno yra įprasta, kad šis darbas reikalauja fizinės jėgos. Nepaisant to, kad situacija seniai pasikeitusi, sulaužyti šį stereotipą yra labai sunku. Saugumas stovėjimo aikštelėse turėtų būti didesnis, norint, kad moterys ten jaustųsi komfortiškai.

Kuomet moteris patenka į avariją, tuomet teigiama, kad taip nutiko dėl to, kad vairuoja moteris. Vis tik statistika sako kitaip. Moterys sukelia mažiau eismo įvykių, o jų pasekmės būna „pigesnės“.

Stengiamasi moteris įtraukti į transporto sektorių nuo mažų dienų, tam, kad jos suprastų, jog jis nėra toks paslaptingas ir sudėtingas, kaip gali apsirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius