Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2016 balandžio 12d. 20:09

Elektromobilių maratono dalyviai siekia naujų tikslų – naudoti „žalią“ lietuvišką energiją

Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr. / Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Gegužės 6–7 dienomis Lietuvoje antrus metus iš eilės vyks elektromobilių maratonas. Pernai surengtos pirmosios tokios lenktynės buvo didžiausia naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Jos rado savo vietą automobilizmo istorijoje ir prisidėjo prie elektromobilių ir jų infrastruktūros tolesnės plėtros.

Gegužės 6 d. 9.30 val. antrasis elektromobilių maratonas startuos Europos aikštėje šalia sostinės savivaldybės, o finišuos tą pačią dieną Palangoje, J.Basanavičiaus gatvėje. Renginį organizuoja ir naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės tolesnį vystymąsi skatina „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei VšĮ „Autoeventus“.

Antradienį vykusioje šioms lenktynėms skirtoje spaudos konferencijoje-seminare maratono dalyvius ir jo organizatorius, linkėdamas naujų rekordų ir saugių lenktynių, pasveikino „Lietuvos energijos“ generalinis direktorius Dalius Misiūnas, kuris kartu su sostinės meru Remigijumi Šimašiumi davė startą ir debiutiniam elektromobilių maratonui.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Naudos tik lietuvišką energiją

„Niekas nedrįsta ginčytis, jog elektromobiliams priklauso ateitis, – spaudos konferencijoje kalbėjo nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Energijos tiekimas“ direktorius Vidmantas Salietis. – Todėl ir mes norime prisidėti prie šios, aplinką mažiau teršiančios, transporto priemonės populiarinimo.“

Kas ta „Žalia lietuviška energija?“ Tai elektra, sugeneruota Kauno Algirdo Brazausko hidroelektrinėje.

Direktorius patikino, jog visi elektromobiliai startuos įkrauti atsinaujinančia „Žalia lietuviška energija“, kuria maratono dalyvių automobilius aprūpins „Energijos tiekimas“, jau antri metai remiantis elektromobilių lenktynes. Tai atitinka įmonės filosofiją, nes ekologiškos energijos naudojimas – tai dar vienas žingsnis vystant ateities infrastruktūrą.

„Kas ta „Žalia lietuviška energija?“ Tai elektra, sugeneruota Kauno Algirdo Brazausko hidroelektrinėje“, – sako V. Salietis. Skaičiuojama, kad elektromobilių lenktynių starte visų ekipažų elektromobilių baterijoms įkrauti reikės apie 300 kWh elektros.

Beje, elektromobilių vairuotojai jau daugiau nei dveji metai nemokamai papildyti akumuliatorius „Žalia lietuviška energija“ gali įkrovimo stotelėje J.Lelevelio g. 6 Vilniuje. Iš viso čia įkrauta daugiau nei 65 000 kWh.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Nori supažindinti kuo daugiau vairuotojų

„Nors šiemet rengiame jau antrąsias elektromobilių lenktynes, tačiau negalime aklai kliautis įgyta patirtimi, nes keičiasi daugelis tikslų ir uždavinių“, – spaudos konferencijoje patikino lenktynes rengiančios „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas.

Nekinta nei šio maratono maršrutas, nei dalyvių skaičius, tačiau į tą pačią upę, pasak D. Grinbergo, organizatoriai antrąsyk nebris. Šiemet daugiau nei 300 km distancijoje iš Vilniaus į Palangą varžysis išimtinai tik „Nissan Leaf“ elektromobiliai, o juos pilotuojantys ekipažai važiuos turėdami aiškų orientyrą – pernykščių nugalėtojų kelyje sugaištą laiką. Ir, žinoma, stengsis jį pagerinti.

Šis japonų automobilių gamintojų modelis pasirinktas neatsitiktinai, nes „Nissan“ vienintelis šiemet pristatė gerokai patobulintą „Leaf“ elektromobilį su 30 kWh baterija, vienu įkrovimu įveikiantį net iki 250 km.

Tačiau bene svarbiausia, kad maratone dalyvaus naujos komandos, kurių sudėtis itin marga – Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai, „Susisiekimo paslaugų“ transporto specialistai, pramogų pasaulio žvaigždės ir automobilių žurnalistai.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Renginio organizatoriai subūrė įvairias komandas siekdami sudaryti galimybę kuo platesniam ir įvairesniam žmonių ratui susipažinti ir patiems išbandyti ateities transportu tituluojamą elektromobilį.

Nesunku nuspėti, kad lenktynių nugalėtoją nulems teisingas maršruto ir optimalaus greičio pasirinkimas bei ekipažo sumanumas. Šiemet maratono laimėtojų be specialios pergalę įprasminančios taurės laukia ir ypatingas prizas: viena stambiausių tarptautinių keltų linijų ir mini kruizų kompanijų Europoje – DFDS – iš karto po finišo nugalėtojus ir jų „Nissan Leaf“ nuplukdys į Švedijos Karlshamno uostą.

Ten greičiausias Lietuvoje elektromobilių ekipažas turės galimybę ne tik įvertinti pavyzdine pristatomą Švedijoje sukurtą elektromobilių infrastruktūrą, bet ir puikiai praleisti savaitgalį.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Pavyzdys, kur ir kaip reikia lenktyniauti

„Elektromobilių maratonas – tai dar vienas sektinas pavyzdys, kaip reikia organizuoti lenktynes, o per jas propaguoti ne vien greitį, o ir saugumą bei ekonomiškumą“, – apsilankęs spaudos konferencijoje kalbėjo būsimasis šių lenktynių dalyvis, daugkartinis šalies automobilių ralio čempionas, susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.

Tai džiugina, tačiau eismo sauga keliuose ir toliau lieka vienas pagrindinių mūsų tikslų – siekiame, kad žūčių keliuose būtų nulis

Viceministras pasidžiaugė, jog bendromis visų pastangomis pastaraisiais metais šalies keliuose gerokai sumažėjo avaringumas. Palyginti su 2005 metais, pernai keliuose žuvo 3 kartus mažiau žmonių.

„Tai džiugina, tačiau eismo sauga keliuose ir toliau lieka vienas pagrindinių mūsų tikslų – siekiame, kad žūčių keliuose būtų nulis“, – akcentavo susisiekimo viceministras S. Girdauskas. – Pageidautina, gerokai anksčiau, nei 2050 m., kaip tai planuoja Europos Komisija.“

Patyrusio lenktynininko nuomone, kaip patikimai valdyti automobilį, gerbti kitus eismo dalyvius ir važiuoti saugiai, galima pasimokyti būtent iš sportininkų ir lenktynių organizatorių.

Viceministrą palaikė ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, akcentavęs, jog varžytis reikia ir būtina tik saugiai, prižiūrint specialistams ir laikantis visų kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Taupumo paieškos

„Elektromobilių lenktynės daugeliu aspektų panašėja į ekonomiškumo ralius, nes ir čia pagrindinis kriterijus – ne tik kaip per kuo mažesnį laiko limitą įveikti maršrutą, bet ir kaip jį nuvažiuoti kuo taupiau, kad elektromobilių baterijos sektų ne taip sparčiai“, – akcentavo vienas autoritetingiausių šios srities specialistų, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Važiuoti greitai ir daug laiko sugaišti akumuliatorių papildymui ar riedėti taupiai ir mažiau užtrukti įkrovimo stotelėse? Pasak M. Plukio, būtent tai bene didžiausias galvos skausmas, laukiantis vairuotojų, kuriems patiems teks moduliuoti kelionės maršrutą ir atrasti mažiausiai energijos eikvojantį greitį.

Jo nuomone, šiemetinis maratonas bus labai įdomus bei intriguojantis, nes visos dešimt jame dalyvausiančių komandų vairuos absoliučiai vienodus „Nissan Leaf“, todėl tik nuo ekipažo įgūdžių, meistriškumo ir net kantrybės priklausys jo sėkmė.

Lenktynės bus įdomios ir žiūrovams, nes visus maratone dalyvaujančius elektromobilius seks „Ecofleet“ sistema, iš kurios vaizdą realiu laiku matys ne tik organizatoriai ar teisėjai, bet ir lenktynių fanai, apsilankę naujienų portale 15min.lt.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Anksti kėlęs – nepralaimi

Elektromobiliai, kurių akumuliatoriai privalo būti įkrauti prieš startą, poromis startuos kas 20 min. Taip stengiamasi nesudaryti grūsties prie kitų įkrovimo stotelių, nes nepapildęs baterijų Palangos nepasieks nė vienas ekipažas.

„Nissan Leaf“ organizatoriai leidžia įkrauti visose Lietuvoje veikiančiose įkrovimo stotelėse arba pasinaudojant standartiniu buitiniu tinklu (privatūs namai, viešbučiai, restoranai, degalinės ir t. t). Draudžiama elektromobilį įkrauti specialiai tik vienam ar keliems ekipažams sukurta infrastruktūra, kuria negalės pasinaudoti kiti maratono dalyviai.

Organizatoriai, kaip ir pernai, padedami UAB „Elektromobiliai“ ir ABB, įrengs papildomą laikiną įkrovimo stotelę Kryžkalnyje, šalia autobusų stoties.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Pirmas prie įkrovimo stotelės atvykęs ekipažas turi pirmumo teisę. Greitojo įkrovimo stotelėse Vievyje ir šalia Elektrėnų organizatoriai įkrovimo laiką apribojo iki 20 min. – išsekus šiam laiko limitui įkrovimo laidas privalo būti atjungtas iš lizdo.

Pažeidus šį reikalavimą skiriama viršyto laiko dydžio bauda, kuri pridedama prie dalyvio bendro rezultato.

Kryžkalnyje įkrovimo laikas ribojamas iki 30 min., o kitose stotelėse įkrovimo laikai nebus fiksuojami ir ribojami.

Dar viena naujovė – organizatoriai pirmaujančiam ekipažui suteikė pirmumo teisę pasirinkti, kurioje stotelėje jis papildys elektromobilio baterijas. Kadangi visi maratono dalyviai matys varžovų buvimo vietą Ecofleet sistemoje, atsiliekantis ekipažas bus priverstas rinktis laisvą stotelę.

Elektromobilių lenktynių nugalėtoju bus pripažintas ekipažas, per trumpiausią laiką iš Vilniaus pasiekęs maratono finišą Palangoje, įskaitant įkrovimo ir gautų baudų laikus.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas elektromobilių lenktynėms

Po seminaro – eksperimentas

Iškart po spaudos konferencijos-seminaro maratono dalyviai tapo pirmojo eksperimento stebėtojais. Nuo „Lietuvos energijos“ pastato Žvejų gatvėje pilnai įkrautais akumuliatoriais „Nissan Leaf“ įveikė 11,5 km atstumą iki ABB būstinės šalia Avižienių.

Važiuota daugiausia į įkalnę. Šiam atstumui įveikti sunaudota 1,67 kWh. Taigi, vidutinės energijos sąnaudos – 14,6 kWh/100 km., o toks elektros kiekis buitiniam vartotojui kainuoja 0,21 cento.

Tuo pačiu maršrutu grįžtant atgal, kai daugiausia važiuota pakalnėn, vidutinės sąnaudos buvo 8,2 kWh/100 km. Sunaudota tik 0,94 kWh. Kaina – 0,12 ct.

Pažymėkite klaidą tekste pele, paspaudę kairįjį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

O dešimtas badas: daliai amatininkų ir ūkininkų pensijos užteks tik duonos kriaukšlei

Interviu 24sek

Dainius Adomaitis – apie „Ryto“ permainas, naują kultūrą Vilniuje ir R.Kurtinaitį

Aktualu

Regina Statkuvienė: „Kas ne su mumis, tą ir dul**nam“

Pasaulis kišenėje

Londono Stanstedo oro uostas pakeitė taisykles čia naktį leidžiantiems keleiviams

24sek

Ballų šeimynai – dar vienas smūgis iš NBA

Gyvenimas

Giluminis lūpų drėkinimas – procedūra be jokių adatų ir skausmo

15min tema Verslas

Paskutinis firminis dūmas: jau netrukus visi cigarečių pakeliai gali būti vienodi

Maistas

Ryškiaspalvių vyšnių bei trešnių sezonas: ką iš jų virti ir kepti?

Aktualu

R.T.Erdoganas Turkijos prezidentu perrinktas per pirmąjį turą

Vardai

P.Gražulio dukros mama B.Navickaitė paviešino žinutes: „Jis grasina atimti iš manęs vaiką“

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. birželio 18 – birželio 24 d.)

Sportas

Ar tikrai naudinga būti pasaulio futbolo čempionato šeimininku?

Verslas

Ministerija: vaiko pinigai jau mokami didžiajai daliai vaikų

Aktualu

Kova dėl sankcijų: kas ir kodėl skalbia nešvarius Rusijos oligarchų baltinius?

Everesto link: ko tikėtis iš nakvynės vietų Himalajuose

Vardai

Joninių atgarsiai socialiniuose tinkluose: vainikai, laužai ir Rytis Cicinas su Jonu Valančiūnu

Vardai

Beyonce ir Jay-Z dukra išvydusi erotišką tėvų klipą nežinojo kur dėtis: jos reakcija tapo interneto hitu

Verslas

Savivaldybė tvarkys sostinės Operos ir baleto teatro fontaną, jo prieigas

24sek

Carmelo Anthony toliau vilkės „Thunder“ marškinėlius

24sek

Davidas Blattas – pagrindinis kandidatas treniruoti Pirėjo „Olympiakos“

Naujienos

Verslas

O dešimtas badas: daliai amatininkų ir ūkininkų pensijos užteks tik duonos kriaukšlei

Interviu 24sek

Dainius Adomaitis – apie „Ryto“ permainas, naują kultūrą Vilniuje ir R.Kurtinaitį

Aktualu

Regina Statkuvienė: „Kas ne su mumis, tą ir dul**nam“

Pasaulis kišenėje

Londono Stanstedo oro uostas pakeitė taisykles čia naktį leidžiantiems keleiviams

24sek

Ballų šeimynai – dar vienas smūgis iš NBA

Gyvenimas

Giluminis lūpų drėkinimas – procedūra be jokių adatų ir skausmo

15min tema Verslas

Paskutinis firminis dūmas: jau netrukus visi cigarečių pakeliai gali būti vienodi

Maistas

Ryškiaspalvių vyšnių bei trešnių sezonas: ką iš jų virti ir kepti?

Aktualu

R.T.Erdoganas Turkijos prezidentu perrinktas per pirmąjį turą

Vardai

P.Gražulio dukros mama B.Navickaitė paviešino žinutes: „Jis grasina atimti iš manęs vaiką“

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. birželio 18 – birželio 24 d.)

Sportas

Ar tikrai naudinga būti pasaulio futbolo čempionato šeimininku?

Verslas

Ministerija: vaiko pinigai jau mokami didžiajai daliai vaikų

Aktualu

Kova dėl sankcijų: kas ir kodėl skalbia nešvarius Rusijos oligarchų baltinius?

Everesto link: ko tikėtis iš nakvynės vietų Himalajuose

Vardai

Joninių atgarsiai socialiniuose tinkluose: vainikai, laužai ir Rytis Cicinas su Jonu Valančiūnu

Vardai

Beyonce ir Jay-Z dukra išvydusi erotišką tėvų klipą nežinojo kur dėtis: jos reakcija tapo interneto hitu

Verslas

Savivaldybė tvarkys sostinės Operos ir baleto teatro fontaną, jo prieigas

24sek

Carmelo Anthony toliau vilkės „Thunder“ marškinėlius

24sek

Davidas Blattas – pagrindinis kandidatas treniruoti Pirėjo „Olympiakos“

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Video

Pinigai mano ateičiai

30 geriausių restoranų

Sveikata

Svajonių virtuvė

Parašykite atsiliepimą apie Gazas