Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 02 04, 06:30

Elektromobilių vairuotojai Vilniuje pyksta: kodėl turime stumdytis eilėse?

15min skaitytojai, elektromobilių vairuotojai, neslepia nepasitenkinimo sostinėje veikiančia infrastruktūra. Jų manymu, jau seniai metas pereiti nuo gražių kalbų prie konkrečių darbų. Nes įkrauti elektromobilį viešose nemokamose stotelėse vis sunkiau, o „Ignitis“ įkrovos taškuose mokėti reikia vis daugiau.
LIDL įkrovimo stotelė Vilniuje
LIDL įkrovimo stotelė Vilniuje
Temos: 2 Elektromobilis Lidl

TAIP PAT SKAITYKITE: Vilniuje 2020 m. turėjo būti įrengtos penkios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės

Skaitytojas Jurgis sakė „Ignitis“ stotelėse už kilovatvalandę mokėdavęs daugiausiai 0,35 Eur. Tačiau šiemet pasiekė rekordą – 0,59 Eur.

O kitas skaitytojas – Eivinas – surašė ilgą laišką visų elektromobilių vairuotojų vardu. Jame išdėstė pagrindines problemas. Žemiau pateikiame santrauką.

Vilniuje įkrauti elektromobilį – problema

„Turime didelę problemą, jei norime įkrauti elektromobilio bateriją Vilniaus mieste.

Vilniaus savivaldybė ir meras R.Šimašius skambiai ir garsiai kalbėjo apie elektromobilių savininkų skatinimą ir nemokamų įkrovimo stotelių įrengimą 5 metams. Bet jau nuo 2020 metų nesugeba panaudoti toms stotelėms įrengti skirtų ES lėšų.

Vilniuje veikia tik viena nemokama įkrovimo stotelė (kadaise buvo trys), esanti LIDL parduotuvės aikštelėje (S.Nėries/Ukmergės gatvėse). Bet ją finansuoja verslas.

Taip, Vilniuje yra daugybė mokamų elektromobilių įkrovimo stotelių. Bet jos beveik visuomet užimtos besikraunančių Spark elektromobilių. Tačiau, net ir radus laisvą (mokamą) įkrovimo vietą, įkrovimo kaina nedžiugina. Už kilovatvalandę Ignitis tenka mokėti 0,44 Eur (anksčiau buvo 0,35 Eur). Kraunant pilną bateriją, bendra suma išeina 34–38 Eur, už kuriuos žiemos metu galima nuvažiuoti 200–250 km.

Taigi vidaus degimo varikliu važiuoti yra du ar net tris kartus pigiau nei elektromobiliu! Galbūt reiks grįžti prie vidaus degimo variklių? Tai kur yra paskata pirkti elektromobilius?

Juk už elektromobilį, jį įsigydami, sumokame daugiau nei už standartinį automobilį. Žinoma, tikimės paskatos iš valstybės ir logiškų įkrovimo kainų.

Tarkime, Norvegijoje elektromobilio pilnos baterijos krovimo kaina greitosiose stotelėse yra apie 20 Eur (prisegu nuotrauką). Tad ar normalu, kad Lietuvoje krovimas kainuoja gerokai brangiau?

Elektromobilio įkrovimas Norvegijoje
Elektromobilio įkrovimas Norvegijoje

Be to, Norvegijoje kas dešimtą krovimą yra taikoma nuolaida. O gyventojams, įsirengusiems krovimo stoteles namuose, yra taikoma didelė nuolaida elektros energijai.

Kodėl Lietuvoje tik kalbama apie paskatas? Klausime Vilniaus mero: kada pagaliau pasirašysite sutartį su rangovu dėl įkrovimo stotelių Vilniuje?

Ignitis būtų labai naudinga, jei Vilniuje visai neliktų nemokamų įkrovimo stotelių. O juk praktiškai visuose Lietuvos miestuose yra nemokamų stotelių. Pvz., Panevėžyje net 3.

Elektromobilių su kiekviena diena daugėja, o infrastruktūra ir krovimo kainos Vilniuje tikrai nedžiugina. Nuotraukoje matosi elektromobilių vairuotojų kasdienybė Vilniuje. Eilėje stovi po 4–5 ir laukia galimybės įkrauti baterijas“, – rašo skaitytojas.

Vilniaus savivaldybė žada geresnį rytojų

Paulius Vaitekėnas, Vilniaus savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas, situaciją pakomentavo ir problemas pripažino.

„Iš tiesų buvo trikdžių dėl paklausime minimų 5 elektromobilių įkrovimo stotelių. Jų įrengimas vėluoja.

Tačiau turime gerų žinių, kad šiuo metu pasirašomos sutartys su stoteles įrengsiančiomis įmonėmis. Tikimės, kad darbai bus atlikti kiek įmanoma greičiau.

Svarbu paminėti, kad tiek miesto, tiek valstybės lygmeniu elektromobilių vairuotojams teikiama įvairi parama ir paskata, kuri neapima vien tik nemokamo įkrovimo galimybių. Vairuotojai, įsigydami elektromobilius ir pasinaudodami valstybės parama, gali sutaupyti iki 5000 Eur, kuriuos kompensuoja valstybė.

Vilniaus miestas elektromobilių vairuotojams suteikia išskirtinę teisę judėti gatvėmis sparčiau – jiems leidžiama važiuoti A juostomis, esant tai leidžiamam ženklinimui. Taip pat įsigijus SĮ Susisiekimo paslaugos išduodamą elektromobilio leidimą suteikiama galimybė nemokamai statyti elektromobilius visose rinkliava apmokestintose automobilių stovėjimo vietose. Tokių leidimų (beveik 4 tūkst.) 2021 metais išduota beveik dvigubai daugiau nei 2020 metais.

Turime iššūkį, kaip įrengti įkrovimo stoteles miegamuosiuose rajonuose. Praėjusių metų gruodžio mėnesį miesto Taryba pritarė įkrovimo stotelių plėtros planui iki 2030 metų. Plane didžiausias dėmesys buvo skirtas tankiai apgyvendintoms teritorijoms. Siekiame, kad tokios stotelės būtų lengvai pasiekiamos, t. y. per pirmąjį etapą mieste stotelių tinklą numatoma plėsti taip, kad įkrovos stotelė gyventojams būtų ne toliau kaip už 500 metrų. Vėliau šį atstumą ketinama sutrumpinti iki 300 metrų“.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Naujienų galite įkrauti skaitytojų naujienų portale ikrauk.lt, siųsti el. paštu 15min@15min.lt arba parašyti per „Facebook“ paskyrą štai čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas