-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Seimo narys rėžė apie „Statyk ir važiuok“ aikšteles Vilniuje: vienintelė nauda – buvo vietos testavimo punktui

Seimo narys Paulius Saudargas, kuris buvo minimas tarp galimų kandidatų į Vilniaus merus, pasisakydamas renginyje „Koks bus kitas Vilniaus meras?“, pareiškė, kad „Statyk ir važiuok“ aikštelės nenaudingos. Jo teigimu, automobilių jis te nematąs, gerai tik tai, jog atsirado vietos mobiliam koronaviruso testavimo punktui. Aikšteles administruojanti įstaiga pateikia statistiką, kuri rodo – užimtumas išties mažas.
„Statyk ir važiuok“ aikštelės Sėlių g. 62 ir V.Pociūno g. 8
„Statyk ir važiuok“ aikštelės Sėlių g. 62 ir V.Pociūno g. 8 / 15min nuotr.

Ankstyva darbo dienos popietė. Dvi „Statyk ir važiuok“ aikštelės: sausakimša Žvėryne, Sėlių g. ir tuštutėlė šalia „Vilnius Outlet“, V.Pociūno gatvėje.

Didelio išmanymo čia nereikia, kad suvoktum, jog pirmoji Sėlių gatvėje yra kone miesto centre, tad ten palikti automobilį ir toliau keliauti troleibusu, autobusu ar pėsčiomis yra net labai patogu.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė Sėlių g. 62
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė Sėlių g. 62

O štai antroji V.Pociūno gatvėje nutolusi. Nors įvardijama, kad ji šalia vienos iš pagrindinių privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijų, vis dėlto nėra patogi. Visų pirma todėl, kad spūstys Pilaitės prospekte neretai susidaro dar pačioje Pilaitėje, tad nuvažiavus tokį atstumą automobilį palikti neatrodo labai racionalu.

Kitas dalykas – viešojo transporto stotelė yra kitapus judraus prospekto. Nors įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, atstumas, matyt, irgi daro savo. Todėl aikštelė iš esmės visada tuštutėlė.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė V. Pociūno g. 8
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė V. Pociūno g. 8

Statomų automobilių sako nematęs

Į esą netikslingą tokių aikštelių įrengimą dėmesį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) renginyje atkreipęs P.Saudargas savo kritiką suvertė dabartiniam Vilniaus merui.

Nenuostabu – jo kalba skambėjo pristatant TS-LKD kandidatą į merus Vilniuje. Tačiau tuščios aikštelės lyg ir patvirtina parlamentaro žodžius.

„Ką aš galvoju apie dabartinį merą? Šypsosi daug, tiksliau šypsojosi, dabar ta šypsena kartais ir kreiva. Bet kur jo problema? Yra tavo miestas, kuriame žmonės, piliečiai gyvena, turi savo kažkokias tradicijas, poreikius, kažkokią susiformavusią kultūrą. Tai ne kad tu dirbtum jiems ir prisitaikytum prie jų poreikių, ne – visus miestiečius užtraukti ant savo kurpaliaus.

Kad automobilius ten kas statytų, neteko matyti.

Vat išlipkite iš savo automobilių, pastatykite į kažkokias aikšteles „Statyk ir važiuok“ ir eikit šitaip, gyvenkit. Tai labai naudingai pasitarnavo viena tokia aikštelė COVID pandemijos metu, mes kaip šauliai ten įrengėm mobilųjį koronaviruso patikrinimo punktą.

Kad automobilius ten kas statytų, neteko matyti“, – emocingai kalbėjo P.Saudargas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Adomas Bužinskas ir Paulius Saudargas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Adomas Bužinskas ir Paulius Saudargas

Pirmoji – 2017 metais

Pirmoji pasaulyje populiari „Park&Ride“ aikštelė Vilniuje atidaryta 2017 metų vasarą šalia „Senukų“ parduotuvės Ukmergės gatvėje. Kartu suplanuotos dar dvi – Sėlių g. ir V.Gerulaičio g. šalia „Siemens“ arenos (dabar – „Avia Solutions Group“ arena). Aikštelė V.Pociūno gatvėje šalia Pilaitės pr. ir vakarinio aplinkkelio atidaryta pernai lapkritį.

Pirminė kaina čia palikti automobilį buvo du eurai už parą, mainais gaunant dienos bilietą viešajam transportui. 2018 metų pavasarį kaina sumažėjo iki 0,5 euro (pigiausias vienkartinis viešojo transporto bilietas pusvalandžiui šiuo metu Vilniuje kainuoja 0,65 euro).

Tiesa, aikštelė šalia arenos dabar jau nebeveikia – čia, kaip ir sakė P.Saudargas, karantino metu veikė mobilus COVID-19 testavimo punktas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mobilusis Covid-19 testavimo punktas Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mobilusis Covid-19 testavimo punktas Vilniuje

Bet mieste tebėra keturios aikštelės, be minėtų Žvėryne ir šalia Pilaitės pr. bei pirmosios Ukmergės g., atidaryta ir Savanoriu pr. 124.

„Nuo 2017 m. vasaros Vilniuje veikia užsienyje populiarios „Park & Ride“ („Statyk ir važiuok“) aikštelės, kurios neatsiejamos nuo modernaus miesto veido. Aikštelėse vairuotojai gali palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu.

Šiomis aikštelėmis gali naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį“, – taip savo puslapyje šias aikšteles pristato „Susisiekimo paslaugos“.

Užimtos labai nevienodai

Vis dėlto savivaldybės įmonės atstovams tenka pripažinti, kad tik Sėlių gatvėje esanti aikštelė yra išties populiari – jos užimtumas šiemet yra arti 70 proc. Tačiau kitose vietose aikštelės dažniau tuščios, nei bent trečdaliu užpildytos, bet jose ir vietų kelis kartus daugiau.

Jonas Damidavičius, JUDU judumo transformacijos vadovas, pateikė tokią šių metų „Statyk ir važiuok“ aikštelių užimtumo statistiką darbo metu:

  • Sėlių g. (aikštelėje 45 vietos) – 68,59 proc. (tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. buvo 67,5 proc.). Klientų skaičius 8060;
  • Ukmergės g. (aikštelėje 130 vietų) – 22,8 proc.; (tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. buvo 10,9 proc.). Klientų skaičius 6109;
  • Savanorių pr. (aikštelėje 130 vietų) – 6,94 proc.; (tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. buvo 4,76 proc.). Klientų skaičius 2748;
  • V.Pociūno g. (aikštelėje 250 vietų) – 3,66 proc.; (aikštelė atidaryta tik 2021 m. lapkričio mėnesį). Klientų skaičius 9150.

„Matomi skirtumai dėl naudojimosi parkavimo paslauga čia kyla dėl įvairių priežasčių, kaip kad aikštelės dydis (V.Pociūno g. aikštelė 5,5 karto didesnė nei Sėlių g.), aikštelės vieta (arčiau įvažiavimo ar miesto centro, kur galioja parkavimo rinkliavos zonos), viešojo transporto prieinamumas (šalia aikštelės važiuoja greitieji ar pagrindiniai maršrutai, koks jų dažnumas ir pan.).

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė V.Pociūno g. 8
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė V.Pociūno g. 8

Kadangi netoli Sėlių aikštelės naujai įrengta V.Pociūno aikštelė, svarstomas Sėlių aikštelės pertvarkymas į įprastą parkavimo aikštelę“, – planus dėl aikštelės Žvėryne atskleidė J.Damidavičius.

Jis akcentavo ir tai, kad aikštelės populiarumas ir naudojimosi ja dažnumas priklauso taip pat ir nuo vairuotojų įpročių formavimosi ir aikštelės žinomumo – esą kuo ilgiau aikštelė veikia, tuo daugiau vairuotojų ją atranda ir priima kaip savaime suprantamą, naudingą kasdieninę paslaugą.

Kadangi netoli Sėlių aikštelės naujai įrengta V.Pociūno aikštelė, svarstomas Sėlių aikštelės pertvarkymas į įprastą parkavimo aikštelę.

Išties aikštelė šalia Ukmergės gatvėje esančios „Senukų“ parduotuvės per metus sulaukė dvigubai daugiau klientų, vis dėlto ir toliau jos užimtumas darbo metu nesiekia nei trečdalio.

„Aikštelių užimtumą siekiama didinti perorganizuojant esamus viešojo transporto maršrutus, juos dažninant ir mažinant viešojo transporto laukimo trukmę, plečiant A juostų tinklą, kuriuo keleiviai galėtų greičiau pasiekti savo kelionės tikslą“, – aiškino JUDU judumo transformacijos vadovas.

Paklaustas apie ateities planus, jis teigė, kad 2023-2024 m. planuojama įrengti aikštelę Antakalnyje, kuri bus skirta automobilių srautui nuo Nemenčinės plento aptarnauti. Aikštelė šiuo metu projektuojama.

„Taip pat ieškoma vietų naujoms „Statyk ir važiuok“ aikštelėms prie pagrindinių išvažiavimų iš miesto, kur fiksuojami didžiausi transporto priemonių srautai. Jos galėtų sumažinti mieste susidarančias spūstis ir pasiūlyti vairuotojams patogesnę, greitesnę kelionės alternatyvą“, – kalbėjo J.Damidavičius.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė Sėlių g. 62
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelė Sėlių g. 62

Apie šiuos planus kalbama jau nuo pat pirmosios tokio tipo aikštelės Vilniuje atidarymo, tačiau kol kas miestas dar jų neturi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius