Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 16d. 12:43

Žaliosios rodyklės Vilniuje turėtų sugrįžti – pateiktas sąrašas, kur jos vėl galėtų būti

Šviesoforas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Šviesoforas

Vyriausybei nusprendus, kad žaliosios rodyklės, leidžiančios vairuotojams sukti į dešinę, kai dega ir raudonas šviesoforo signalas, vėl gali grįžti į gatves, kol kas jų labai daug neatsirado. Vilniuje artimiausiu metu lentelės grįš – jau pateiktas sankryžų sąrašas.

Nuo Naujųjų Lietuvos gatvėse išnyko paskutinės žaliosios rodyklės, leidusios sukti į dešinę tuomet, kai dega ir raudonas šviesoforo signalas. Vos po kelių dienų Vilniaus vadovai ėmė iniciatyvos reikalaudami leisti savivaldybės pačioms spręsti, kur tas lenteles palikti, o kur panaikinti. Į tokį siūlymą buvo sureaguota iš dalies – po Susisiekimo ministerijos siūlymo Vyriausybė pritarė lentelių grąžinimui.

Vertins ministerija

Tačiau Vilniaus mieste lentelės dar negrįžo. Kaip pranešė Vilniaus savivaldybė, Susisiekimo ministerijai pateiktas konkrečių sankryžų sąrašas, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, siūloma grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.

„Ministerijai ir Transporto kompetencijų agentūrai įvertinus ir patvirtinus šį sąrašą, lentelės galėtų būtų sugrąžintos iš viso 24-iose sankryžose. Dalyje jų visam laikui, o kitose sankryžose laikinai – jose bus stebima eismo situacija ir, nustačius poreikį, bus įgyvendinti infrastruktūros pakeitimai“, – teigiama Vilniaus savivaldybės pranešime spaudai.

Lentelės galėtų būtų sugrąžintos iš viso 24-iose sankryžose. Dalyje jų visam laikui, o kitose sankryžose laikinai.

Anot Vilniaus vicemero Vytauto Mitalo, sąrašas sankryžų, kuriose siūlome sugrąžinti rodykles, parengtas atidžiai ir detaliai įvertinus įvairius kriterijus.

„Kartu su miesto Eismo valdymo centru stebėjome pėsčiųjų ir eismo srautus, vertinome jų saugumą, pralaidumo pokyčius. Mieste priimami eismo valdymo sprendimai yra grindžiami duomenimis, todėl ir toliau stebėsime eismo situaciją ne tik įvardintose, bet visose sostinės sankryžose, o esant poreikiui priimsime reikalingus programinius šviesoforų reguliavimo ar infrastruktūros sprendimus. Siūlomi pokyčiai padės efektyviau sureguliuoti eismo srautus“, – sakė jis.

Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia lentele
Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia lentele

Grįš tik devyniose sankryžose

Visam laikui lenteles su žaliosiomis rodyklėmis siūloma sugrąžinti 9-iose sankryžose, kuriose infrastruktūros pakeitimai negalimi dėl kelių priežasčių. Pavyzdžiui, nors yra eismo juosta posūkiui į dešinę, tačiau įrengus šviesoforo sekciją atsirastų susikertantys eismo srautai. Kitose jų tiesiog neužtenka eismo juostų arba šalia įrengti dviračių, pėsčiųjų takai ar pastatai.

Sankryžos, kuriose lenteles siūloma sugrąžinti neterminuotai, nes infrastruktūros pakeitimai jose negalimi:

Nuo Saltoniškių g. link Sėlių g. ir nuo Sėlių g. link Vytauto g.

Nuo A. Mickevičiaus g. link Vytauto g.

Nuo A. Goštauto g. link Gynėjų g.

Nuo Upės g. link Saltoniškių g.

Nuo Ateities g. link Fabijoniškių g.

Nuo Saulėtekio al. link Nemenčinės pl.

Nuo Geležinio Vilko g. link Baltupio g.

Nuo Apkasų į Minties g.

Nuo T. Narbuto g. link Saltoniškių g. (link Vytauto g.) ir nuo Saltoniškių g. (nuo PC Panorama) link T. Narbuto g.

Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia rodykle
Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia rodykle

Vėliau – dar 15 lentelių

Dar 15-oje šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis siūloma grąžinti ir ieškoti galimų infrastruktūros patobulinimų ateityje. Esant poreikiui ir užtikrinant eismo saugumą, šiose sankryžose galėtų atsirasti papildomos sekcijos į dešinę ar kiti infrastruktūros pakeitimai. Dalyje šių sankryžų darbai jau vykdomi ar bus pradėti artimiausiu metu – tarp jų, pavyzdžiui, ir Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl. sankryža, kurioje eismo pertvarkymo darbai suplanuoti jau kovo mėnesiui.

Į šių sankryžų sąrašą įtrauktos tos, kurios atitinka bent du iš šių kriterijų: yra atskira eismo juosta posūkiui į dešinę ir įrengus sekciją toje pačioje fazėje neatsirastų susikertančių eismo srautų; eismo juostos srauto pralaidumas po žaliosios rodyklės nuėmimo sumažėjo daugiau nei 10 procentų; sankryža nepatenka į juodųjų dėmių žemėlapį; bendras eismo srautų pralaidumas didesnis nei 50 000 transporto priemonių per parą.

Sankryžos, kuriose siūloma grąžinti lenteles iki galimų infrastruktūros pakeitimų:

Nuo Žirnių g. link Liepkalnio g. ir nuo Minsko pl. link Liepkalnio g.

Nuo J. Jasinskio link V. Kudirkos g.

Nuo S. Konarskio g. link Geležinio Vilko g.

Nuo Linkmenų g. link Konstitucijos pr.

Nuo Verkių g. (nuo autobusų parko) link Kareivių g.

Nuo Žirmūnų g. (nuo Verkių g.) link Kareivių g. ir nuo Kareivių g. (nuo Verkių g.) link Žirmūnų g.

Nuo Kalvarijų g. link Konstitucijos pr. (link centro)

Nuo Lvovo g. link Konstitucijos pr. (iš šalutinio kelio nuo PC „Europa“)

Nuo Saltoniškių g. (nuo Vytauto g.) link Narbuto g. ir nuo Narbuto g. link Saltoniškių (link PC „Panorama“)

Nuo Laisvės pr. į Buivydiškių ir nuo Rygos g. į Laisvės pr.

Nuo Kalvarijų g. link Žalgirio g. (link Geležinio Vilko g.)

Nuo Rasų g. (nuo „Lidl“) link Drujos g. (link stoties)

Nuo Račių g. link Savanorių pr.

Nuo Savanorių per. link Žemaitės g.

Nuo Jeruzalės g. link Ateities g.

Grąžins tas pačias

Gavus Susisiekimo ministerijos ir Transporto kompetencijų agentūros patvirtinimą dėl lentelių su žaliomis rodyklėmis grąžinimo, rangovai jas įrengti turėtų maždaug per 3–5 darbo dienas.

Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos.

Dar keliose sankryžose iki pavasario jau numatyta įrengti papildomas sekcijas į dešinę, todėl trumpam pereinamajam laikotarpiui sugrąžinti lentelių su žaliomis rodyklėmis nesiūloma: Justiniškių – Lūžių g., Laisvės pr. – Žemynos g., Apkasų – Ulonų g., S. Žukausko – Ulonų g., Savanorių pr. – Naujosios Riovonių g., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g.

Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal SĮ „Susisiekimo paslaugos“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos.

Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia rodykle
Sauliaus Žiūros nuotr./Šviesoforas su žalia rodykle

Buvo 120-yje sankryžų

Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje Vilniaus sankryžų. Nuėmus jas, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai iki šiol padaryta.

Vyriausybė sausio 8 d. posėdyje pritarė siūlymui papildyti Kelių eismo taisykles punktu, skelbiančiu, kad jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, tai vairuotojai gali sukti dešinėn ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, prieš tai sustoję ir įsitikinę, kad sukti yra saugu. Tokiu būdu visam laikui grąžinamos dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančios žaliosios rodyklės sankryžose. Anksčiau susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad lentelės grįš tik metams.

Susisiekimo ministerija teigia, kad lentelės su žalia rodykle negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose, o dėl jų grąžinimo miestų savivaldybės turės konsultuotis su saugų eismą prižiūrinčiomis institucijomis.

Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, rėmėsi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės. Policija nurodė nerenkanti statistikos apie avaringumą būtent tokiose sankryžose.

Apie tai, kad viena iš buvusių dviejų žalių rodyklių grįš, pranešė Jurbarkas.

Komentarai: 35

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas