Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ligos paveiktas vairuotojas kelyje gali elgtis tarsi išgėręs

Medikai vis garsiau skambina pavojaus varpais ir praneša apie artėjantį gripo sezoną. Besikeičiant orams didėja tikimybė susirgti peršalimo ligomis, pradėti sloguoti ar „pasigauti“ temperatūrą.
Vaistai
Vaistai / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kaip elgtis tiems, kurie negali gulėti lovoje kiauras dienas, tačiau žūtbūt veržiasi prie vairo? Ar apskritai ligos dienomis vairavimą reikėtų pamiršti?

Apie ligų daromą įtaką vairavimui ir eismo saugumui papasakojo Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas.

Pirmiausia juk sulėtėja reakcija, dėmėsio koncentracija ir atidumas mažėja

„Vairavimą esant tokiai būsenai netgi apibrėžia kelių eismo taisyklės. Jei vairuotojas jaučiasi blogai, serga, yra pavargęs, tuomet jam nereikėtų vairuoti.

Kiekvienas savo galimybes vertina individualiai. Jei jautiesi prastai, bet vistiek reikia važiuoti, tuomet važiuok lėčiau, atidžiau, saugiau. Pirmiausia juk sulėtėja reakcija, dėmėsio koncentracija ir atidumas mažėja“, – aiškina V.Šakėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Konkurso akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Šakėnas

Saugaus eismo ekspertas tikina, kad bloga vairuotojo savijauta dėl ligos yra artima būsenai, kuomet vairuotojas yra lengvai apgirtęs.

Vairavimą sergant galima palyginti su vairavimu apsvaigus.

„Net jei tu šiandien mažai miegojai, nenorėk, kad ryte būtum saugus vairuotojas. Juk nesi žvalus, nesi pailsėjęs. Taip pat ir su liga. Reikia vertinti savo savijautą ir objektyviai įvertinti, ar tikrai verta vairuoti pačiam. Galbūt kažkas kitas gali pavežti. Vairavimą sergant galima palyginti su vairavimu apsvaigus. Šių abiejų faktorių įtaka vairuotojo elgesiui yra panaši“, – pasakoja V.Šakėnas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vairuotojas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vairuotojas

15min.lt liepos pabaigoje buvo publikuotas straipsnis apie avariją, kurią sukėlė pensininkas.

Vyrą važiuojant apėmė čiaudulys ir jis net nepastebėjo, kad per jo automobilio variklio gaubtą jau ridenasi dviratininkas. Tąkart skaudesnių pasekmių išvengta. Dviračio vairuotojas atsipirko sumušimais.

„Čiaudulys paprastai vyksta salvės principu. Nusičiaudime ne vieną, o du kartus. Jei greitis didesnis, įvertinkite, kiek laiko būsite „atsijungęs“ nuo vairavimo.

Esant didesniam greičiui kol čiaudėsite nuvažiuosite ne vieną dešimtį metrų. O jei čiaudulys kartojasi nuolat? Įsivaizduokite, kiek laiko prie vairo praleiste negalėdamas vairuoti saugiai. Čiaudulys labai išbalansuoja“, – teigia V.Šakėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius