Dabar populiaru
Publikuota: 2017 balandžio 10d. 13:00

Londono mados savaitės stilistas G.France'as – apie neatpažįstamai pasikeitusią plaukų industriją

Gary France. Akimirkos iš „label.m“ kolekcijos „Catwalk culture“ pristatymo parodoje „Pelenė“
Asmeninio archyvo nuotr. / Gary France'as. Akimirkos iš „label.m“ kolekcijos „Catwalk culture“ pristatymo parodoje „Pelenė“

Parodoje „Pelenė 2017“ apsilankęs vienas žymiausių britų kirpėjų Gary France'as, Londono mados savaitės stilistas, plaukų kosmetiką kuriančios įmonės „label.m“ mokymų vadovas, sako, kad per pastaruosius 25 metus neatpažįstamai pasikeitė visa plaukų priežiūros industrija. Pasak jo, išaugo grožio standartas, vartotojų ir kirpėjų žinių lygis, naujausios didmiesčių madų tendencijos internetu tuoj pat pasiekia mažus miestelius.

Beveik visus įmanomus profesinius apdovanojimus susižėręs Londono mados savaitės stilistas svajoja pagaliau apkirpti ir šviesią netvarkingą politiko Boriso Johnsono ševeliūrą.

Šiandien pas tave ateis nauja klientė, jai tik penkiolika, bet labai svarbu ją gerai apkirpti, nes kirpimą užsakė pats Calvinas Kleinas.

Remiantis „label.m“ atliktais tyrimais, prieš kelis dešimtmečius moteris namie turėjo šampūno, galbūt kokio nors losjono ir plaukų lako. Šiandien vidutiniškai per savaitę moteris naudoja savo plaukams bent septynias skirtingas priemones: šampūną, kondicionierių, apimties suteikiančią priemonę, švelninančią, išlaikančią formą, apsaugančią nuo plaukų džiovintuvo poveikio ir saulės.

Pasikeitė ir lankymosi kirpykloje įpročiai. XX a. pabaigoje vidutiniškai viena britė kirpykloje apsilankydavo kartą ar du per savaitę, dažniausiai – kad išsitrinktų galvą ir atnaujintų garbanas. Šiandien vidutiniškai apsilankoma kas 12 savaičių, o atsiradus kokybiškoms priemonėms, vis daugiau plaukų grožio ritualų atliekama namie. Be to, gerokai dažniau keičiamos šukuosenos – plaukai tiesinami, banguojami, spalvos keičiamos net ir kelioms dienoms.

Asmeninio archyvo nuotr./Gary France'as. „Catwalk culture“ kolekcijos pristatymas. Modelio kirpimas
Asmeninio archyvo nuotr./Gary France'as. „Catwalk culture“ kolekcijos pristatymas. Modelio kirpimas

Nors G.France'as asmeniškai kirpo ne vieną pasaulinio garso įžymybę, šiandien jis daugiausia kalba apie žinias, perduodamas profesionalų profesionalams. Tiesa, prisiminė, kaip atvykęs iš mažo miestelio ir vos pradėjęs dirbti viename garsiausių Londono salonų „Tony & Guy“ išgirdo iš savo viršininko: „Šiandien pas tave ateis nauja klientė, jai tik penkiolika, bet labai svarbu ją gerai apkirpti, nes kirpimą užsakė pats Calvinas Kleinas.“

Asmeninio archyvo nuotr./G.France'as, Eglė Čiurlytė, Ana Procenko. „Catwalk culture“ kolekcijos modelių rengimas
Asmeninio archyvo nuotr./G.France'as, Eglė Čiurlytė, Ana Procenko. „Catwalk culture“ kolekcijos modelių rengimas

G.France'as pasakoja: „Atėjo labai kukli ir truputį liūdna mergaičiukė. Jos vardas buvo Kate Moss, po dvejų metų ji tapo supermodeliu.“ Jis teigia, kad šiandien praktiškai kiekviena ant žurnalo viršelio nufotografuotos aktorės šukuosena kaipmat tampa mados tendencija. Pagal jų įvaizdžius kosmetikos gamintojai ima siūlyti rinkai naujus produktus. Ir prisipažįsta, kad jam artimiausias Siennos Miller stilius ir ypač smagu gėrėtis drąsiais Scarlet Johansson pokyčiais.

Jokiu būdu nesikirpkite trumpų kirpčiukų ir nesiriškite „ponio uodegos“.

Paprašytas patarimo, ką daryti, kad plaukai visad atrodytų puikiai, G.France'as išdėstė tris paprastus principus: „Pirmiausia, būtina surasti gerą kirpėją, kuriuo pasitikite. Beje, gėriuosi lietuvių kirpėjų darbo standartais ir kvalifikacija, jie tikrai įspūdingi. Antra, atsirinkite geriausiai sau tinkančias priemones, ir, manau, verta kartais jas keisti. Trečia, būtina išbandyti ką nors nauja bent dukart per metus. Šie pokyčiai ypač teigiamai veikia moteris.“ Vienam dalykui profesionalas griežtai sako ne: „Jokiu būdu nesikirpkite trumpų kirpčiukų ir nesiriškite „ponio uodegos“. Tai, kas kadaise buvo madinga, šiandien kelia šypseną.“

G.France'as pats dalyvauja kuriant, testuojant naujus „label.m“ produktus, kaip pats aiškina, „tai darau todėl, kad šiuolaikinis jaunimas nori kūrybiško įvaizdžio. Todėl sukūrėme ištisas serijas „label.m“ produktų, sėkmingai naudojamų ir profesionalų, ir kiekvieno mūsų vonioje“. Ne veltui šią kosmetiką oficialiai pasirinko Londono mados savaitės specialistai.

Asmeninio archyvo nuotr./G.France'o sukurta ilgų plaukų šukuosena. Kolekcijos „Catwalk culture“ pristatymas parodoje „Pelenė“
Asmeninio archyvo nuotr./G.France'o sukurta ilgų plaukų šukuosena. Kolekcijos „Catwalk culture“ pristatymas parodoje „Pelenė“

Gary tvirtina, kad ypač daug idėjų naujų produktų formulėms pasisemia iš jaunų mados dizainerių. Pavyzdžiui, po ilgų bandymų pasisekė sukurti plaukų neapsunkinantį laką, kurį būtų galima naudoti bet kokio tipo plaukams: storiems, ploniems, garbanotiems, pietų Europos ar skandinaviško tipo.

„Žinoma, plaukų priemones visada teks derinti prie plaukų tipo ir šalies, kurioje prekiaujama tam tikra kosmetika, klimato, (tarkime, Indijoje ir Pakistane itin vertinami aliejų pagrindu sukurti gaminiai), tačiau mes stengiamės sukurti universalias priemones“, – sako G.France'as.

Asmeninio archyvo nuotr./G.France'o atliktas trumpų plaukų kirpimas. „Catwalk culture“ pristatymas parodoje „Pelenė“
Asmeninio archyvo nuotr./G.France'o atliktas trumpų plaukų kirpimas. „Catwalk culture“ pristatymas parodoje „Pelenė“

Jis kalba apie savo darbą su nesuvaidintu džiaugsmu ir polėkiu. Kaip pats aiškina, nors grožio rinkoje vyrauja aštri konkurencija, stebint bendrovės „label.m“ veiklą nuo nulio iki prekybos 62 šalyse, jos augimą ir sėkmę kaip apdovanojimą už pastangas, apima pasitenkinimas darbu. Be to, turi būti skiriamas dėmesys ne tik produkto, bendrovės plėtrai, bet ir darbuotojų santykiams.

Šią plaukų priežiūros bendrovę įkūrė legendinio „Toni & Guy“ grožio salonų tinklo savininkai. Praeito amžiaus šeštajame dešimtmetyje Mascolo šeima – tėvai ir penki sūnūs – atvyko į Angliją. Broliai Tony (Antonio) ir Guy (Giusepe), sekdami tėvo pėdomis, tapo kirpėjais, o 1963 m. pietų Londone atidarė pirmąją savo kirpyklą.

Smarkiai rizikuodami jie pasiūlė bendras paslaugas vyrams ir moterims, nors tuo metu vyravo atskirų kirpyklų vyrams ir moterims tradicija. Tačiau nepraėjus nė metams nuo veiklos pradžios salone nebetilpo visi norintys klientai. Tada broliai suprato, kad jiems lemta imtis didesnio verslo. Jie „užaugino“ pasaulinį tinklą ir patys pradėjo gaminti grožio priemones. Vienintelis dalykas, kuris nepasikeitė iki šiol – šeimyniška atmosfera. Visi šeimos nariai įtraukti į bendrovės valdymą – prekių ženklų, įvaizdžių kūrimą, naujų produktų bandymus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

02:02
01:03
01:44

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką