-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiuolaikinės kosmetikos prognozė: tvarių, natūralių priemonių paklausa dar labiau augs

Kosmetikos istorijoje galima rasti pačių neįtikinamiausių gražinimosi būdų: damos lūpas ryškindavo sutraiškytomis uogomis, skruostus dengė burokėlių sultimis, odą šviesindavo net nuodingomis medžiagomis. Dabar kosmetika jau nėra pavojinga gyvybei, priešingai – šiuo metu tiek prabangūs, tiek visiems prieinami kosmetikos prekių ženklai vis daugiau dėmesio skiria natūraliems ingredientams ir tvarumui.
Mergina dažosi
Mergina dažosi / 123RF.com nuotr.

Įvairūs pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad susidomėjimas natūralios sudėties, tvaria kosmetika sparčiai auga – tai skatina daugelį kosmetikos gamintojų ieškoti natūralių ingredientų savo gaminiams, rašoma pranešime.

„Bendraudami su įmonėmis, norinčiomis prekiauti mūsų prekybos centre internete, pastebime, kad vis daugiau prekių ženklų tvarumą išskiria kaip vieną iš savo siekiamybių. Klientai vis dažniau atkreipia dėmesį į prekės ženklo vertybes, atidžiai renkasi pagal produkto sudėtį, įpakavimą", – nurodo „Pigu.lt kvepalų ir kosmetikos prekių grupių vystymo vadovė Laura Sipavičiūtė.

Pastebima, kad ne tik naujai besikuriantys, ekologinės pakraipos verslai, bet ir visame pasaulyje jau gerai žinomi prekių ženklai daug dėmesio skiria tvaraus verslo kūrimui.

Pavyzdžiui, po „Estée Lauder Companies" koncernu slepiasi beveik 30 gerai žinomų kosmetikos prekių ženklų („Tommy Hilfiger", „DKNY", „Bobbi Brown", „MAC cosmetics" ir kt.). Naujausioje kompanijos atsakomybės ataskaitoje nurodoma, kad iki 2025-ųjų 75–100 proc. kompanijos gaminamų produktų pakuočių bus perdirbamos, daugkartinio naudojimo arba su galimybe užpildyti pakuotę pakartotinai, taip pat gaminimui bus naudojamos perdirbtos atliekos.

Pranešimo autorių nuotr./Laura Sipavičiūtė
Pranešimo autorių nuotr./Laura Sipavičiūtė

Vien spalvingo dizaino pakuotei nebeužtenka

Vartotojų poreikiai skatina prekių ženklus keistis, todėl pastaraisiais metais pastebima vis daugiau inovacijų pakuočių dizaine ir jų gamyboje. Vis didesnę įtaką pirkėjo apsisprendimui pirkti daro tvari gaminio pakuotė: pirkėjai ieško pakuočių, pagamintų be plastiko arba iš jau perdirbto plastiko, taip pat populiarėja popieriniai įpakavimai.

Pavyzdžiui, prekės ženklas „ZAO" gaminamai kosmetikai įpakuoti naudoja medvilnę ir bambuką. Kosmetikos priemonės atrodo ne tik stilingai ir išskirtinai, tačiau ir nekenkia aplinkai: bambukų augimui nereikia trąšų ir pesticidų, jie greitai auga, kai tuo metu įprastai medžiui užaugti vidutiniškai prireiktų mažiausiai 30 metų. Priešingai nei daugelis kitų pakuočių, antrinė „ZAO" produktų pakuotė gaminama iš medvilnės, kuri vėliau gali būti panaudota ir kitoms reikmėms.

Pranešimo autorių nuotr./Kosmetika
Pranešimo autorių nuotr./Kosmetika

Veganų poros sukurtas prekės ženklas „Ben&Anna" gali pasigirti ne tik veganiškais dezodorantais iš natūralių ingredientų be parabenų, bet ir unikaliomis perdirbamomis pakuotėmis. Spalvingos pakuotės atrodo stilingai, traukia akį, o svarbiausia – gaminamos iš popieriaus, todėl yra lengvai rūšiuojamos ir perdirbamos.

Visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, išpopuliarėjo prekės ženklas „Love Beauty and Planet". Produkto sėkmę lėmė tai, kad pakuotės nėra skaidrios, kaip įprasta, nes gamybai naudojamas 100 proc. perdirbtas naudotas plastikas, o pasibaigus produktui, pakuotė vėl gali būti perdirbama.

Ingredientų įvairovė – nuo vietoje renkamų žolelių iki arktinio šaltinio vandens

Natūralių odos priežiūros priemonių paklausa lėmė, kad rinkoje atsirado daugiau prekių ženklų, siūlančių produktus ir su tvariai išgaunamais ingredientais.

Pavyzdžiui, „Lumene" savo produktams naudoja tik rankomis rinktus ingredientus: taip gamtos pusiausvyra nesutrikdoma ir sugeba lengviau atsistatyti. Savo produktų gamybai įmonė naudoja Suomijoje tvariai išgautus ingredientus, arktinį šaltinio vandenį tiesiai iš šaltinio Laplandijoje.

„Pastebime tendenciją, kad pirkėjai vis dažniau linkę rinktis priemones, kurių sudėtyje nėra parabenų, sulfatų, ftalatų, sintetinių kvapų ar dažų. Dabar informacija lengvai prieinama kiekvienam – apie produktus ir jų sudėtį galima pasiskaityti ne tik prekės aprašyme, bet ir įvairiuose straipsniuose, forumuose, klientų atsiliepimuose.

Akivaizdu, kad tvarios, natūralios kosmetikos paklausa dar labiau augs, vis daugiau prekių ženklų turės prisitaikyti, pamažu tobulinti ir papildyti savo produktų sudėtį natūraliais, tvariais ingredientais", – pasakoja L.Sipavičiūtė.

123RF.com nuotr./Kosmetikos skyriuje
123RF.com nuotr./Kosmetikos skyriuje

Ji taip pat mini ir prekės ženklą „Korres", kurio gamykloje naudojama 100 proc. atsinaujinanti energija, o 99 proc. gaminių pakuočių – perdirbamos. Prasidėjęs nuo Graikijos homeopatinės vaistinės, šis ženklas dabar vartotojams pristato produktus su natūraliais ir ekologiškais ingredientais. Klientams jie siūlo ne tik odai, bet ir aplinkai draugiškus produktus: daug dėmesio skiria nykstančių žolelių apsaugai ir palaiko vietines augalų populiacijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius