Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Traukinių filosofija: nuo pigių kelionių iki Rytų ekspreso

„Į užsienį traukiniais nekeliaujame, nes neeuropietiškos vėžės atskiria mus nuo Europos“, – sako kelionių agentūros „Superkeliones.lt“ direktorius ir kelionių traukiniais entuziastas Udrius Amalis. Nepaisant vėžių pločio, lietuviai neišsižada traukinio lange besikeičiančių vaizdų ir kupė pokalbių su nepažįstamas pakeleiviais.
2015 m. gegužės 30 d. geležinkelio entuziastų organizuotos traukinio palydėtuvės.
Vilniaus geležinkelio stotyje. / Žilvino Kandratavičiaus nuotr.

Pasak kelionių agentūros „Zigzag Travel“ rinkodaros vadovės Daivos Bartusevičiūtės, lyginant su kitomis šalimis, gana daug lietuvių keliauja su „InterRail Pass“ bilietais.

„InterRail Pass“ – tai tarptautinis traukinio bilietas, su kuriuo galima keliauti po beveik visą Europą ar vieną pasirinktą Europos valstybę. Daugeliu atveju keliauti su šiuo bilietu keliauti yra pigiau nei perkant atskirus traukinio bilietus atskiriems maršrutams.

„Šis būdas puikiai tinka, jei nori daug pamatyti įvairiose vietose. Nusiperki, tarkim, savaitės bilietą ir gali susiplanuoti kelionę taip, kad vieną dieną pavaikštinėji po vieną miestą, naktį važiuoji traukiniu į kitą, pavaikštai jame ir keliauji toliau. Keliaudamas traukiniais nesi pririštas prie vietos, tik prie laiko“, – patirtimi dalijasi Europą traukiniais išvažinėjusi Milda Šimonėlytė.

Ji prispažįsta, kad pati yra linkusi romantizuoti keliones traukiniais, nes jos jai primena Agathos Christie detektyvus.

Kaip sutaupyti

Kelionę su tarptautiniu traukinių bilietu arčiausiai galima pradėti nuo Varšuvos, nes šiuo metu dėl tiesiamo „Rail Baltica“ geležinkelio nėra traukinio iki Šeštokų, nuo kurių būtų galima pradėti kelionę su „InterRail“ pasu.

Pasak D.Bartusevičiūtės, keliavimą traukiniais dažniausiai renkasi jaunimas. „Turbūt dėl to, kad tai gana avantiūristiškas keliavimo būdas ir dar iki 26 metų taikomos pakankamai didelės nuolaidos“, – sako agentūros atstovė.

Vietoje nakvynės galima rinktis naktinį reisą su miegamuoju vagonu. Taip nereikės atskirai mokėti už nakvynę, o ir miegodamas nenustosi judėti kelionės objektų link, sako U.Armalis.

Iš pirmo žvilgsnio tarptautinių bilietų kainos atrodo netgi aukštesnės už kitų transporto priemonių, pavyzdžiui, mėnesio „InterRail Globall Pass“ bilietas jaunimui su minėtomis nuolaidomis kainuoja 461 EUR.

Bet M.Šimonėlytė paskaičiavo, kad jai keliauti į Pietinę Italiją būtent  su „InterRail“ bilietu apsimokėjo labiau nei pirkti atskirus bilietus.

Keliaujant vienoje šalyje, patariama rinktis „InterRail One Country Pass“ bilietą, kuris galioja pasirinktoje šalyje ir turi kitokį kainininką nei  „Global Pass“. Verta ar ne, priklauso nuo keliavimo intensyvumo. Pavyzdžiui, jaunimas iki 26 m. po Portugaliją 3 dienas per mėnesį gali keliauti už 57 EUR.

Fotografas.eu nuotr./Udrius Armalis
Fotografas.eu nuotr./Udrius Armalis

„Jeigu nesiruošiate palikti vienos šalies, tai pigiausias būdas keliauti traukiniu yra vietiniais traukiniais“, – tikino ir U.Armalis. Anot jo, būtent sienų kirtimas ir išpučia traukinio bilietų kainas.

„Tarptautiniai traukiniai yra gana brangūs, o norint sutaupyti galima vietiniu traukiniu nuvažiuoti iki šalies sienos, ją pereiti ir vėl sėsti į vietinį traukinį“, – pataria traukinių entuziastas.

Kita vertus, būtent keliaujant brangesniais ilgaisiais traukinių maršrutais, vienu šūviu galima sutaupyti kelionėse itin sparčiai tirpstančias laiko ir pinigų sąnaudas.

„Vietoje nakvynės galima rinktis naktinį reisą su miegamuoju vagonu. Taip nereikės atskirai mokėti už nakvynę, o ir miegodamas nenustosi judėti kelionės objektų link“, – kūrybišką kelionės planą pateikia U.Amalis.

Pašnekovas sako, kad sutaupyti keliaujant traukiniais galima ir perkant bilietus internetu, nes čia galioja tos pačios taisyklės kaip ir ieškant pigiausių lėktuvo bilietų.

Traukiniu po Lietuvą

Keliauti traukiniu verta ir suplanavus kelionę po Lietuvą. Pasak U.Amalio, taip galima derinti trumpas pažintines ir poilsines keliones.

Savaitgaliui rekomenduočiau pasiimti dviračius, šokti į traukinį ir nuvykus į Dzūkiją ar Švenčionėlių bei Ignalinos pusę dieną praleisti ten.

„Savaitgaliui rekomenduočiau pasiimti dviračius, šokti į traukinį ir nuvykus į Dzūkiją ar Švenčionėlių bei Ignalinos pusę dieną praleisti ten.

Taip pat keliauti galima ir į pajūrį, į kurį kelionė ekspresu nuo Vilniaus tetrunka tik 3 val. ir 40 min“, – populiariausius keliavimo traukiniais maršrutus vardija pašnekovas.

Šiuo metu visiškai neišnaudota rinka, pasak pašnekovo, yra istoriniai maršrutai.

„Būtina pravažiuoti nuo Šiaulių iki Pagėgių, nes tame maršrute yra tarybinių laikų ir nepriklausomos Lietuvos stotys, didžiausias šalies tiltas, o dar toliau važiuojant prasideda vokiečių krašto traukinių stotys. Dar labai graži trasa yra tarp Alytaus ir Šeštokų. Deja, bet keleivinis eismas ne visada važiuoja tokiais istoriniais maršrutais“, – pasakoja U.Amalis.

Kol kas vienintelis Lietuvoje turistinis istorinis maršrutas traukiniu yra maršrutu Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai. Juo važiuoja siaurukas.

„Scanpix“ nuotr./„The Telegraph“ pasaulį siūlo pažinti keliaujant traukiniais
„Scanpix“ nuotr./Pažinti pasaulį keliaujant traukiniais labiausiai vilioja jaunimą. Tačiau traukinių entuziastais tampa įvairaus amžiaus žmonės.

Kelionės traukiniais – prabangos prekė

Traukiniai nebūtinai yra tik transporto priemonė, skirta nuvežti iš vieno taško į kitą. Kelionė traukiniu taip pat gali būti ir prabangos prekė. Tiksliausia šio teiginio iliustracija yra Rytų ekspreso (angl. „Orient Express“) prototipas  „Venice–Simplon Orient Express“ , kurio 24 valandų kelionė iš Londono į galutinę stotelę – Veneciją – kainuoja 2839 EUR.

Istorinio Europos traukinio Rytų ekspresas maršrutas, pirmą kartą pajudėjo iš Paryžiaus 1883 – ųjų spalio 4-ąją.  Maršrutas tęsėsi per Miuncheną bei Vieną iki pat Rumunijos, kur keleiviai buvo perkeliami keltu į Bulgariją ir tęsė savo kelionę iki pat Stambulo.

Šiandien maršruto prototipas prasideda Londone, per Lamanšo sąsiaurį keleiviai yra perkeliami keltu į Prancūziją, kur jų jau laukia identiški likusiems Anglijoje liukso klasės viešbučio kambarius primenantys traukinio vagonai.

Deja, bet tikėtis, kad kada nors Rytų ekspresas užsuks ir į Lietuvą, beveik neverta, net ir nutiesus „Rail Baltica“ geležinkelį.

„Kol kas planuojama, kad europinė vėžė baigsis Kaune, o ir šiaip plėsti kelionių traukiniais industriją Lietuvoje nėra vietos“, – sako U.Amalis. Anot jo, pas mus vėžės kitokios, o tai atskiria Lietuvą nuo likusios Europos.

Laura Adomaitytė. Šiuolaikiški traukiniai. 2012 m., Slovėnija
Konkurso nuotr./Laura Adomaitytė. Šiuolaikiški traukiniai.
2012 m., Slovėnija

„Apskritai esame šalia geležinių uždangų, todėl čia niekas traukiniais ir nevažiuoja. Traukiniu galime nuvažiuoti iki Talino, o kur toliau?“, – komentuoja traukinių entuziastas.

Rytų ekspresas įamžintas daugiau nei dešimtyje knygų, tarp kurių yra Bramo Stokerio „Dracula“ bei dvi Agathos Christie istorijos „Žmogžudystė Rytų eksprese“ ir „Ar tu turi viską, ko reikia?“. Dar daugiau įvairaus žanro filmų veiksmas vyko Rytų eksprese, pavyzdžiui, Džeismo Bondo istorija „Su meile iš Rusijos“ arba „102 dalmantinai“.

Galbūt dėl šių kūrinių arba Rytų ekspreso istorijos žmonės yra linkę romantizuoti traukinius, galbūt todėl tokios populiarios vestuvių fotosesijos ant geležinkelio bėgių.

Šis straipsnis publikuojamas tinklaraštyje Euroblogas.lt

euro-blogas-logo
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius