Dabar populiaru
Publikuota: 2019 spalio 27d. 16:00

„Armėno radijo“ kūrėjas Marius Sukesianas: sąmoningai kopijuoju Joe Roganą

Marius Sukesianas
Asmeninio archyvo nuotr. / Marius Sukesianas

Marius Sukesianas neslepia, kad jo kuriamas podkastas – visiška Joe Rogano idėjos kopija. Jis pasakoja, kad kurdamas pirmąjį epizodą patyrė kažką panašaus į transo būseną. Dabar jis jau verčia save laikytis disciplinos ir kiekvieną pirmadienį trūks plyš įrašo naują epizodą. Jų, pasak kūrėjo, žmonės nuoširdžiausiai klauso darbe.

Marius yra asmeninių finansų konsultantas, kuris laisvu laiku kuria internetinę laidą-podkastą. Šis vadinasi „Armėno radijas“.

„YouTube“ platformoje „Armėno radijas“ turi daugiau kaip tris tūkstančius prenumeratorių ir daugiau kaip 140 rėmėjų „Patreon“ platformoje, kurie kas mėnesį suneša kūrėjui per 300 eurų pajamų.

Laidos formatai – įvairūs. Būna, kad tiesioginės transliacijos trunka net iki trijų valandų, kartais M.Sukesianas tiesiog neįpareigojamai išlieja savo mintis stovėdamas prie mikrofono. Dar M.Sukesianas kalbina įdomius žmones. Įdomius jam pačiam. O tokie M.Sukesianui pasirodė politikai Mantas Adomėnas, Aušra Maldeikienė, žurnalo „Verslo klasė“ vyriausiasis redaktorius Aurelijus Katkevičius.

Ką M.Sukesianas kviečia kalbėtis?

„Mane žmogus turi intriguoti, būti asmeniškai įdomus ir nekonvencinis mąstytojas. Ir nuo to žmogaus turėtų dvelkti toks laisvumas. Nebūtinai, kad jis yra laisvas, jog balsuoja už liberalus ar atvirai vartoja heroiną“, – juokavo jis ir pridūrė, kad jam svarbu, jog pašnekovas tiesiog būtų nepriklausomas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mikrofonas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mikrofonas

Neklausytų 99 proc. Lietuvos

Jis taip pat juokavo ir sakydamas, kad jo nesiklausytų 99 proc. Lietuvos žmonių.

„Nes aš esu siaubingai nišinis ir sugebu su visais susipykti“, – tęsė jis paminėdamas, kad jam klijuojamos pačios įvairiausios etiketės.

„Mane žmonės vadina ir gozdepo agentu, dirbančiu baisiems Amerikos imperialistams. Ir mane vadina vatniku, ir kolaborantu, ir tėvynės išdaviku“, – vardijo jis.

Aš esu siaubingai nišinis ir sugebu su visais susipykti.

Pačiam M.Sukesianui atrodo, kad pats geriausias jo įrašas – pirmasis „Armėno radijo“ epizodas apie „MG Baltic“ skandalą.

„Nes tai buvo kažkas iš vidaus išėję – būna epizodų, kai reikia juos susiplanuoti, kartais – scenarijų pasirašyti, o būna tokių iš širdies, kur iš tavęs tarsi demonas išeina – tau nereikia mąstyti, ką toliau sakyti, kaip pasakyti – tavo kūnas viską automatiškai padaro už tave, būna net out of body experience (liet. patirtis išėjus iš kūno) pasijaučia. Daugybė atlikėjų yra patyrę tokias transo būsenas ir tai yra velniškai geras jausmas“, – sakė jis ir pridūrė, kad šiam epizodui jis ilgai jaus sentimentus.

Marius neslepia sąmoningai siekiantis, kad jo įrašai būtų kuo panašesni į pasaulyje populiarų Joe Rogano podkastą.

„Aš stengiuosi kopijuoti vienas prie vieno. Aš kaip kinų sweatshopininkas (liet. pigi darbo jėga, dažnai gaminanti klastotes). Net ir temų atžvilgiu daug kas sutampa“, – pasakojo jis.

Dažniausiai klauso darbe

Vis dėlto Marius pripažįsta, kad jo įrašai klausytojus įtraukia net kelioms valandoms. Dažniausiai, o tai gali nustebinti, pasak kūrėjo, žmonės podkastų klauso darbe.

„Pagal savo podkasto klausymo statistiką matau, kad klausymas labai pagyvėja darbo metu. Klausymas būna nuo pradžios iki galo. Įtariu, kad žmonės atsidaro papildomą skirtuką interneto naršyklėje, užsideda ausines ir tiesiog klauso autopilotu“, – dėstė pašnekovas.

Pagal savo podkasto klausymo statistiką matau, kad klausymas labai pagyvėja darbo metu.

Be to, pasak jo, podkastų klausyti skatina žmonių įprotis visur vaikščioti su ausinėmis ir nereikalaujantys intensyvaus galvojimo buitiniai darbai.

M.Sukesianas tikino, kad jo kūrybai padeda stresas, panika ir disciplina. Jis žino, kad yra kūrėjų, kuriems būtinos kelių mėnesių kūrybinės pertraukos, tačiau pats Marius sako nesąs iš tokių.

„Aš pastebėjau, kad man iš kūrybinių pertraukų – nieko gero. Kai tik pradedu atidėlioti, nekyla idėjos. Tačiau yra tas prakeiktas kalendorius, ant kurio parašyta, kad kiekvieną savaitės pirmadienį, užsimušk į sieną, tu turi ką nors sukurti“, – pasakojo M.Sukesianas.

Anot jo, kartais būna dienų, kai stovėdamas prie mikrofono ir įrašinėdamas neturi, ką pasakyti kuriamo epizodo tema.

„Bet iš kokio ketvirto arba penkto karto, iš tos visos frustracijos, kai tau ant kaktos vena yra iššokusi, ima ir kas nors gimsta“, – šypsojosi pašnekovas.

M.Sukesianas teigė visada telefone laikantis kelių būsimų epizodų scenarijus ir nuolat pasižymintis jam netikėtai kilusias idėjas arba mintis.

123RF.com nuotr./Ausinės ir nešiojamas kompiuteris
123RF.com nuotr./Ausinės ir nešiojamas kompiuteris

Naudoja pigiausias priemones

Eilinius epizodus jis įrašo naudodamas paprastą mikrofoną su stovu ir kompiuterį. Interviu pasitelkia ir kamerą su papildomu mikrofonu bei garso įrašymo įrenginį. Tiesioginėms transliacijoms prireikia internetinės kameros ir mikrofono su stovu.

Tačiau svarbiausia čia – ne technika. Marius sako, kad ruošiantis reikia labai nemažai paskaityti. O po visko dar laukia vaizdo ir garso montavimas.

M.Sukesianui tai – sunkiausia dalis, kurios jis nekenčia taip, kad net svarstė perleisti laisvai samdomam montažistui.

„Bet užsispyriau išmokti montuoti ir įvaldyti vaizdo ir garso apdorojimo triukus. Mokslo šaknys – karčios“, – šmaikštavo jis.

Vaizdo montažui jis teigia naudojantis kompiuterio programą „Da Vinci Resolve“. Garso apdorojimo ir montažo etapui M.Sukesianas sakė naudojantis kitą kompiuterio programą „Audacity“. Pridūrė, kad ją naudoja ir epizodams įrašyti. Grafiką kuria su „Inkscape“.

„Taip, žinau, kad armija grafikos dizaino puristų (liet. švaruolių) mane pasmerks, nes tam reikia naudoti „Gimp“, bet aš pripratau prie „Inkscape“ ir jis mane kuo puikiausiai tenkina“, – aiškino jis.

M.Sukesianas teigia, kad jo išvardyta programinė įranga – nemokama. Ir užsispyrusiai stengiasi naudoti tik tokią.

„Aš kviečiu žmones pradėti podkastinti ar vloginti ir noriu savo pavyzdžiu parodyti, kad toks primatas kaip aš, neturintis vaizdo ir garso apdorojimo žinių ar įgūdžių, gali tai daryti gan paprastai ir pigiai, todėl ranka nekyla mokėti šimtus, kartais net tūkstančius eurų už programinę įrangą ir ją rekomenduoti“, – sakė jis.

Jūs turite daugiausia dvejus metus. Jeigu pavėluosite, šioje erdvėje plaukios dideli banginiai ir jums nebeliks vietos.

Pasak kūrėjo, daugiausia podkasto perklausų būna „YouTube“ platformoje.

„Geras trečdalis – „Spotify“, netoli penktadalio – „SoundCloud“, o kas lieka, dalijasi „Google Podcasts“, „Pocket Casts“, „PlayerFM“ ir kitos platformos“, – pridūrė jis.

Kaip aiškino M.Sukesianas, epizodo kūrimo procesas – nuo idėjos, pasiruošimo, aprašymų ir grafikos rengimo, paties epizodo įrašymo, montavimo ir galutinio sukėlimo į platformas – gali trukti keturias valandas, o kartais ir dar ilgiau.

Kol kas, pasak jo, Lietuvoje įrašų dar trūksta, todėl Marius skatina jaunus kūrėjus imtis darbo. Tačiau įspėja, kad ši sritis lyg Laukiniai Vakarai: „Jūs turite daugiausia dvejus metus. Jeigu pavėluosite, šioje erdvėje plaukios dideli banginiai ir jums nebeliks vietos.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

01:07
01:20
02:44

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką