Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos už 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Kosmetologė atsako, ar tikrai veido savimasažas padės išvengti raukšlių ir išsaugos lygią odą

Daugelis moterų, pamačiusios pirmąsias raukšles, bando jas įveikti pačiomis įvairiausiomis priemonėmis – nuo kremų ir serumų iki injekcijų, veido masažų ir mankštų. Jeigu injekcijų poveikis garantuotas, tai veido mankšta daugeliui vis dar atrodo kaip priemonė, kuri rezultatų neduoda arba jos poveikis nėra toks efektyvus.
Monika Šlyterė
Monika Šlyterė / Asmeninio archyvo nuotr.

Bet gal tokia nuomonė yra klaidinga? Apie tai kalbamės su „Manoda" odos priežiūros klinikos specialiste, kosmetologe Monika Šlytere, kuri specializuojasi veido masažuose ir atsako, ką turėtume žinoti apie šitą procedūrą.

Asmeninio archyvo nuotr./Monika Šlyterė
Asmeninio archyvo nuotr./Monika Šlyterė

– Veido joga, mankšta, savimasažas – kaip taisyklingai reikėtų vadinti šią procedūrą?

– Veido mankšta, veido joga, savimasažas – tai trys skirtingi būdai, kuriais norima pasiekti to paties tikslo – grąžinti veido raumenų balansą ir taip išlaikyti jaunai atrodantį veidą. Dažnai visuomenėje šiuos terminus vartoja kaip sinonimus, bet tai yra skirtingos technikos, kaip ir sportas treniruoklių salėje, joga ar kūno masažas.

Veido joga ir veido mankšta yra veido raumenų treniravimas tai technikai būdingais pratimais. Kadangi veido raumenys dirba mimikuodami, atliekant veido jogą ar veido mankštą daromos mimikos, norint nusilpusius raumenis sustiprinti ir persitempusius raumenis ištempti, tokiu būdu sugrąžinant balansą.

Veido savimasažo metu masažuojamas veidas taip, kad pertemptus raumenis mechaniškai ištempiam, o nusilpusius tonizuojam, padidindami kraujo tūrį juose. Tokiu būdu grąžinamas balansas ir veidas atrodo jaunai.

– Ar galime patys išmokti taisyklingai atlikti veido masažą?

– Norint kokybiškai atlikti gerą savimasažą, reikia suprasti šiuos dalykus:

  1. Veido raumenų anatomiją. Kiekvienas savimasažo judesys turi prasmę, nes nežinodami, kur yra tam tikras veido raumuo, jūs nežinosite, kur tiksliai atlikti tam raumeniui skirtą savimasažo judesį.
  2. Žinoti veido raumenų jėgą. Veido raumenys turi skirtingą jėgą. Vieni yra labai silpni, kiti vieni stipriausių raumenų mūsų kūne (kramtomasis raumuo). Paakių srityje per stiprūs judesiai gali žaloti, o norint atpalaiduoti pertemptą kramtomąjį raumenį, silpni judesiai bus neefektyvūs. Žinodami šiuos raumenų skirtumus, žinosite, kokio gylio/stiprumo savimasažo judesį reikia atlikti.
  3. Žinoti, kurie raumenys metams bėgant spazmuojasi, ir kurie silpnėja. Spazmuotiems ir linkusiems trumpėti raumenims reikalingi raumenis tempiantys savimasažo judesiai, o nusilpusiems raumenims reikalingi tonizuojantys judesiai.

Jeigu žinote šiuos tris pagrindinius punktus, sėkmingai pasieksite norimų rezultatų.

– Ar tikrai tokia procedūra užkerta kelią raukšlių atsiradimui? Galima išgirsti nuomonių, kad neva taip tampoma oda, todėl jos būklė tik blogėja. Ar tame yra tiesos?

– Kiekviena raukšlė veide turi savo atsiradimo priežastį. Kadangi raukšles pamatome odoje, lengviausia ir apsigauti, kad būtent kalta tik ji. Bet tiesa tokia, kad priežastis gali būti kaukolės kaulų, raumeninio, riebalinio audinio ir galiausiai - odos senėjimo padariniai. Visos išvardintos struktūros nėra vienodai atsakingos už raukšlių atsiradimą. Didžiausią įtaką turi veido raumenynas. Savimasažas/joga/mankšta – tai priemonės, palaikančios raumenyno jaunumą ir tokiu būdu panaikinančios raukšlių atsiradimo priežastį.

123RF.com nuotr./Moteris rūpinasi veido oda
123RF.com nuotr./Moteris rūpinasi veido oda

Baimė, jog atliekant veido savimasažą ištampysite odą, yra neteisinga, jūs galite ištampyti ne odą, o ir taip per daug atsipalaidavusius veido raumenis.

– Kaip dažnai galima daryti sau veido mankštą ir kada galima tikėtis rezultatų? Ar tikrai ji gali padėti jau esančioms raukšlėms?

– Naivu tikėtis, kad užteks vieną kartą pasportuoti sporto salėje ir turėsite svajonių figūrą. Taip pat ir su veido raumenimis. Tam, kad atstatytumėte veido raumenis, svarbu išlaikyti pastovumą ir reguliarumą. Idealiu atveju reikėtų atlikti veido mankštą kiekvieną vakarą ant švariai nuvalytos odos. Jeigu praleisite vieną ar keletą treniruočių, tragedijos tikrai nebus, bet tam, kad neatsidurtumėte pirminiame taške, svarbu kuo greičiau grįžti į rutiną.

Gera žinia, kad veido raumenims tonizuoti ar atpalaiduoti nereikia įdėti tiek pat daug darbo, kaip dirbant su kūno raumenimis. Rezultatas pasimato iš karto ir stiprėja su kiekvienu mėnesiu.

Raumeninis audinys yra unikalus tuo, kad jis atsistato ir seno raumens parametrus mes galime grąžinti iki jauno raumens parametrų. Dėl šios savybės jau atsiradusios raukšlės gali būti panaikintos.

– Jeigu kalbėtume apie kobido masažą – kuo jis ypatingas? Ar gali nuo masažo padaugėti bėrimų?

– Kobido masažas tikriausiai viena populiariausių masažų technikų Lietuvoje. Jis išpopuliarėjo, dėl to, kad yra ir malonus, atpalaiduojantis, bet kartu turi stiprų raumenis tonizuojantį poveikį, nes atliekama daug greitų, smulkių, stiprių masažinių judesių. Didelis dėmesys yra skiriamas skruostams, todėl po masažo išryškėja veido ovalas, skruostikauliai, audiniai, kurie buvo „pakritę“, grįžta į vietas.

Bėrimai po masažo yra dažnai pasitaikantis nenorimas šalutinis efektas. Dažniausia jų atsiradimo priežastis ne masažas, bet masažinė priemonė, kuri išprovokuoja bėrimus.

– 40-ies ir dar be injekcijų – ar tikėtina, kad turėsime gražią odą vien tik natūraliomis priemonėmis, masažais ir neinvazinėmis procedūromis?

– Veidas ir mūsų išvaizda yra ne tik procedūrų, bet ir gyvenimo būdo atspindys. Jeigu skirsite laiko savimasažui/mankštai, naudosite kokybišką kosmetiką ir turėsite sveiką gyvenimo būdą, jums nereikės svarstyti apie veido plastiką ar injekcijas, nes ir 40-ies, 50-ies turėsite pavydėtinai gražią odą.

– Yra daug programėlių, meistrės metodikomis dalinasi ir socialiniuose tinkluose – kaip atsirinkti, kad nebūtų daugiau žalos nei naudos?

– Socialiniuose tinkluose matau, kaip dalinamasi netaisyklingai atliekamais savimasažais arba neefektyviais judesiais, todėl noriu paskatinti filtruoti informaciją ir atsirinkti kokybišką. Pagrindiniai kriterijai – specialisto išsilavinimas ir darbo patirtis, o ne estetiškas pateikimas. Juk svarbu ne knygos viršelis, o turinys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Gyvenimiško patarimo – ne į ekspertus, o į būrėjus: sėkmės kavos tirščiuose ieško 12 proc. lietuvių
Reklama
Išskaidote investicijas? Ar žinote visas rizikas bei galimybes?
Reklama
Kaip atnaujinti namus išleidžiant iki 15 eurų? Į pagalbą pasitelkite tekstilę
Reklama
Lietuvių sukurtas dokumentinis serialas – odė Baltijos šalių šefams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius