-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Italų stiliaus guru – apie drabužius, kurie turėtų būti kiekvieno vyro spintoje

Jau tris dešimtmečius rengiamos „Pitti Uomo“ vyrų mados savaitės pandemija nepažabojo – nors gerokai kuklesnė, tačiau laikantis griežčiausių saugumo reikalavimų šiemet ji jau 101-ąjį kartą į Florenciją vėl sutraukę tūkstančius mados industrijos atstovų ir leido iš arti pažvelgti į naujausias šio sezono tendencijas.
Stilingi vyrai
Stilingi vyrai / Daniele Bianchi nuotr.

Mados namų įkūrėjai, dizaineriai, stilistai, mados leidinių redaktoriai, nuomonės formuotojai – visi tie, kas suka mados karuselę, iš įvairių pasaulio šalių atskubėjo į šiomis dienomis gana žvarboką Italiją.

Čia darbavosi šimtai fotoaparatais apsiginklavusių mados fotografų, sukiojosi tūkstančiai stileivų, į kuriuos buvo nukreipti objektyvai. Tarp kviestinių svečių Florencijoje buvo galima sutikti ne vieną žinomą lietuvį.

Džiugu, kad „Pitti Uomo“ išskyrė kokybę, klasiką modernizavo žaismingesniais raštais ir įdomesniais aksesuarais, platesne spalvų gama.

„Pitti Uomo“ traukai neatsispyrė garsiausias Lietuvos floristas Mantas Petruškevičius, buvęs modelis Orinta Eivaitė-Hoang, TV laidų vedėjas Edvardas Žičkus, mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė ir kiti.

Daniele Bianchi Photo nuotr./Mantas Petruškevičius, Edvardas Žičkus, Marija Palaikytė Florencijos vyrų mados savaitėje
Daniele Bianchi Photo nuotr./Mantas Petruškevičius, Edvardas Žičkus, Marija Palaikytė Florencijos vyrų mados savaitėje

Įprastai Florenciją vyrų mados Meka paverčiantis renginys dėl pandemijos šiemet atsisakė triukšmingų vakarėlių ir susikoncentravo į pagrindinį objektą – madą: tris dienas nuo ryto iki vakaro buvo galima išvysti naujausias garsių prekių ženklų kolekcijas, aksesuarų linijas, klausytis paskaitų apie šiųmetes tendencijas.

Tiesa, prieš pat „Pitti Uomo“ startą neišvengta intrigų. Pavyzdžiui, paskutinę minutę čia atsisakė dalyvauti tokie milžinai kaip „Brunello Cucinelli“ ar „Caruso“ mados namai. Tačiau Fortezza da Basso erdvėse surengtoje mados šventėje, kuri šiemet pavadinta „Atspindžiai“, tikrai netrūko mados spindesio.

Iš Niujorko atvykęs garsus tinklaraštininkas, fotografas ir mados žurnalo „No Chaser“ leidėjas Karlas Edwinas Guerre paskutinę renginio dieną akcentuoja:

„Nors tendencijos rodo, kad grįžtama prie klasikos, tačiau nebijoma ir drąsių sprendimų – ryškesnių spalvų, ieškoma netradicinių formų, o tai dvelkia nauja banga gana stagnatoriškoje vyrų madoje. Mažiau visada yra daugiau, arba iš tikrųjų tai parodo balansą tarp individualumo ir stiliaus.

Kalbant apie rekomendacijas, asmeniškai nesiūlau rinktis jojiko stiliaus. Vietoj to, manau, puikus pasirinkimas būtų su stiliaus detalėmis susikurtas įvaizdis – mažos asmeninės išraiškos, skoningi aksesuarai (skrybėlės, skepetaitės švarko ar liemenės kišenėje, rankinės) – tai tikrai padės išsiskirti. Ko vengti? Drabužių derinių, kurie rėktų: „Pažiūrėk į mane“. Jokių neoninių ar pastelinių spalvų.“

Dauguma prekių ženklų šiemet atsigręžė į natūralaus pluošto audinius ir medžiagas: ypač didelis dėmesys teko kašmyrui, stručio odai, aprangoje pakeitusiai krokodilo ir pitono odą.

Italijos kašmyro karaliumi tituluojamas Corrado Barbera, kurio tėvas Luciano prieš daugelį metų buvo nominuotas stilingiausiu pasaulio vyru, o jis pats šiandien vadovauja šeimos kašmyro fabrikui, atkreipė dėmesį tiek į formas, tiek į kokybę.

„Reikia rinktis spalvas, kurios suteikia galimybes ir laimę, o medžiagas tas, kurių tekstūroje dominuoja dideli kvadratai. Patarčiau kiekvienam vyrui savo spintoje turėti porą kašmyrinių megztinių aukštu kaklu (golfų), vieną mėlyną šviesų kašmyrinį švarką vasarai, kitą – tamsų, skirtą žiemai. Visi švarkai turi būti vienaeiliai (dviejų sagų).

Taip pat garderobe būtinas flanelinio kašmyro (angl. flannel) dvieilis kostiumas, dar vadinamas dviborčiu (angl. double-breasted) su keturiomis arba šešiomis sagomis.

Reikėtų nepamiršti ir elegantiško aksominio švarko, kurį būtų įmanoma nešioti kiekvieną dieną, bet kokia proga, o taip pat – ir kokteilinio stiliaus kostiumo (angl. tuxedo), bet labai paprasto, be jokių sunkių detalių“, – sako stiliaus guru Italijoje dažnai vadinamas vyras.

C.Barbera priminė, kad kiekvieno save gerbiančio vyro spintoje turėtų būti: vieneri balti marškiniai, vieneri šviesiai mėlyni marškiniai, vieneri dryžuoti sportinio stiliaus marškiniai, trys batų poros: juodi su raišteliais, verstos odos rudi ir aulinukai.

Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė
Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė

Nors italas pritaria tvarumo idėjai, tačiau į ją siūlo žvelgti plačiau.

„Aš sutinku, kad tvarumas yra raktas į ateitį, nes pasaulį turime tik vieną. Bet tai neturėtų būti pasiteisinimas dėl prastesnės kokybės. Pavyzdžiui, tvarus „žaliasis“ kašmyras yra saviapgaulė, nes tai perdirbtas senas kašmyras su sunaikintomis pagrindinėmis šio audinio savybėmis – labai prastos kokybės gaminys.

Juk naujas kašmyras nereikalauja gyvūnų aukų. Sakyčiau, tvarumas šiandien turėtų būti kitoks: atsakingiau auginti gyvūnus, labiau rūpintis jų sveikata, oda, švara. Tai – tikrasis raktas į ateitį, neleidžiantis nuklysti lengviausiu keliu, prisidengiant madinga tvarumo sąvoka ir elementariu pigumu“, – įsitikinęs Italijos kašmyro pramonės lyderis.

Patarčiau kiekvienam vyrui savo spintoje turėti porą kašmyrinių megztinių aukštu kaklu, vieną mėlyną šviesų kašmyrinį švarką vasarai, kitą – tamsų, skirtą žiemai.

Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė
Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė

Daugelis šiųmetės „Pitti Uomo“ dalyvių, tokių, kaip „Santarelli“ ar „Vincenzo Attolini“ istoriniai mados namai, rinkosi tęsti savo puoselėjamą elegancijos kelią be kompromisų taip tarsi pabrėždami, kad tikroji mados vertė niekada neišnyks.

Daugelis jų akcentavo greitosios mados neigiamas puses, nesąžiningas darbo sąlygas Kinijos ir Indijos fabrikuose, kuriems gamybą dabar patiki ne vienas greitesnio ir didesnio pelno siekiantis prekės ženklas.

Nicola Santarelli, kurio šeimos įkurti mados namai gyvuoja jau gerą šimtmetį, atkreipė dėmesį, kad į madą sugrįžta dviborčiai – dvi sagų eiles turintys juostiniai kostiumai.

„Jūsų spintoje visada turi būti mėlynas švarkas – elegantiškas, bet tuo pačiu lengvai derinamas kas dieną. Vėl madingi verstos odos švarkai, vadinamieji bomberiai. Švarkas tampa vis lengvesnis stiliumi, savo akcentais kupinas gyvybės, o kartais – net ekstravagancijos, o štai kostiumas dar labiau įsispraudė į klasikinius rėmus ir tapo rimtesniu, solidesniu.

Pandemija padiktavo naują tendenciją – švarkas su džinsais derinamas kone kasdien. Svarbiausia nepamiršti, kad vyriškoje elegancijoje stiliaus detalių perkrovimas nėra sveikintinas“, – sako N.Santarelli.

Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė
Daniele Bianchi Photo nuotr./Florencijos vyrų mados savaitė

Mados industrijos atstovas Fabrizio Ferrari pritaria, kad patogumas, trumpi minkšti pečiai su mažai paminkštinimo sugrįžo į vyriškus kostiumus, o šį sezoną, anot jo, įsivyravo šiltos spalvos, užgoždamos šaltus iki tol vyravusius atspalvius. Tinkama duoklė šiemet atiduota ir žemės spalvoms.

Praeityje garsus lietuvių modelis O.Eivaitė-Hoang vyrų mados savaitėje lankėsi pirmą kartą ir, nekreipiant dėmesio į pandemijos padiktuotus apribojimus, liko sužavėta viešnage.

„Florencija šiemet paskelbė pasitikėjimo žinutę ateičiai, o pasaulinio lygio epidemija padiktavo ir šių metų renginio kryptį – didelį norą grįžti į normalų gyvenimą. Dinamiška atmosfera, kuri, atsižvelgiant į dabartinę situaciją, buvo tikrai teigiama“, – įspūdžiais dalijasi Orinta.

Jai pritarė ir ne vienoje pasaulio mados savaitėje lankęsis TV laidų kūrėjas Edvardas Žičkus.

Daniele Bianchi Photo nuotr./Edvardas Žičkus Florencijos vyrų mados savaitėje
Daniele Bianchi Photo nuotr./Edvardas Žičkus Florencijos vyrų mados savaitėje

„Mano spintoje galima rasti bent 10 kostiumų, įvairių liemenių, marškinių ir ji vis labiau prisipildo kokybiškų kašmyro gaminių. Džiugu, kad „Pitti Uomo“ išskyrė kokybę, klasiką modernizavo žaismingesniais raštais ir įdomesniais aksesuarais, platesne spalvų gama. Juk vyrai irgi nori nebūti pilki, nuobodūs“, – šypsosi iš Florencijos tik ką sugrįžęs populiarių televizijos laidų vedėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius