-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žinomi mados dizaineriai kolekciją kūrė neįprastai – naudojo intuityviosios estetikos metodą

Pirmadienį Vilniuje pristatyta unikali – meną, madą, asmenybės psichologiją jungianti AMRES ART kolekcija, kurios modelius iš rankomis tapytų audinių kūrė žinomi mados dizaineriai – Jurgita Januškevičiūtė, Ramunė Strazdaitė ir Seržas Gandžumianas, jaunoji dizainerė Gabija Kasparavičiūtė.
AMRES ART kolekcijos modeliai
AMRES ART kolekcijos modeliai / Joanos Suslavičiūtės nuotr.

Nauju – intuityviosios estetikos – metodu sukurta kolekcija virtualioje erdvėje virto originaliu edukaciniu mados performansu „Moteriškasis pradas“, rašoma pranešime. Performanse susijungė mada, gamta ir muzika. Besikeičiančių gamtos vaizdų – kalnų, miškų, krioklių – fone skambėjo Arkadijaus Gotesmano ir Vytauto Labučio muzikinė improvizacija, meninį tekstą skaitė aktorė Gabija Jaraminaitė.

Po meninės kolekcijos dalies sekė mados kolekcijų pristatymams neįprastas – edukacinis susitikimas su projekto ekspertais. Renginio dalyviai išgirdo mados psichologijos, autentiškumo vystymo, medijos įtakos madai įžvalgas, diskutavo apie naujos mados suvokimo ir pasirinkimo kriterijus.

„Kolekcijos idėja gimė neįprastai – mados kūrėjų plenere, įkvepiančioje gamtos aplinkoje, kur susirinkę mados dizaineriai ieškojo naujų saviraiškos būdų, naudodami intuityviosios estetikos metodą – akimirkos kūrybą, kylančią iš autentiškos kūrėjo būsenos. Plenero metu gimę vaizdiniai buvo integruoti į kolekcijos modelius“, – sako projekto organizatorė, meno ir dizaino platformos AMRES ART veiklos vystymo vadovė Rūta Kaupinytė-Gotesman.

Kolekcija buvo kuriama pasitelkus meno psichologijos, imagogikos, neuromokslo žinias, mados dizaino profesionalus, taigi šis procesas, pasak organizatorės, buvo sudėtingas, daugiasluoksnis. „Tai – kitoks požiūris į madą, kai mados kolekcijoje svarbiausia tampa žmogaus asmenybė, autentiška kūrėjo saviraiška“, – teigia R.Kaupinytė-Gotesman.

Joanos Suslavičiūtės nuotr./Kolekcijos modelis
Joanos Suslavičiūtės nuotr./Kolekcijos modelis

Viena iš kolekcijos autorių J.Januškevičiūtė atskleidė, kad kūrybos procese svarbiausia buvo atrasti ryšį su pačia savimi. „Man patiko tas autentiškas intuityvumas – paprastas, jaukus nemelavimas sau, vidinio AŠ išklausymas“, – sakė dizainerė.

Kolekcijos kūrėjai savo modeliams rinkosi originalių raštų šilko batikos audinius. „Šilkai – labai skirtingi, kiekvienas iš jų kvėpuoja sava nuotaika, tačiau visi jie – tarsi gamtos gaivalas, kvepiantis laisve. Tikiu, kad moterys, kurios dėvės šiuos drabužius, ne tik jausis, bet ir mąstys laisvai, nevaržomai“, – sako dizainerė R.Strazdaitė.

Kolekciją demonstravusios įvairių profesijų moterys drabužių modelius taip pat rinkosi intuityviai. Pasak R.Kaupinytės-Gotesman, autentiška būsena grįstas intuityviosios estetikos metodas sujungia visus kūrybos etapus – tapymą ant audinio, modeliavimą ir intuityvų drabužio pasirinkimą. Prie visų jų prisiliečia žmogus su savo pajauta ir nuotaika.

Kolekcijoje – 15 drabužių modelių ir tiek pat aksesuarų-peteliškių, kurių autorė – jauna dizainerė Gabija Kasparavičiūtė.

Intuityviosios estetikos meno ir dizaino projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba.

Joanos Suslavičiūtės nuotr./Kolekcijos modelis
Joanos Suslavičiūtės nuotr./Kolekcijos modelis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius