Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dieta pagal kraujo grupę

Dieta
Fotolia nuotr. / Dieta
Šaltinis: 15min
1
A A

Šiandien kraujo grupė vaidina nemenką vaidmenį mūsų gyvenime, pavyzdžiui, Japonijoje žmonės tikrąja to žodžio prasme dėl kraujo grupės eina iš proto. Šioje šalyje ji itin svarbi sudarant dienos, savaitės prognozes, renkantis gyvenimo partnerį, netgi įsigyjant tokius pirkinius kaip maistas, kosmetika, drabužiai...

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Nieko keisto, kad susidomėjimą kelia ir svorio metimas, laikantis dietos pagal kraujo grupę. Amerikiečių gydytojas natūropatas Peteris J. D'Adamo savo knygoje pateikia įdomių teorijų, tačiau daugelis mokslininkų į tai žvelgia skeptiškai, o ir atlikti tyrimai byloja, kad dieta pagal kraujo grupę nėra veiksminga. Juolab, kad mitybos specialistai laikosi nuomonės, jog atsisakant vieno produkto, į jo vietą būtinai reikia įtraukti kitą. 

Visgi pasidomėkime, kaip rekomenduojama maitintis pagal kraujo grupę – juk neveltui Peteris J. D'Adamo sulaukė tūkstančių pasekėjų ir gerbėjų. Specialistas tikina, kad visi maisto produktai skirstomi į kelias grupes: naudingus, neutralius ir kenksmingus atsižvelgiant į žmogaus kraujo grupę. Teigiama, kad tie patys produktai vienam žmogui padės numesti svorio, o kitam atvirkščiai, svoris tik kibs.

Tam tikro maisto, kuris blogai virškinamas ir netinka pagal kraujo grupę, išbraukimas iš raciono padeda išvalyti organizmą, todėl riebalinis audinys menksta, prasideda lieknėjimo procesas. 

Taip pat skaitykite: Nuotaikingas filmukas: kaip keitėsi moterų sporto mada per 100 metų

I kraujo grupė (medžiotojai). Tai seniausia kraujo grupė. Žmonės su pirmąja kraujo grupe negali gyventi be mėsos – jiems reikia gyvūninės kilmės baltymų. 

II kraujo grupė. Juos gydytojas natūropatas vadina žemdirbiais. Šios kraujo grupės atstovams reikėtų kaip tik mažiau valgyti raudonos mėsos, o su malonumu skanauti kuo daugiau vaisių ir daržovių.

III kraujo grupė. Šie žmonės, pasak Peterio J. D'Adamo, pasižymi puikia virškinimo sistema, tvirtumu, puikiu imunitetu. Tačiau jų racione turėtų būti kuo mažiau pieno produktų, neva, trečiosios kraujo grupės atstovai dažniausiai netoleruoja laktozės. Visgi šios kraujo grupės dietai priskiriama labiausiai subalanstuotos dietos šlovė. 

IV kraujo grupė. Tai jauniausia ir rečiausia kraujo grupė, tad šiems žmonėms labiausiai tiks mišri dieta. Neveltui juos gydytojas vadina „mįslėmis“, be to, ketvirtosios kraujo grupės atstovų tėra vos 10 proc. 

Taip pat skaitykite: 6 efektyvūs pratimai, kurie padailins rankas

I kraujo grupės mityba

Tinka:

  • raudona mėsa (jautiena, aviena, kiaulienos verčiau vengti);
  • kepenys;
  • brokoliai, lapinės daržovės, artišokai, riebios žuvys (lašiša, sardinės, silkė, otas, eršketas, lydeka, ešerys), jūros gėrybės (krevetės, austrės, midijos);
  • alyvuogių aliejus;
  • graikiniai riešutai, daiginti grūdai, jūrų kopūstai;
  • figos ir džiovintos slyvos organizmui dovanoja daug naudingų mikroelementų.

Venkite:

  • produktų, kuriuose gausu gliuteno (kviečiai, avižos, rugiai);
  • pieno produktų, ypač riebių;
  • kukurūzų, pupelių, lęšių;
  • kopūstų (visų rūšių – briuselinių, raudonųjų ir pan., nors brokoliniai tiks);
  • ledų, bulvių, marinuotų produktų, cukraus.

Jums taip pat reikia atsisakyti sūdyto maisto, produktų, kurie sukelia pilvo pūtimą (obuolių, kopūstų), taip jų sulčių. Labai tiks mėtų arbata, erškėtuogių nuoviras. Įdomu ir tai, kad nors pirmosios grupės atstovų žarnynas ir virškinimo sistema dirba puikiai, jie sunkiai susidoroja su nauju maistu, tad tam tikra prasmė – šių žmonių mitybos įpročiai gana konservatoriški. 

II kraujo grupės mityba

Tinka:

  • įvairios daržovės;
  • kruopos ir grūdai (tik atsargiai elkitės su turinčiais daug gliuteno);
  • ananasai, abrikosai, greipfrutai, figos, citrinos, slyvos;
  • mėsa, ypač raudona, turėtų būti išbraukta iš valgiaraščio, tačiau rekomenduojama ją keisti žuvimi, pavyzdžiui, menke, ešeriu, sardinėmis, karpiu, upėtakiu, skumbre.
  • nedideliais kiekiais vištiena ir kalakutiena;
  • sojų pienas, tofu;
  • česnakai, svogūnai, morkos;
  • kiaušiniai;
  • žalioji arbata, kava, morkų sultys, vanduo su citrina.

Taip pat skaitykite: Žali grikiai: skanu ir sveika. Išbandykite pusryčių receptą

Venkite:

  • pieno produktų, kadangi juos organizmas blogai įsisavina, lėtėja medžiagų apykaita;
  • patiekalų iš kviečių, nes juose gausu gliuteno;
  • pupelių, baklažanų, bulvių, grybų, pomidorų, alyvuogių;
  • apelsinų, bananų, mangų, kokosų, mandarinų, papajų, melionų;
  • tokių gėrimų kaip juodoji arbata, apelsinų sultys, gazuoti gėrimai;
  • aštraus maisto, kečupo, majonezo.
  • cukraus, šokolado, ledų.

Antrosios kraujo grupės atstovams būtina susilaikyti nuo perdėto pieno ir mėsos patiekalų vartojimo, nes tai gali sukelti riziką susirgti širdies ir onokologinėmis ligomis, diabetu ir pan.

III kraujo grupės mityba

Tinka:

  • gyvūninės kilmės baltymai – mėsa (veršiena), žuvis.
  • kiaušiniai;
  • įvairūs pieno produktai;
  • kruopos (išskyrus kviečius ir grikius);
  • daržovės (išskyrus kukurūzus ir pomidorus, taip pat netiks arbūzai, melionai, moliūgai);
  • įvairūs vaisiai;
  • žalios salotos, kiaušiniai.
  • žalioji arbata, žolelių arbata.

Venkite:

  • kiaulienos ir vištienos, antienos;
  • jūros produktų;
  • alyvuogių;
  • kukurūzų ir lęšių;
  • riešutų, ypač žemės riešutų, sezamų sėklų.
  • alkoholio, pomidorų sulčių,.

Dažnai, kaip teigia gydytojas, šios kraujo grupės atstovai kenčia nuo antsvorio, todėl dieta padeda sureguliuoti mitybos procesus, pagreitina medžiagų apytaką, padeda išsaugoti tvirtą sveikatą.

Taip pat skaitykite: Mitybos specialistė V. Kurpienė pataria, kurie makaronai sveikiausi

IV kraujo grupės mityba

Tinka:

  • sojos patiekalai, tarkime, tofu;
  • žuvis, ikrai;
  • kalakutiena, triušiena;
  • riešutai;
  • pieno produktai;
  • žalios daržovės ir vaisiai;
  • ryžiai;
  • uogos.

Venkite:

  • raudonos mėsos, pusgaminių ir įvairių mėsos gaminių;
  • ankštinių, grikių, kukurūzų, kviečių;
  • apelsinų, bananų, kokosų, mangų, granatų, persimonų;
  • grybų;
  • saulėgrąžų sėklų;
  • paprikų. 
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką