Dabar populiaru
Publikuota: 2017 balandžio 5d. 09:34

Kaip prieš ir po treniruočių stiprinasi penkiakovininkė I.Serapinaitė

Ieva Serapinaitė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Ieva Serapinaitė

Viena jauniausių šiuolaikinės penkiakovės atstovių Ieva Serapinaitė, varžybose pradėjusi dalyvauti būdama vos 14-kos metų, 2017-uosius sutiko su naujomis ambicijomis ir iššūkiais. Juk 2016-ieji metai sportininkei buvo ypač reikšmingi – ji debiutavo Olimpinėse žaidynėse, o šiemet laukia naujos varžybos ir, galbūt, nauji medaliai.

Šiuolaikinę penkiakovę sudaro penkios rungtys – fechtavimas, plaukimas, jojimas bei kombinuota šaudymo ir bėgimo rungtis. „Jei reiktų išskirti mėgstamiausią rungtį iš šių penkių – tikriausiai, rinkčiausi fechtavimą, nes tai vienintelė penkiakovės rungtis, kurioje su savo priešininku susiduri tiesiogiai. Juk, pavyzdžiui, plaukime – parodai savo fizinį pajėgumą, ištvermę ir greitį, o fechtavime – vyksta artima kova, kurią ne tik įdomu stebėti, bet ir dalyvauti“, – pasakoja I.Serapinaitė.

Natūralūs produktai – visuomet geriau

Tiesa, nuolatinės varžybos ir treniruotės – verčia nuolat rūpintis ir savo mityba. Organizmui tiesiog privalu suteikti naudingųjų maistinių medžiagų, kurios padėtų palaikyti ištvermę, energiją ir raumenų tonusą. Pati I.Serapinaitė sako, jog pati labiausiai tiki natūraliais produktais ir tiek prieš treniruotes, tiek po jų, stengiasi stiprintis būtent tokiais produktais.

Projekto partnerio nuotr./Ieva Serapinaitė
Projekto partnerio nuotr./Ieva Serapinaitė

„Sporto salėje ir bendraudama su sporto megėjais pastebiu, kad ypač tie, kurie nori pasiekti rezultatų greitai, dažnai susigundo sintetiniais baltymais raumenukams auginti. Taip, rezultatai, galbūt ir būna gerokai greitesni, tačiau auginant raumenukus ir palaikant kūno tonusą natūraliai – jie išlieka ilgiau ir įsisavinami sparčiau. Todėl mano patarimas, ypač tiems, kurie sportuoja savo malonumui – tam rinktis natūralius augalinius baltymus“, – sako I.Serapinaitė.

Pasak penkiakovinininkės, kone į kiekvieną treniruotę su savimi ji pasiima sveiko maisto ir sočių kokteilių iš programos „Aktyviems“ („Fit food“). Ypač mėgsta šiuos du – „Prieš sportą“ ir „Po sporto“. Vieni pagrindinių šios kokteilių programos ingredientų – vaisiai ir uogos (kriaušė ananasas, mėlynės), suteikiantys natūralios energijos, vitamino C prieš sportą ir po jo, natūralūs baltymai ir riebalai (kanapių baltymai, riešutų pienas, kokosų pienas, sojų baltymai), kuriuose gausu lengvai įsisavinamų baltymų ir pilnavertiškų aminorūgščių, guaranos miltelių, kurie veikia kaip afrodiziakas tiesiai iš Amazonės džiunglių, energijos gaunate tolygiai ir ji išlieka ilgam.

Sportininkams, bet ne tik jiems

Šią „Fit Food“ sulčių programą kūrusi mitybos ekspertė Gintarė Jonaitytė pasakoja, jog derindama sudėtines programos dalis būtent ir galvojo apie tokius žmones, kuriems geriausiai tinka apibūdinimas „aktyvus“. Tiems, kurie nori gauti lengvai įsisavinamos natūralios energijos, sveikų baltymų ir riebalų, kurie tarpusavyje dera, atsižvelgiant į sporto laiką ir reikalingų gauti medžiagų kiekį atitinkamu metu. Beje, galima rinktis tiek pilną programą, tiek ir atskirus sočius kokteilius „Prieš sportą“, „Po sporto“ ar „Vietoj pietų“ atitinkamam poreikiui patenkinti.

„Kurdama „Fit Food“ kokteilių programą „Aktyviems“ galvojau apie visapusiškai aktyvų žmogų: tiek profesinėje, tiek ir sportinėje vėikloje. Apie drąsų žmogų, kuris mieliau renkasi sveikus, lengvai įsisavinamus visaverčius baltymus vietoj sintetinių, kurie gal ir padeda greitai augti raumenukams, tačiau labai dirbtinai ir trumpam (tai tik tada, kai vartojate). Trumpai tarian, „Aktyviems“ – subalansuota sportininkams, bet tinka ne tik jiems“, – pasakoja mitybos ekspertė Gintarė Jonaitytė.

Ar kokteilių programa man?

Paklausta, ar įmanoma visą dieną gerti tik kokteilius ir jaustis kupinam energijos – dietologė šypsosi. Vienos dienos kokteilių programos „Aktyviems“ energetinė vertė siekia 3988,6 kJ/961,4 kcal, o tai priimtinas kiekis žmogui, kuris siekia lengvai įsisavinamo baltyminio maisto skystu pavidalu. Tiesa, jei planuojate sportuoti intensyviai – racioną ji rekomenduoja papildyti bei derinti su kietu maistu ir sveikais užkandžiais.

„Pirmą kartą bandydami sulčių ir kokteilių programas žmonės dažnai baiminasi, ar nejaus alkio. Bet kadangi per dieną išgersite 2 arba 3 litrus maistingų daržovių ar vaisių sulčių bei riešutų pieno, greičiausiai alkio nejausite. Žinoma, tai priklauso ir nuo to, kiek paprastai valgote, kokį gyvenimo būdą propaguojate, ar sportuojate ir pan. Alkis gali būti juntamas daugiau dėl rutinos pokyčio ir emocinio prisirišimo, susikurtų nepagrįstų baimių. Visuomet sakau, kad jei labai išalkote – suvalgykite keletą migdolų ar kelis griežinėlius savo mėgstamo vaisiaus ar daržovės, išgerkite kambario temperatūros vandens“, – komentuoja „Fit Food“ sulčių ir kokteilių programas kūrusi dietologė.

Tiesa, sulčių ar kokteilių programą bandantiems pirmą kartą – Gintarė Jonaitytė rekomenduoja pradėti nuo vienos ar trijų dienos programos. Bet jei sveika mityba jums jau yra tapusi kasdienybe – galite bandyti ir penkių dienų sulčių ir kokteilių programą. Sulčių ir kokteilių programos sudėliotos pagal rekomenduojamą eiliškumą („Superdetox“, „Pradedantiems“, „Subalansuota kiekvienam“, taip atskirus poreikius tenkinančios programos „Aktyviems“, „Norintiems įsikrauti“). Startuoti galite jau 7 val. ryto ir gerti iki pat vakaro – 20 val.

Šiuo metu „Fit Food“ veikia Vilniuje: PLC „Panorama“, „Forum Palace“, PC „Europa“, sporto klube „Impuls“ (Kareivių g.). Balandžio mėnesio pabaigoje „Fit Food“ atsidarys ir Vilniaus PLC „Akropolis“. Be to, vilniečiai mūsų produkciją gali užsisakyti internetu į namus ar biurą. Netolimoje ateityje planuojame plėsti veiklą ir siekiame duris atverti kituose Lietuvos miestuose.

Partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką