Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

TOP 5 miego paslaptys: kaip išsimiegoti lyg ant puraus debesies?

Miegamojo spalvos
Fotolia nuotr. / Miegamojo spalvos
Šaltinis: 15min
0
A A

Ar žinote, kad Pirmojo pasaulinio karo metu, kareiviai fronte daug dažniau sapnuodavo namus nei mūšių scenas? O karo psichiatrai laikėsi principo, jog kareivius, kurie per dažnai sapnuoja karo vaizdus, reikia išsiųsti namo, nes jie psichiškai nebegali atsispirti išorės įspūdžiams.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Taikant šias mintis šioms dienoms, gera naujiena yra ta, kad gyvename (kol kas!) ne karo sąlygomis! Bet, ko gero, dažno iš mūsų sapnuose, gal ne karo mūšių scenos, bet jau darbo įvykių ir susapnuotų darbinių scenarijų pasitaiko tikrai daug. Taigi, juokaujant galima pasakyti, kad tie, kurie sapnuojame darbo scenas per dažnai, turėtume būti kuriam laikui „ištremti“ iš darbų. Bet iš ko tuomet gyvensime? Tad gal geriau nemeskime darbų, o prisiminkime ar sužinokime, kaip išsimiegoti lyg ant puraus debesies?

MAIZA parduotuvės vadovė Sigita Jurgelionytė
MAIZA parduotuvės vadovė Sigita Jurgelionytė

Saldaus miego, lyg ant puraus debesies, paslaptimis sutiko pasidalyti lietuviškų prekių, skirtų namams, MAIZA parduotuvės vadovė Sigita Jurgelionytė.

Pasak pašnekovės, jai ir jos artimiesiems miego kokybė ypač svarbi. „Visi šeimos nariai esame dirbantys žmonės. Visi lekiame, skubame... Tad tokios „prabangos“, kaip prastai išsimiegoti, tiesiog negalime sau leisti, nes, priešingu atveju, nė nepajusime, kaip tapsime nedarbingi ar apsiligoję. Todėl ir savo versle miego kokybei skiriame daug dėmesio“, – sako S. Jurgelionytė.

Natūralių medžiagų miego aplinka

„Pirma, kas labai svarbu miego kokybei, kalbant apie išorines priemones (ne apie vidines: stresas, nešvari sąžinė,  kitos aplinkybės), – susikurti miego aplinką iš kuo natūralesnių medžiagų. Išvėdintą miego patalpą taip pat priskirčiau prie natūralių miego sąlygų“, – teigia S. Jurgelionytė.

Lova

Kita svarbi priemonė geram žmogaus miegui yra lova. Tai toks stebuklingas daiktas, kad visuomenėje apie lovą net turime sukurtų dainų! Tačiau dainos dainomis, o mums reikia išsimiegoti. Kaip teigia S. Jurgelionytė, „Lovą geriausia rinktis iš natūralios medienos. Idealu, jeigu galite sau leisti lovą iš ąžuolo masyvo. Šis medis dar nuo seniausių laikų vertinamas ne tik dėl savo tvirtumo, bet ir gydomųjų savybių. Liaudies medicinoje ąžuolas naudojamas kone visas – nuo žievės, lapų iki gilių. Jeigu savo miegamoje patalpoje išsirinksite ir spinteles ar komodas iš natūralaus medžio, tai tik dar labiau praturtinsite miego aplinką. Miegamajame itin nerekomenduočiau įvairių plastiko detalių ar konstrukcijų“.

Čiužinys

„Ko gero, svarbiausia gero miego priemone įvardyčiau čiužinį, nes baldų sudėtį ar miegamojo kambario baldų sudėties poveikį jaučiate netiesiogiai. O štai čiužinys – tai toks daiktas, kurio poveikį pajusite tiesiogiai ir greitai. „Kietas“, „minkštas“, „duria“, „gumbuotas“... Prekiaudami čiužiniais, kokių tik „epitetų“ apie turimus čiužinius neprisiklausome iš savo klientų! Todėl į čiužinių asortimentą esame sutelkę bene didžiausią savo dėmesį. Mums svarbu, kad mūsų klientai puikiai išsimiegotų ant čiužinio nuo kūdikio, paaugusio vaiko iki suaugusio žmogaus. Todėl savo prekių pasiūloje turime  ypač komfortišką viskoelastinį čiužinį mėgstantiems prabangiai ir minkštai miegoti. Jis idealiai tinka ir miegantiesiems ant pilvo. „Kaip miegojimas ant puraus debesies“ – šį palyginimą sugalvojome ne patys. Tiesiog mūsų klientai taip atsiliepia apie mūsų čiužinius. Taip pat turime ir ortopedinių viskoelastinių čiužinių, kurie ypač tinka turintiems stuburo problemų arba mėgstantiems miegoti ant kietesnio pagrindo.  Dar svarbu paminėti, jog išskirtinis viskoelastinių čiužinių ypatumas – reagavimas į žmogaus kūno temperatūrą ir atskirus kūno atramos taškus. Priklausomai nuo skirtingo atskirų žmogaus kūno dalių atramos poveikio ir temperatūros, šis porolonas tampa minkštesnis labiau spaudžiamose ir šiltesnėse vietose. Tai atveria naujas unikalias galimybes specialiųjų medicinos čiužinių ir kitų priemonių gamybai. Nepakartojama ir išskirtinė viskoelastinio putų poliuretano savybė čiužiniuose – kūno spaudimo absorbavimas gulint, miegant, ilsintis. Tai puikiai imituoja elektroniniai matavimai, atlikti pasitelktus specialius jutiminius kilimėlius, matuojant čiužinio spaudimą į kūną žmogui miegant. Miegant ant paprasto čiužinio, kūnas patiria netolygų spaudimą ir stresą, o miegant, tarkime, ant MAIZA viskoelastinio čiužinio, kraujo apytaka yra rami, jūs tiesiog geriau pailsite“, – dalijasi puikaus miego patarimais S. Jurgelionytė.

Pagalvė

Kai kurie žmonės mėgsta miegoti be pagalvės. „Tiems, kurie be pagalvės negali užmigti, visada rekomenduojame pagalves, kurios miegant sukuria purumo jausmą ir leidžia geriau cirkuliuoti orui. MAIZA prekių pasiūloje turime viskoelastinių pagalvių, kuriose tiesiogiai nejaučiamos profiliuotos juostelės, o skirtingų aukščių pagalvių kraštai sapno savininkui leidžia pasirinkti sau patogų pagalvės aukštį. Taip pat prekiaujame pagalvėmis, kurios išlietos iš viskoelastino ir be vadinamosios ortopedinio išformavimo „bangos“, tačiau tokios pagalvės vis tiek prisitaiko prie miegančiojo. Tiek pagalvėms, tiek čiužiniams naudojame Lietuvoje gaminamą viskoelastiną VitaRest, kurio elastingas porolonas sudarytas iš atvirų porų, o tai leidžia laisvai kvėpuoti galvos ar kūno odai“, – pabrėžia S. Jurgelionytė.

MAIZA lietuviški gaminiai
MAIZA lietuviški gaminiai

► Patalynė

Nors pačias svarbiausias išorines priemones puikiam žmogaus miegui jau aptarėme, tačiau yra dar viena svarbi smulkmena – patalynė. „Jeigu galite sau leisti įsigyti patalynę iš natūralios vilnos, medvilnės ar lino, tik dar labiau prisidėsite prie savo ar vaikų ne tik puikaus miego, bet ir puikios sveikatos. Kartais žmonės vengia lino patalynės apvalkų, tačiau galime patikinti, kad linas patalynei naudojamas 100 proc. minkštintas, tad jokio diskomforto dėl „dygumo“ jausmo nepajusite“, – sako MAIZA prekių namams parduotuvės vadovė S. Jurgelionytė.

Pašnekovė tikina, kad, įgyvendinus aptartus gero miego patarimus savo miego aplinkoje, jūsų miegas tikrai taps lengvas, lyg ant puraus debesies. „Viena, ko negalime pasiūlyti – tai pusryčių į lovą. Norėdami pusryčių lovoje – turėsite miegoti virtuvėje“, – šmaikštauja S. Jurgelionytė.

Parengė Evelina Tamulaitienė

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Miegas Čiužinys
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką