Dabar populiaru
Publikuota: 2013 birželio 26d. 12:07

Trenerio patarimai: norite tobulinti kūną? Nepasikliaukite „Youtube“

Romanas Teličėnas. Fizinis rengimas
fotor.lt nuotr. / Romanas Teličėnas. Fizinis rengimas

Internete pilna įvairiausių patarimų, ne išimtis ir treniravimosi tema. Atrodo, vien įsijungęs socialinį tinklą „Youtube“, galėtum susidaryti visą reikalingą treniravimosi programą. Deja, profesionalūs treneriai abejoja internete pateiktų pratimų kokybe bei nauda žmogui.

Štai fizinio rengimo ir plaukimo treneris Romanas Teličėnas su renginių organizatoriais Time leaders šią vasarą iniciuoja projektą „Treniruokimės sąmoningai“. Seminarų metu žmonės bus ne tik skatinami būti sąmoningai fiziškai aktyvūs, bet taip pat jiems bus praktiškai patariama, kaip išvengti dažniausiai daromų savarankiško treniravimosi klaidų.

 

„Mano, kaip trenerio, tikslas – suteikti žmonėms žinių, kad kiekvienas, vadovaudamasis jomis, galėtų savarankiškai treniruotis. Ir kad šis treniravimasis būtų naudingas tiek žmogaus organizmui, tiek jo gyvenimo kokybei, – sako R. Teličėnas. – Juk organizmas nėra buities prietaisas – neužtenka tik instrukciją paskaityti. Tai – mokslas, reikalaujantis supratimo, nuolatinio rūpinimosi, todėl vien elementariai aprašytų instrukcijų nepakaks“.

 

Profesionalus treneris dalijasi mintimis, kodėl negalima pasikliauti patarimais internete, norint taisyklingai išlavinti pagrindines žmogaus fizines savybes, t. y. greitį, ištvermę, jėgą, lankstumą, vikrumą ir koordinaciją:

 

fotor.lt nuotr. / Romanas Teličėnas. Fizinis rengimas
fotor.lt nuotr. / Romanas Teličėnas. Fizinis rengimas

 

► Internete sunku rasti 100 proc. tikslios informacijos. Be to, nėra garantijos, kad žmogus šią informaciją supras teisingai. Dažniausiai pratimai aprašomi: „sukite rankas į priekį kažkiek ir atgal“, bet neparašoma, kokia turi būti veiksmo amplitudė, koks sukinio greitis ir t. t.

 

► Norint surasta informacija tinkamai pasinaudoti, reikia praktikos. „Praktika su treneriu yra pirmas svarbus žingsnis į sąmoningą ir teisingą treniravimąsi. Kiekvienas išklausęs trenerio patarimų turėtų su juo užtvirtinti žinias praktiškai. Būtina išmokti keletą apšilimo pratimų visoms raumenų grupėms, naudojant savo kūno svorį,  bėgimo technikos pagrindų ir kitų svarbių pratimų, – sako R. Teličėnas.

 

► Treniruojantis taisyklingai reikalingas ne tik visapusiškas kūno treniravimas, bet ir griežta fizinio krūvio kontrolė. Pavyzdžiui, bėgimo treniruotės metu reikia taisyklingai statyti pėdas, taisyklingai kvėpuoti, tinkamai dirbti rankomis – viso kūno darbas turi būti visiškai suderintas. Paskaičius informaciją internete, labai sudėtinga be trenerio pagalbos tai atlikti.

 

Sunku suvaldyti emocinę būseną: „Treniruojantis be patirties, jau po 5 minučių fizinio krūvio žmogus retai sugeba susitvarkyti su savo emocijomis, kurios kyla dėl nuovargio. Nesusitvarkoma tik todėl, kad neatsimenami pratimai, jų eiliškumas arba atlikimo technika“, – sako R. Teličėnas.

 

► Atliekant pratimus, labai svarbu išlaikyti viso kūno arba galūnių kampus. Tačiau tokios informacijos aprašyti suprantamai, kad ją tinkamai suprastų kiekvienas žmogus, neįmanoma.

 

► Raumenų tempimas yra labai svarbi treniruotės dalis, turinti griežtus reikalavimus, tokius kaip tempimo laikas, pakartojimų kiekis, kūno padėtis ir kvėpavimas. Net jei internete pateikiama tiksli informacija, be trenerio pagalbos niekada to nedariusiajam atlikti šiuos pratimus taisyklingai yra labai sunku. Pavyzdžiui, žmogus, darydamas vieną iš tempimo pratimų, įsivaizduoja, kad, lenkiantis iki žemės, svarbiausias tikslas – rankomis pasiekti kojų pirštų galus, tačiau nepagalvoja, jog esmė – ne galutinis taškas, bet pats procesas, t. y. ištiesti keliai ir tiesi nugara.

 

► Treniravimosi procesas vyksta daug greičiau, kai yra žmogus, kuris gali stebėti viską iš šono, patarti ir padėti išspręsti iškilusias problemas.

 

Pasak R. Teličėno, pagrindinės traumos dažniausiai ir patiriamos tada, kai žmogus treniruojasi savarankiškai, neišmanydamas visų treniravimosi niuansų. Tik atliekant pratimus taisyklingai, žmogaus kūnas gali būti tvirtas, stiprus, sveikas, gražus ir energingas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

Gyvenimas

Psichiatrė patvirtina arba paneigia stereotipus apie alkoholį vartojančias moteris: pasitikrinimo testas

Kultūra

Įsivaizduoti Lietuvą. 100 metų, 100 vizijų. Tomas Vaiseta: Elektra vietoj žmonos

Aktualu

Danutė Gailienė: „Šeimos priešas – demonizuotas“

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

24sek

Prieš sunkią savaitę Šarą neramina P.Jankūno trauma: „Vėl kažką pasitempė“

Gazas

Kaune sudėtingos eismo sąlygos: vairuotojai neišlaikė žiemos egzamino

Aktualu

Kandidato į prezidentus programą paruošęs Ūpo Dėdė: „Ginsiu benamius, nes pats toks buvau“

Pasaulis kišenėje

Rėgensburgas – miestas, į kurį verta nuvažiuoti net ir tik dėl dešrelių

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Maistas

Šefo R.Bolgovo receptas šventėms: keptos vištų blauzdelės su kriaušėmis

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Verslas

Žygaičių kaimynystėje – pirmasis ir vienintelis gyvūnų krematoriumas

Gyvenimas

Sužadėtuvių žiedų tendencijos, kurios dominuos 2019-aisiais

Vardai

Evai Longoriai Tomo Cruise'o namai nepatiko: parduoda iš aktoriaus įsigytą vilą

Mokslas.IT

Geidžiamiausia Kalėdų dovana JAV paaugliams – išmanusis „iPhone“

Aktualu

Sekmadienį įvykęs sprogimas Japonijoje visiškai sunaikino restoraną

Sportas

„Liverpool“ triumfas – X.Shaqiri dublis nokautavo „Manchester United“

Naujienos

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

Aktualu

Jei premjeras telkia savo elektoratą, tai pasirinko ne tuos priešininkus

Vitaminai sielai. J.Statkevičius apie didžiausią savo priešą – liežuvį, draugystę ir meilę

Gyvenimas

Psichiatrė patvirtina arba paneigia stereotipus apie alkoholį vartojančias moteris: pasitikrinimo testas

Kultūra

Įsivaizduoti Lietuvą. 100 metų, 100 vizijų. Tomas Vaiseta: Elektra vietoj žmonos

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

Aktualu

Danutė Gailienė: „Šeimos priešas – demonizuotas“

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

Gazas

7 faktai apie „Subaru“: sraigtasparniai, mitas apie WRC ir legendinis patikimumas

24sek

Prieš sunkią savaitę Šarą neramina P.Jankūno trauma: „Vėl kažką pasitempė“

Vardai

„Lietuvos balso“ numylėtinė Eglė Jurgaitytė šokiravo – atskleidė tamsiąją populiarumo pusę

Aktualu

Kandidato į prezidentus programą paruošęs Ūpo Dėdė: „Ginsiu benamius, nes pats toks buvau“

Pasaulis kišenėje

Rėgensburgas – miestas, į kurį verta nuvažiuoti net ir tik dėl dešrelių

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Gyvenimas

Sužadėtuvių žiedų tendencijos, kurios dominuos 2019-aisiais

Gazas

Kaune sudėtingos eismo sąlygos: vairuotojai neišlaikė žiemos egzamino

Vardai

Evai Longoriai Tomo Cruise'o namai nepatiko: parduoda iš aktoriaus įsigytą vilą

Verslas

Žygaičių kaimynystėje – pirmasis ir vienintelis gyvūnų krematoriumas

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką