Dabar populiaru
Publikuota: 2020 liepos 17d. 20:41

Kodėl iš tikrųjų nėštumo metu kyla potraukis tam tikriems maisto produktams?

Besilaukianti moteris
123RF.com nuotr. / Besilaukianti moteris

Tikriausiai ne kartą esame girdėję istorijų apie nėščias moteris, kurios tiesiog negali atsispirti ledams ir raugintiems agurkėliams, kurios 1 valandą nakties į užkandinę pasiunčia savo vyrą, kad šis parneštų taip geidžiamos traškios vištienos.

Dažnai manoma, kad toks potraukis tam tikram maisto produktui, tėra jos pačios arba joje augančio vaiko organizmo signalas, kad jam trūksta kažkokių maisto medžiagų. Tačiau, jei pažvelgtumėte į mokslinius tyrimus, aiškėja kiek sudėtingesnė, bet intriguojanti tiesa, rašo BBC.

Mokslininkai nustatė, kad potraukis tam tikriems maisto produktams nėštumo metu nebūtinai patiriamas visose kultūrose. Taip pat paaiškėjo, kad moterys, kurioms šis potraukis vis tik atsiranda, skirtingose šalyse gali norėti ir skirtingų produktų. Pavyzdžiui, Japonijoje, nėščios moterys kone didžiausią potraukį jaučia ryžiams.

Atlikti moksliniai tyrimai, kurių metu buvo aiškinamasi, ar maistas, keliantis potraukį nėščiosioms, turi naudos ir nėštumo eigai, atskleidė, kad dažniausiais atvejais jis yra visai nenaudingas. Maža to, tyrimai parodė, kad moterys, kurioms nėštumo metu pasireiškia potraukis tam tikriems maisto produktams, dažniausiai per nėštumą priauga daugiau svorio, kas gali sukelti tik daugiau komplikacijų.

Tai tikrai nereiškia, kad moterys šį potraukį išsigalvoja, tačiau jį sukelia veikiausiai ne biocheminiai poreikiai. Niujorko universiteto psichologė Julia Hormes siūlo apskritai pagalvoti, kodėl žmonės jaučia didelį potraukį tam tikriems produktams.

Pavyzdžiui, apie 50 proc. moterų JAV tikina, jaučiančios didelį potraukį šokoladui likus savaitei iki jų menstruacijų. Mokslininkai atliko tyrimą, siekdami išsiaiškinti, galbūt toks potraukis kyla konkrečiai kakavai, kuri galbūt šiuo laikotarpiu moteriai yra reikalinga maisto medžiaga, tačiau paaiškėjo, kad šį potraukį kone geriausiai patenkino baltas šokoladas, tad kakavos hipotezė atkrito. Kiti atlikti tyrimai taip pat neatrado jokio ryšio tarp potraukio šokoladui ir hormonų. Moterys šokolado norėdavo net ir po menopauzės.

Taigi tai leidžia kelti idėją, kad potraukis tam tikriems maisto produktams veikiausiai tėra labiau psichologinis ar kultūrinis. Stiprus noras sviestinio sausainio, šokolado plytelės ar bulvyčių, gali prasidėti kaip paprasta mintis ir galiausiai virsti apsėdimu, kuriam labai sunku atsispirti. Ypač jei tą produktą moteris pati sau uždraudusi valgyti arba uždraudė jai gydytojas.

O nėštumas yra tas laikotarpis, kai potraukis tam tikram maisto produktui, gali ir nekelti tiek daug kaltės, kiek anksčiau.

Moterims, vis tik norinčioms šiems potraukiams atsispirti, Julia Hormes siūlo atbaidyti jį nukreipiant dėmesį. Yra mokslinių tyrimų, įrodančių, kad tokiu atveju yra veiksmingos vizualinės ar kvapų distrakcijos. Kita praktika – sąmoningumas ar meditacija. Psichologė taip pat pataria, kad jei labai norisi šokolado, tuomet bent jau valgykite jį tikrai kokybišką.

Kalbant apie potraukį maistui nėštumo metu, yra ir dar vienas kultūrinis faktorius. Nėštumą ištverti nelenga ir kai kurioms moterims tai padaryti vienoms yra sunku. Tad kai vyras pasistengia gauti tam tikrą maisto produktą, kurio užsigeidė jo mylima moteris, tuomet moteris pasąmonėje pajunta ir socialinę paramą – vadinasi, šis vyras visuomet ja pasirūpins.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Atradimai virtuvėje

Skanumėlis

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką