Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2015 sausio 19d. 09:07

Pataria kineziterapeutė: kaip po gimdymo susigrąžinti dailias kūno formas

Sumažėjęs pilvukas
„Shuterstock“ nuotr. / Sumažėjęs pilvukas

Kol šimtai jaunų mamų suka galvą, kaip susigrąžinti bent per pus tokį liauną liemenį, kokiu džiaugėsi dar iki nėštumo, tokios Holivudo mamytės kaip Eva Mendes ir Scarlett Johansson, sūpuodamos vos kelių savaičių sulaukusias atžalas, jau demonstruoja nepriekaištingą figūrą ir naujus aukštakulnius.

Kaip joms tai pavyksta? Pasak kineziterapijos specialistų, greitas organizmo (ir figūros) atsistatymas po gimdymo nėra jokia paslaptis.  

Pasirodo, jau pirmosiomis dienomis po gimdymo galima imtis mažo intensyvumo pilvo ir dubens raumenis stiprinančių pratimų. Nesudėtinga mankšta pirmosiomis savaitėmis po gimdymo ne tik nekenkia, bet ir yra rekomenduojama gydytojų bei kineziterapijos specialistų.

Taip pat skaitykite: Tobulas pilvo presas – vos per 4 minutes?

„Pirmuosius mažo intensyvumo statinius pilvo raumenų pratimus galima atlikti jau praėjus dvylikai valandų po natūralaus gimdymo, vėliau palaipsniui didinti ir judesių amplitudę bei intensyvumą. Vis tik, pirmosiomis savaitėmis po gimdymo patariama vengti šoninių ir sukamųjų liemens judesių, taip pat tokių pratimų kaip „važiavimas dviračiu“ ar „žirklės“, – sako sporto ir sveikatingumo klubų tinklo „Impuls“ kineziterapijos specialistė Justina Berger.

Pasak jos, tai, kada galima pradėti aktyviai mankštintis ir kokio intensyvumo fizinę veiklą rinktis, priklauso nuo individualaus organizmo. Visų pirma, organizmas turi tam būti pasirengęs.

„Fotolia“ nuotr./Joga: vaiko poza
„Fotolia“ nuotr./Joga: vaiko poza

„Jei net paprasti pratimai vargina, o norint juos atlikti reikia daug pastangų, organizmas dar nepasiruošęs aktyviai fizinei veiklai, tačiau praėjus 4–6 savaitėms po natūralaus gimdymo (10–12 savaičių, atlikus Cezario pjūvį) jau rekomenduojama imtis nedidelio intensyvumo aerobinės veiklos“, – aiškina specialistė.

Taip pat skaitykite: Mankštos horoskopas pagal Zodiako ženklą: kiek esate ištvermingi sporto salėje?

Šiuo laikotarpiu ji pataria subalansuotai maitintis, reguliariai vaikščioti gryname ore, atlikti kvėpavimo pratimus ir taip drauge stiprinti širdį bei plaučius. Pasak specialistės, neseniai gimdžiusioms moterims naudinga išbandyti ir plaukimo bei vandens aerobiką, taip pat jogos ar pilateso užsiėmimus. Šiltuoju metų laiku – nepamiršti, kad galima aktyviai ilsėtis gryname ore.

Sulaukusios kūdikio, moterys siekia kuo greičiau susigražinti liekną taliją, tačiau vien pilvo presui skirti pratimai, pasak kineziterapiautės, nepadės. „Po gimdymo svarbu atkurti ir suformuoti vadinamąjį „raumenų korsetą“, kurį sudaro liemenį juosiantis pilvo ir nugaros raumenynas. Taip ne tik dailinamas liemuo, bet ir stiprinama nugara, kuriai ne tik šiuo laikotarpiu, bet ir viso nėštumo metu teko didelis krūvis“, – tikina  J. Berger. 

Kita vertus, noras kuo greičiau susigrąžinti buvusias formas ir alinančios treniruotės gali padaryti žalos. Pasak kineziterapijos specialistės, itin didelio intensyvumo treniruotės nerekomenduojamos net nėštumo laikotarpiu aktyviai gyvenusioms moterims.

„Kai mūsų organizmas intensyviai dirba, drauge su prakaitu netenkame skysčių ir mineralų. Taigi, alinančios treniruotės gali sutrikdyti natūralaus motinos pieno gamybą, o raumenyse besigaminanti pieno rūgštis turi įtakos jo kokybei ir skoniui. Dėl to labai svarbu, kad neseniai gimdžiusios ir kūdikį žindančios moterys laikytųsi gydytojo ir specialisto rekomendacijų“, – sako J. Berger.

Fiziškai stiprių moterų gimdymas praeina lengviau

Kineziterapijos specialistė pastebi, kad Lietuvoje taip pat daugėja aktyvų gyvenimo būdą besirenkančių nėščiųjų. „Kai kurios į kineziterapijos specialistus kreipiasi patartos nėštumo eigą prižiūrinčių gydytojų. Įrodyta, kad fiziškai stiprių moterų gimdymas praeina lengviau, joms rečiau pasitaiko komplikacijų po gimdymo, greičiau atsigauna organizmas ir, žinoma, lengviau susigrąžinti liekną figūrą“, – sako J. Berger.

Taip pat skaitykite: Amerikiečių dietologų išrinktos 5 efektyviausios ir sveikiausios dietos

Specialistė pastebi, kad pirmąjį nėštumo trimestrą aktyvią fizinę veiklą reikėtų pristabdyti. „Pirmieji trys mėnesiai ypač svarbūs naujai užsimezgusiai gyvybei ir yra kritiniai vertinant persileidimo tikimybę. Dėl to pirmaisiais nėštumo mėnesiais reikėtų atsisakyti intensyvių treniruočių, vengti didelio streso, pakankamai ilsėtis ir, žinoma, subalansuotai maitintis.

Vėliau, pasibaigus kritiniam laikotarpiui, o nėštumui einantis sklandžiai, netgi rekomenduojama sugrįžti ar pradėti lankyti sporto užsiėmimus. Žinoma, tai daryti reikia griežtai atsižvelgiant į gydytojo rekomendacijas ir prižiūrint specialistui“, – sako kineziterapeutė.

Shutterstock nuotr./Nesilaukianti moteris su vyru
Shutterstock nuotr./Besilaukianti moteris su vyru

O štai kada pristabdyti gyvenimo tempą ir ramiai laukti šeimos pagausėjimo, pasak specialistės, priklauso nuo nėštumo eigos ir moters savijautos. Kineziterapijos užsiėmimus besilaukiančioms moterims vedanti J. Berger sako, kad treniruotėse sulaukia net ir 41-ąją nėštumo savaitę skaičiuojančių būsimų mamų.

„Tinkamai parinkti pratimai padeda palengvinti paskutiniąsias nėštumo savaites – t.y. palengvinti nugaros skausmus, kojų bei rankų tinimą, pasiruošti artėjančiam gimdymui“, – pastebi ji.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Skilimas Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete: vieni perspėja apie politizavimą, kiti negaili kritikos prezidentei

Gazas

15min apklausa rytinėse spūstyse: ar šiandien pavežėte savo kaimyną?

Aktualu

Vytautas Plečkaitis: Europos Sąjunga apsiginti nebūtų pajėgi. Kodėl gali žlugti Vakarai?

Vardai

64-ąjį gimtadienį švenčianti Birutė Petrikytė: „Mūsų trumpas gyvenimas yra labai puikus“

24sek

„Rockets“ pristūmė NBA čempionus prie prarajos krašto, bet Ch.Paulas patyrė traumą

Verslas

15min studijoje: ką galime veikti su savo duomenimis, įsigaliojus įmones gąsdinančiam reglamentui

Aktualu

Šiaurės Korėja tikina vis dar esanti pasirengusi kalbėtis su JAV

24sek

Lietuvos rinktinės krepšininkas pasirodys „Los Angeles Lakers“ peržiūroje

Aktualu

Girto vairuotojo fiasko Panevėžyje: pareigūnams įkliuvo prie pat policijos komisariato

Vardai

Sasekso kunigaikštienė Meghan Markle: „Didžiuojuosi būdama feministe“

Aktualu

Orai.lt: karštą savaitgalį gaivins trumpalaikis lietus

Aktualu

Ginklų ekspertai: Iranas metų metus dykumoje tobulino tarpžemyninių raketų programą

Interviu Tik 15min Kultūra

Vienas garsiausių pasaulio antropologų Thomas Hyllandas Eriksenas: „Mums reikalingas laikas, kai nieko neįvyksta“

Lukiškių aikštėje atidaryta skaitykla po atviru dangumi „Vilnius skaito“

Gyvenimas

Kokių maisto produktų nepatartina užšaldyti?

Vardai

Donatas ir Dainė Baumilos pirmą kartą viešumoje pasirodė su devynių mėnesių dukra

Paskutinis sezono „Ginčas“: ar Kaunas pajėgus surengti Finalo ketvertą?

Jei šiandien jūsų kolega į darbo vietą atkeliavo su rankšluosčiu ant peties, negalvokite, kad jis išsiblaškęs. Anaiptol – jis kaip niekada sąmoningas ir yra pasirengęs bet kuriuo metu leistis į kelionę ne po bet kur, o po visą galaktiką.

Šiandien pasaulio skaitytojai mini Rankšluosčių dieną – taip atiduodama garbė rašytojui, klasika tapusio romano „Keliautojo autostopu gidas po galaktiką“ autoriui Douglasui Adamsui.

Kultūra

Douglasas Adamsas ir kelionės po galaktiką: kodėl šiandien su savimi reikia turėti rankšluostį?

Gazas

Eksperimentas Panevėžio gatvėse: ar vairuotojai praleidžia skubančius paramedikus?

Vardai

Naujame Ironvyto vaizdo klipe – šiurpūs vaizdai iš vaiduoklių miesto Latvijoje

Naujienos

Aktualu

Skilimas Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete: vieni perspėja apie politizavimą, kiti negaili kritikos prezidentei

Gazas

15min apklausa rytinėse spūstyse: ar šiandien pavežėte savo kaimyną?

Aktualu

Vytautas Plečkaitis: Europos Sąjunga apsiginti nebūtų pajėgi. Kodėl gali žlugti Vakarai?

Vardai

64-ąjį gimtadienį švenčianti Birutė Petrikytė: „Mūsų trumpas gyvenimas yra labai puikus“

24sek

„Rockets“ pristūmė NBA čempionus prie prarajos krašto, bet Ch.Paulas patyrė traumą

Verslas

15min studijoje: ką galime veikti su savo duomenimis, įsigaliojus įmones gąsdinančiam reglamentui

Verslas

Penktadienį, įsigalioja ES duomenų apsaugos taisyklės, bet Lietuvos pasirengimas vėluoja

Aktualu

Šiaurės Korėja tikina vis dar esanti pasirengusi kalbėtis su JAV

24sek

Lietuvos rinktinės krepšininkas pasirodys „Los Angeles Lakers“ peržiūroje

Aktualu

Girto vairuotojo fiasko Panevėžyje: pareigūnams įkliuvo prie pat policijos komisariato

Vardai

Sasekso kunigaikštienė Meghan Markle: „Didžiuojuosi būdama feministe“

Aktualu

Orai.lt: karštą savaitgalį gaivins trumpalaikis lietus

Interviu Tik 15min Kultūra

Vienas garsiausių pasaulio antropologų Thomas Hyllandas Eriksenas: „Mums reikalingas laikas, kai nieko neįvyksta“

Lukiškių aikštėje atidaryta skaitykla po atviru dangumi „Vilnius skaito“

Gyvenimas

Kokių maisto produktų nepatartina užšaldyti?

Vardai

Donatas ir Dainė Baumilos pirmą kartą viešumoje pasirodė su devynių mėnesių dukra

Paskutinis sezono „Ginčas“: ar Kaunas pajėgus surengti Finalo ketvertą?

Aktualu

Ginklų ekspertai: Iranas metų metus dykumoje tobulino tarpžemyninių raketų programą

Jei šiandien jūsų kolega į darbo vietą atkeliavo su rankšluosčiu ant peties, negalvokite, kad jis išsiblaškęs. Anaiptol – jis kaip niekada sąmoningas ir yra pasirengęs bet kuriuo metu leistis į kelionę ne po bet kur, o po visą galaktiką.

Šiandien pasaulio skaitytojai mini Rankšluosčių dieną – taip atiduodama garbė rašytojui, klasika tapusio romano „Keliautojo autostopu gidas po galaktiką“ autoriui Douglasui Adamsui.

Kultūra

Douglasas Adamsas ir kelionės po galaktiką: kodėl šiandien su savimi reikia turėti rankšluostį?

Gazas

Eksperimentas Panevėžio gatvėse: ar vairuotojai praleidžia skubančius paramedikus?

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką