Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

8 patarimai, kurie padės jums apsisaugoti nuo gripo ir peršalimo

Susirgus kvėpavimo takų ligomis rekomenduojama pirmiausia gydytis natūraliais gamtos produktais, o ne griebtis vaistų.
E.Jankausko/15min.lt nuotr. / Susirgus kvėpavimo takų ligomis rekomenduojama pirmiausia gydytis natūraliais gamtos produktais, o ne griebtis vaistų.
Šaltinis: Projekto partnerio remiamas turinys
Turinio kontrolė – redakcijos rankose, projekto partneris tik inicijuoja ar palaiko temos viešinimą
0
A A

Darbe vis dažniau girdit kosėjimą ir čiaudulį? Ir matote, kaip retėja bendradarbių gretos?Vieną Lietuvos regioną po kito apima gripo epidemija – ji jau paskelbta Kaune, sergamumas viršijo normas ir Jonavoje. Štai keletas patarimų, kurie padės jums sumažinti riziką užsikrėsti šia klastinga liga.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

1. Stebėkite termometro stulpelį. Gripas ne veltui paūmėja orams atšalus.

Gripo virusai mėgsta sausą ir vėsų orą, jiems tinkamiausia terpė yra apie trijų-penkių laipsnių temperatūra. Šiomis sąlygomis jie gali sklandyti ir tarsi plūduriuoti ore. Esant permainingoms žiemoms, virusai tarsi „atgyja“, todėl stebėkite oro temperatūra – ji signalizuoja apie didesnę ligos riziką. Kai paspaudžia didesnis šaltis, virusai žūva.

2. Vengti sąlyčio su sergančiais asmenimis. Gripą sukelia oru plintantys virusai, todėl esant šalia ligonio jie oro lašeliniu būdu paprastai persiduoda nuo sergančiojo. Reikėtų vengti ne tik sąlyčio su sergančiu asmeniu, tačiau ir tais daiktais, kuriuos jis lietė. Virusas lieka aktyvus ant baldų paviršių, durų rankenų ir kitų daiktų, kuriuos mes liečiame. Todėl nepamirškime valyti šių daiktų.

„Fotolia“ nuotr./Muiluotos rankos
„Fotolia“ nuotr./Muiluotos rankos

3. Plaukite rankas. Rankomis liečiamės prie daiktų ir žmonių, todėl virusas pirmiausia patenka ant rankų. Gripo virusai žūva, kai rankos plaunamos su muilu ir vandeniu arba nuvalomos dezinfekcinėmis priemonėmis, tokiomis kaip servetėlės. Kad būtų pasiektas norimas efektas, rankas reikėtų plauti mažiausiai dvidešimt sekundžių, geriausiai po tekančiu vandeniu. Nusiplovus rankas reikėtų jas nusausinti. Dezinfekcinėse priemonėse esantis alkoholis ypač gerai naikina gripo virusus.

4. Stengtis neliesti akių, nosies ir burnos. Deja, neturime galimybės taip dažnai, kaip reikėtų plauti rankų, todėl reikėtų vengti rankomis liesti akis, nosį ar burnos gleivinę. Nuo paviršių ant rankų patekęs virusas, prisilietus prie minėtų organų, keliauja į žmogaus organizmą ir jį susargdina.

„Scanpix“ nuotr./Šienligė
„Scanpix“ nuotr./

5. Prisidenkite burną, kai kosite ar čiaudote. Gripas plinta oro lašeliniu būdu, todėl rekomenduojama čiaudint ar kosint prisidengti burna vienkartine nosinaite, kurią vėliau reikėtų išmesti. Jei neturite nosinaitės, tuomet prisidenkite ranka, kurią vėliau būtinai nuplaukite. Sergantys asmenys kitus apsaugos, jei dėvės medicinines kaukes, kurios sustabdo kvėpavimo takų sekretus.

6. Vengti masinio žmonių susibūrimo vietų. Kuo daugiau žmonių, tuo didesnė tikimybė užsikrėsti, todėl rekomenduojama esant gripo epidemijai vengti masinio susibūrimo vietų. Jei leidžia galimybės, tuomet vietoje kelionės visuomeniniu transportu rinkitės keliavimą pėstute. Atvykę į darbą lipkite laiptais, o ne kilkite liftu – taip išvengsite nešiojančių virusą ir sergančių.

„Fotolia“ nuotr./Bėgiojanti mergina
„Fotolia“ nuotr./Bėgiojanti mergina

7. Pasirūpinkite savo fizine būkle. Pagrindinė ligos priežastis – nusilpusi imuninė sistema, todėl reikėtų ją rūpintis ir saugoti. Subalansuota ir įvairialypė mityba – viena iš pagalbų organizmui. Bet to neužtenka – reikėtų laikytis ir miego bei poilsio režimo, vengti streso, taip pat vartoti daugiau skysčių. Šaltuoju periodu reikėtų bent pusę dienos skysčių normos išgerti karštu pavidalu – tam puikiausiai tiks arbata ar karštu vandeniu užpilta citrina ar imbieras.

8. Vėdinkite patalpas. Virusai išlieka aktyvus ir gyvybingi gan ilgą laiką. Oro cirkuliacija ir šviežias oras sumažina virusų tikimybę, todėl reguliarus vėdinimas tiek namuose, tiek darbe sumažins padės išvengti ligų. Jei yra galimybė, dažniau būkite gryname ore – tai grūdinsitės ir stiprinsite savo organizmą.

Jei liga vis dėlto „prisikabino“, tuomet nedelskite ir sirkite atsakingai – kreipkitės į medikus, laikykitės jų rekomendacijų, taip pat skirkite laiko pasirinkti, nes gripo komplikacijos gali turėti labai liūdnų padarinių.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką