Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Išsiderinęs“ žmogus: kaip susigrąžinti vidinę pusiausvyrą?

Stresas
123rf.com nuotr. / Stresas
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Šiais laikais sutikti žmogų, kuris spinduliuoja vidine ramybe, harmonija, iš tiesų galima ne taip dažnai. Daug dažniau tenka susidurti su streso užvaldytais žmonėmis, kurie yra sudirgę, suirzę. Beje, tas neramumas, blaškymasis tarsi „virusas“ persiduoda ir kitiems: juo „užsikrečia“ ir namiškiai, ir kolegos darbe. Taigi stresas kyla dėl visko ir nuolat, o juk toks vidinės pusiausvyros nebuvimas gali sukelti rimtų sveikatos problemų.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Dėl streso kaltas... gyvenimas

Nuo pat ryto pradėję skubėti ir lėkti, įtampoje praleidę dieną, nė kiek nenurimę grįžtame namo vakare. Taip šiandien gyvena ir jaučiasi daugelis žmonių. Jie praradę vidinę ramybę, pusiausvyrą, todėl nemoka tinkamai reaguoti į kasdienines gyvenimo situacijas. Tokiems žmonėms stresą sukelia viskas: ne vietoje kambaryje padėtas daiktas, „kamščiai“ kelyje į darbą, darbo krūvis ar grėsmė darbo netekti, nuolat kylančios kainos, eilė parduotuvėje ir t.t. Stresas nesirenka žmogaus pagal išsilavinimą, socialinį statusą ar amžių. Stresas kyla ir keliose įstaigose dirbančiam tarnautojui, ir namų šeimininkei, ir moksleiviui.

Vokietijoje atliktos pacientų apklausos rezultatai rodo, kad net 90 proc. respondentų patiria stresą įvairių situacijų metu. O kaip kone dažniausios įtampos, nerimo priežastys įvardijama laiko trūkumas, griežti darbų atlikimo terminai ir dideli darbo krūviai. Ypač tai aktualu 30–49 metų amžiaus grupės žmonėms, tarp kurių kas trečias kenčia nuo galvos skausmo, serga ligomis, kurias sukelia nuolatinis stresas. Kita bėda – kad tik mažoji dalis, apie 1,5 proc., tyrimo dalyvių nurodė, jog, esant šiomis aplinkybėmis, jie kreipiasi į medikus (tyrimo šaltinis)

Žmogus įsisuka į užburtą ratą it voverė

Para turi 24 val., o kad organizmas dirbtų darniai, „neišsiderintų“, šį laiką turėtume tinkamai paskirstyti: rekomenduojama 8 val. kokybiškai miegoti (miego trukmė – individualus dalykas, kai kuriems žmonėms gali užtekti ir mažiau miegoti, kitiems reikia daugiau), 8 val. dirbti ir 8 val. skirti šeimai, pomėgiams, aktyviam gyvenimui. Šio skirstymo esmė – išlaikyti balansą tarp darbo, miego ir poilsio. Miego vieta čia itin svarbi. Juk neišsimiegojęs žmogus jau nuo ryto būna pavargęs, jo organizmas nėra tinkamai pasiruošęs naujos dienos iššūkiams, todėl jį vargina nerimas, jis perdėtai reaguoja net į paprasčiausias situacijas. Nėra vidinio balanso – nėra ramybės. Užtat yra nerimas, įtampa, nervingumas. Visa tai sukelia grandininę reakciją, įsuka žmogų į užburtą ratą: rytinis nuovargis kelia nervingumą dieną, kuris nulemia neramų miegą naktį. Ir taip kasdien. Kai žmogus tokios būsenos būna ilgai, pasekmės gali būti labai skaudžios: nuo organizmo išsekimo iki įvairių ligų išsivystymo.

Patarimai stresui įveikti, vidinei pusiausvyrai atkurti SKAITYTI VISĄ STRAIPSNĮ>>>

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Stresas
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką