Dabar populiaru
Tiesiogiai
Tiesiogiai
15min be reklamos
Publikuota 2021 11 21, 21:00

Kada geriausia eiti miegoti ir kaip tai susiję su širdies sveikata?

Koks laikas palankiausias eiti miegoti? Naujausi tyrimai teigia, kad jeigu einame miegoti nuo 22 val. iki 23 val., mažėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis nei palyginti, jeigu eitume miegoti anksčiau arba vėliau, skelbiama „European Heart Journal – Digital Health“.
Miegas
Miegas / 123RF.com nuotr.

„Mūsų kūnas turi 24 valandų vidinį laikrodį, vadinamą cirkadiniu ritmu, kuris padeda reguliuoti fizines ir mentalines funkcijas, – teigia tyrimo autorius Dr. Davidas Plansas iš Eksterio universiteto (Didžioji Britanija).

– Nors iš mūsų tyrimo negalime daryti priežastinio ryšio, rezultatai rodo, kad eidami anksčiau arba vėliau miegoti, galime sutrikdyti kūno laikrodį, o tai turės nepalankius padarinius širdies ir kraujagyslių sveikatai“.

Daugelis tyrimų atskleidė ryšį tarp miego trukmės ir širdies bei kraujagyslių ligų, tačiau ryšys tarp to miego laiko (kitaip tariant, kurią valandą reikėtų eiti miegoti) ir šių ligų dar nebuvo pakankamai ištirtas.

Tyrime dalyvavo daugiau kaip 88 tūkst. britų, kurių amžius svyravo nuo 43 iki 79 m.

58 proc. dalyvių sudarė moterys. Duomenys apie miego pradžią ir prabudimo laiką buvo fiksuojami akcelerometru, nešiojamu ant riešo, kuris fiksavo miego trukmę, reguliarumą ir panašius dalykus.

Tyrimo dalyviai taip pat turėjo atsakyti į klausimus ir užpildyti anketas apie savo gyvenimo būdą, fizinį aktyvumą, sveikatos būklę.

Per vidutiniškai šešerius metus, kol truko tyrimas, 3172 pacientams (3,6 proc.) buvo nustatytos širdies ir kraujagyslių ligos. Didžiausias sergamumas teko tiems, kurie eidavo miegoti vidurnaktį ir vėliau. Mažiausias – pasirinkusiems miego laiką tarp 22 ir 23 val.

Tyrėjai išanalizavo ryšį tarp miego pradžios ir širdies bei kraujagyslių ligų remdamiesi dalyvių lytimi, amžiumi, miego pradžios pasirinkimu, miego nereguliarumu, chronotipu (save laikė vyturiu ar pelėda), rūkymo situacija, kūno masės indeksu, kraujo spaudimu, cholesteroliu kiekiu kraujyje, sergamumą diabetu bei socioekonominiu statusu.

Mokslininkai teigia, kad palyginti su ėjusiais miegoti 22-23 val., rizika patirti širdies ir kraujagyslių ligas didėjo 25 proc. tiems, kurie ėjo miegoti vidurnaktį ar vėliau; 12 proc. – pasirinkusiems miegą nuo 23 -23.59 val.; 24 proc. užmigusiems dar prieš 22 val. Pastebėta ir tai, kad didesnė šių ligų rizika buvo būdinga moterims.

Tyrimui vadovavęs Dr. Plansas priduria, kad, jeigu šio tyrimo išvados bus patvirtintos kituose tyrimuose, būtų atrastas naujas patogus būdas širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai.

„Miego laikas ir kasdienė miego higiena būtų nebrangus būdas mažinti visuomenės širdies ir kraujagyslių ligų riziką“, – teigia mokslininkas.

Pabrėžiama ir tai, kad šiuo atveju reikėtų atlikti daugiau tyrimų, taip pat, jog naktinio miego trukmė taip pat labai svarbi: reikėtų miegoti nuo 7 iki 9 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką