Dabar populiaru
Publikuota: 2019 birželio 10d. 13:33

Kaip apsaugoti vaikus per karščius? Gydytojos patarimai

Vaikas
123RF.com nuotr. / Vaikas

Vasara į Lietuvą atėjo su trenksmu – termometrai perkopė 25 laipsnius šilumos. Atrodo, kad geriau būti negali: pagaliau baigėsi pavasaris ir šalies gyventojai jau leidžia laisvalaikį prie ežerų ar jūros. Bet ne visi žmonės laukia alinančių saulės spindulių. Karščiai yra pavojingi ne tik asmenims, sergantiems kraujagyslių ir širdies ligomis, bet ir mažiems vaikams. Kokie pavojai tyko karštuoju metų laiku ir kaip galima jų išvengti?

Tinkamas elgesys atėjus karščiams

„Dauguma klaidingai mano, kad karštis yra pavojingas tik širdininkams. Didžiausias pavojus tyko mažų vaikų. Vaikai neprisitaiko prie karščio kaip suaugusieji, be to, mažiau prakaituoja, o prakaitas yra natūralus organizmo atsivėsinimo procesas.

Tėveliams rekomenduoju reguliariai duoti vaikams atsigerti vandens. Nerekomenduoju atsivėsinti sultimis arba gazuotais gėrimais – jų pagrindą sudaro cukrus. Be to, maži vaikai negali pasakyti, kad yra ištroškę, todėl svarbu reguliariai duoti vaikui atsigaivinti.

Jeigu vaikas šlapinasi rečiau nei 6 kartus per parą, o šlapimo spalva tamsesnė nei šviesiai geltona – būtina nedelsiant pasirūpinti tinkamu vandens vartojimu.

Apie tinkamą vandens gėrimą taip pat byloja dažnas vaiko šlapinimasis. Jeigu vaikas šlapinasi rečiau nei 6 kartus per parą, o šlapimo spalva tamsesnė nei šviesiai geltona – būtina nedelsiant pasirūpinti tinkamu vandens vartojimu“, – pranešime spaudai pataria „Euromed“ šeimos gydytoja Ala Grigienė.

Pasak jos, svarbu pasirūpinti ir tinkama vaiko apranga. Rekomenduojama rengti šviesiais medvilniniais drabužiais, nepamirštant galvos apdangalo. Vaikui reikalingi ir akiniai nuo saulės, saugantys akytes nuo žalingo saulės spindulių poveikio. Svarbu pasirūpinti vaiko odos apsauga – odą būtina patepti SPF 50 kremu nuo saulės. Vaikus rekomenduojama prausti drungnu vandeniu.

„Suaugusieji taip pat turėtų pasirūpinti savo sveikata. Fizinius darbus atlikite arba ankstų rytą, arba vakare – venkite fizinio krūvio nuo 11 iki 17 val. Pasirūpinkite pakankamu vandens kiekiu organizme: gerkite vandens, net jei nejaučiate troškulio, venkite alkoholinių gėrimų, kurie skatina vandens pasišalinimą iš organizmo. Vilkėkite šviesius drabužius, nepamirškite kepurės, akinių nuo saulės, tepkite odą didelį SPF turinčiu kremu nuo saulės“, – pataria gydytoja.

123RF.com nuotr./Vaikas
123RF.com nuotr./Vaikas

Pirmoji pagalba atsitikus nelaimei

A.Grigienės teigimu, jokiu būdu negalima palikti vaiko automobilyje, net jeigu atidarėte langą ir norite išbėgti tik trumpam. „Jeigu vaikas perkaito, būtina apsilankyti pas gydytoją. Padėti vaikui galima jį nuvedus į vėsią patalpą, nurengus nereikalingus drabužius, pasiūlus vaikui atsigerti. Jei vaikui pakilo kūno temperatūra, pykina, oda įgavo raudoną atspalvį, padažnėjo kvėpavimas – būtina kviesti greitąją pagalbą. Jei vaikas sąmoningas, būtina jį sušlapinti vėsiu vandeniu, apdengti šlapiais drabužiais“, – sako specialistė.

Perkaitimas, pasak jos, dažniausiai ištinka vyresnio amžiaus žmones, kuriuos vargina aukštas kraujospūdis, ir pacientus, sergančius kraujagyslių ir širdies ligomis. Deja, perkaitimo požymiai gali pasireikšti ir po keletos dienų. Apie perkaitimą byloja gausus prakaitavimas, pykinimas, silpnumas, dažnas pulsas. Pastebėjus šiuos simptomus reikėtų nedelsiant kreiptis į gydytoją. Priešingu atveju nukentėjęs gali netekti sąmonės, jį gali ištikti saulės smūgis.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Video

01:19
01:17
05:26

Visi į lauką!

Liaudies alus

Gera savijauta – tavo pasirinkimas

Namų šefas

Konkursas
Konkursas
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką