-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nemokamo gydymo kuriozai: traumą patyręs vyras buvo išvarytas iš trijų poliklinikų

Vilniuje gyvenantis, bet iki šiol jokioje poliklinikoje nesilankęs vyras patyrė traumą, po kurios prireikė kasdienių perrišimų. Tačiau visi jo bandymai gauti šią pagalbą patyrė nesėkmę. Nors deklaruojama, kad Lietuvoje laisvai galima pasirinkti gydymo įstaigą ir gydytoją, pagalbos prašantis vyras nė vienoje įstaigoje nebuvo priimtas.
Dainavos poliklinikoje
Dainavos poliklinikoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Po būtinosios pagalbos rytojaus dieną gauti perrišimo paslaugą pasirodė neįmanoma
  • Poliklinikai pasirodė neparankus pacientas
  • Kuriozas – draustam žmogui teks kreiptis į privačią įstaigą
  • Poliklinika negalėjo paaiškinti savo motyvų

Gauti pagalbą nepadėjo nė prašymas prisiregistruoti

„Mes su vyru septynerius metus gyvename Vilniuje, čia esame deklaravę savo gyvenamąją vietą, tačiau anksčiau vyras buvo prisiregistravęs Varėnos, kurioje gyveno, poliklinikoje.

Kadangi medikų pagalbos per tuos visus metus nė karto neprireikė, net nešovė mintis, kad reikia persiregistruoti pas gydytoją Vilniuje. Tačiau vakar namuose vyras patyrė traumą – smarkiai susižalojo ranką. Pirmoji pagalba mums buvo suteikta – medikai sutvarstė žaizdą, išdavė žalią lapą ir liepė pasirūpinti, kad žaizda būtų kasdien perrišama, tačiau tam jau reikia kreiptis į polikliniką“, – pasakojo nukentėjusiojo žmona.

Įgyvendinti šį reikalavimą pasirodė misija neįmanoma. Sutuoktiniai apsilankė trijose arčiausiai jų namų esančiose poliklinikose, tačiau visose jų išgirdo neigiamą atsakymą.

Iš pradžių mums buvo aiškinama, kad pas gydytojus labai didelės eilės, po to išgirdome, kad esame poliklinikai neparankūs pacientai, kadangi pinigus už suteiktą paslaugą įstaiga gaus ne iš karto.

„Nesuprantu, kaip taip gali būti – žmogus dirba, draustas, moka mokesčius, o gauti medicininės pagalbos negali. Iš pradžių mums buvo aiškinama, kad pas gydytojus labai didelės eilės, todėl šiandien mūsų priimti negali, juolab kad nesame jų pacientai. Kai pasisiūlėme prie poliklinikos prisiregistruoti, nes vis tiek juk reikia kur nors tai padaryti, mūsų kažkodėl neregistravo. Taip pat išgirdome, kad esame poliklinikai neparankūs pacientai, kadangi pinigus už suteiktą paslaugą įstaiga gaus ne iš karto, o tik po kurio laiko“, – toliau dėstė pašnekovė.

Jai buvo kilusi mintis, kad galėtų susimokėti už perrišimą, tačiau mokamos paslaugos nė vienoje iš poliklinikų jiems nepasiūlė, o patys paklausti laiku nesusizgribo. Paklausta, ką dabar ketina daryti, moteris teigė, kad teks skolintis pinigų, kadangi „dar ne algų diena“, o iš praėjusio mėnesio atlyginimo liko lėšų tik būtiniausioms reikmėms, ir važiuoti į privačią gydymo įstaigą. Juk sveikata vertingesnė už bet kokius pinigus.

Poliklinikos atstovė: gal buvo suteikta nepilna informacija

Vilniaus Centro poliklinikos, kuri buvo viena iš sutuoktinių aplankytų gydymo įstaigų, direktoriaus pavaduotoja medicinai dr. Audronė Juodaitė Račkauskienė patikino, kad pacientas turi teisę pasirinkti bet kurią miesto, kuriame jis gyvena, gydymo įstaigą, netgi nepriklausomai nuo konkrečios jo gyvenamosios vietos.

Tuomet jis priskiriamas prie šeimos gydytojo, pas jį lankosi ir gauna visas paslaugas, į kurias įeina ir žaizdos perrišimas. Bet kuriuo atveju kiekvienai planinei paslaugai, o žaizdos perrišimas yra planinė paslauga, pacientas turi registruotis.

„Kai pacientui dėl traumos buvo suteikta būtinoji pagalba, jis turėjo būti informuotas, po kiek laiko žaizdą reikia perrišti. Tokiu atveju jis turėjo kreiptis į savo gydytoją ir registruotis žaizdos perrišimui“, – teigė medikė.

Tačiau poliklinikos administracijos atstovė negalėjo paaiškinti, kodėl vyro prašymas prisiregistruoti prie įstaigos nebuvo priimtas.

„Neregistruoti paciento poliklinika galėjo todėl, kad jau yra suformuotos užpildytos apylinkės. Šiandien patvirtinos keturių tipų šeimos gydytojų apylinkės, kurių didžiausia – 1550 pacientų. Jeigu gydytojo apylinkė jau perpildyta, pacientas tikrai nepriregistruojamas. Tačiau aš abejočiau, kad visos apylinkės iš tiesų buvo perpildytos. Galbūt žmogui buvo suteikta nepilna informacija“, – svarstė pašnekovė.

Pasak medikės, jeigu žmogus atvyksta gydytojo specialisto konsultacijai be siuntimo ar nori gauti paslaugą skubos tvarka, jis gali pasinaudoti mokama paslauga. Šiuo atveju, jeigu žmogus būtų susimokėjęs, A.J.Račkauskienės manymu, greičiausiai jis būtų gavęs paslaugą.

„Patariu žmonėms pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą tame mieste, kuriame jie gyvena, kad gautų paslaugą laiku ir tinkamą ir kad nekiltų panašių nesusipratimų“, – apgailestavo pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius