Dabar populiaru
Publikuota: 2017 sausio 25d. 16:30

Penki dažniausiai užduodami klausimai „Google“ apie sveiką maistą

Google
123rf.com nuotr. / Google

Ką darote, kai iškyla klausimas, į kurį neturite atsakymo? Nesvarbu, ar ieškote informacijos apie naują nešiojamąjį kompiuterį, ar apie kojinių mezgimą, ar apie sveikiausius dribsnius pusryčiams, turbūt dažniausiai apie tai klausiate „Google“. Būtent todėl kasmet rengiamos apžvalgos populiariausių paieškų, kurias vykdo vartotojai. Viena tokių – maisto produktai, kurių daugiausiai ieškota „Google“. Pateikiame penkias populiariausias paieškas apie maisto produktus ir atsakymus, kuo kiekvienas jų naudingas jūsų sveikatai.

Obuolių actas

Informacijos apie tai, kuo naudingas obuolių actas 2016 m. ieškota

daugiausiai. Tad kur šio produkto paslaptis? Natūraliame obuolių acte yra vitaminų A, B1, B2, B6, E, P, C, aminorūgščių, ląstelienos, pektinų, kalio, kalcio, geležies, fluoro, fosforo, sieros, natrio, magnio, chloro, silicio, tad tai – išties naudingas produktas.

Virškinimo proceso metu actas skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, todėl naudojamas turint įvairių virškinimo sutrikimų. Taip pat teigiama, kad obuolių actas turi priešuždegiminių savybių, todėl jo mišiniu su vandeniu liaudies medicinos specialistai pataria skalauti gerklę peršalus, susirgus angina, gripu ar kostint. Be to, obuolių actas padeda sureguliuoti medžiagų apykaitą bei mažina apetitą, todėl naudojamas ir norint numesti svorio. Obuolių acte yra aminorūgščių ir vitaminų, kurie reguliuoja kraujo spaudimą, gydo migreną, artritą, skatina žaizdų gijimą ir stiprina imunitetą.

Tačiau tai dar ne visas naudingųjų savybių sąrašas – obuolių actas naudojamas ir kaip kosmetikos priemonė. Juo patariama skalauti plaukus, kad šie blizgėtų. Taip pat teigiama, kad obuolių actas valo organizmą nuo šlakų, todėl skaistina odą. Obuolių actas apsaugo ir nuo celiulito bei strijų.

Aliejus

„Fotolia“ nuotr./Sezamų aliejus
„Fotolia“ nuotr./Sezamų aliejus

Maisto ruošai aliejų naudoja bene kiekvienas. Populiarėja jis ir kaip kosmetikos ar liaudies medicinos priemonė. Tad natūralu, kad informacijos paieškoje aliejus tvirtai stoja į antrą vietą.

Bene visos aliejaus rūšys turi sveikatai naudingų medžiagų: vitamino E, antioksidantų, nesočiųjų riebalų rūgščių, kurios saugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų (aterosklerozės, hipertonijos), virškinimo trakto ligų ir kt. Tiesa, naudingiausias sveikatai yra genetiškai nemodifikuotų augalų, pirmo šalto spaudimo aliejus – būtent tokiame išsaugoma daugiausiai sveikatai naudingų medžiagų ir vitaminų.

Norint sveikai ir subalansuotai maitinti, patartina namuose turėti bent kelias aliejaus rūšis – vieną naudokite kepimui. Tai turėtų būti rafinuotas aliejus, nes jos degimo temperatūra aukštesnė. Nerafinuoti aliejai labiau tinka salotoms, o padažams ir marinavimui rinkitės įvairių skonių aliejus, tokius kaip linų sėmenų, moliūgų, sezamų sėklų.

Daugumoje aliejų gausu nesočiųjų riebalų, kurie naudingi sveikatai. Šių riebalų žmogaus organizmas nesintetina, todėl kasdien turi gauti su maistu. Organizme trūkstant nesočiųjų riebalų rūgščių pasireiškia odos, gleivinių sausėjimas, dermatitas, egzema, tulžies pūslės akmenligė, venų varikozė. Pastebima, kad negaunant pakankamai nesočiųjų riebalų, organizmas sunkiau susidoroja su stresu, sulėtėja protinė veikla, susilpnėja imunitetas. Specialistų teigimu, norint gauti pakankamai organizmui reikiamų augalinių riebalų, aliejaus vartoti reikėtų po 2-3 šaukštus per dieną.

Cinamonas

Fotolia nuotr./Cinamono lazdelės
Fotolia nuotr./Cinamono lazdelės

Cinamonas – ne tik populiarus prieskonis konditerijoje. Visų pirma, cinamonas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Be to jis palengvina virškinimą ir sumažina pilvo pūtimą, tad yra labai naudingas žmonėms, turintiems įvairių virškinimo sutrikimų. Teigiama, kad cinamone esantis manganas, ląsteliena, eteriniai aliejai ir kalcis padeda reguliuoti skrandžio sulčių gamybą, maisto virškinimą ir maistinių medžiagų įsisavinimą.

Tyrimai rodo, kad cinamonas taip pat padeda kovoti ir su padidėjusiu cholesterolio kiekiu kraujyje, be to – jis veikia antibakteriškai ir padeda kovoti su peršalimo ligomis. Cinamonas naudingas ir tiems, kuriuos kankina šlapimo takų infekcijos, mat šis prieskonis padeda naikinti šlapimo takuose esančius mikrobus.

Greipfrutas

Fotolia nuotr./Greipfrutai
Fotolia nuotr./Greipfrutai

Greipfruto vaisiuose yra gausu vitaminų C, P, B1, B2, B5, fosforo, geležies, natrio, kalio, kalcio, peptinų. Šis vaisius naudingas kenčiantiems nuo hipertenzijos, taip pat jis padeda sureguliuoti nervų sistemą, teigiamai veikia širdies ir kraujagyslių sistemą bei mažina cholesterolio kiekį kraujyje. O tai labai svarbu susiduriantiems su širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis.

Greipfrutuose gausu vitamino C, todėl šie vaisiai itin naudingi šaltuoju metų sezonu – jie stiprina imunitetą ir padeda organizmui greičiau kovoti su virusais ir bakterijomis. Greipfrutuose taip pat yra salicilo rūgšties, kuri padeda organizmui skaidyti kalcį bei išsaugoti sąnarių kremzlių struktūrą, kuriai pakitus gali prasidėti artritas.

Sultinys

Fotolia nuotr./Vištienos sultinys
Fotolia nuotr./Vištienos sultinys

Sultinys – ne tik maistas, bet ir vaistas. Tai turėtų įsidėmėti visi, kuriuos nors kartą yra kamavęs peršalimas. Vištienoje yra aminorūgšties cisteino, kuri skystina gleives bei palengvina atsikosėjimą, todėl šilta vištienos sriuba naudinga mėgautis sergant viršutinių kvėpavimo takų ligomis. Be to jis padeda stiprinti imunitetą.

Kita geroji sultinio savybė – gliukozaminai. Jų yra visuose kaulų sultiniuose. Pastarieji padeda apsaugoti žmogaus organizmą nuo sąnarių skausmo ir osteoartrito.

Remiamas turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

06:47
17:02

Metas rinktis

Atradimai virtuvėje

Skanumėlis

Video

02:24
01:30
00:20

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką