Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2018 kovo 28d. 12:45

Treneris apie tobulo kūno siekiančias moteris: „Žmonės nebesupranta, kas yra normalu“

Sportiško sudėjimo merginos kūnas
Fotolia nuotr. / Sportiško sudėjimo merginos kūnas

Mitybos specialistas ir treneris „Motyvuotas atletas“ Artur Swan vedė seminarą sporto ir sveikatingumo projekte „Final Fit Ladies“, rašoma pranešime spaudai. Jis pasakojo, kad daugybė moterų dėl iškreipto suvokimo ir visuomenės spaudimo veltui save alina ir siekia nerealistiškų tikslų, ir patarė, kaip atrasti balansą tarp sveikatos ir tobulo kūno.

Vienas populiariausių sveikos gyvensenos konsultantų, motyvuotojas Artur Swan pastebi, kad į jį dažniausiai kreipiasi moterys ir beveik visos nori mesti svorį, nepaisant to, kad daliai to tikrai nereikia, ir tai priverčia susimąstyti apie visuomenėje gajų didžiulį atotrūkį tarp sveikatos ir siektino kūno kulto.

Asmeninio archyvo nuotr. /Mitybos specialistas ir treneris Artur Swan
Asmeninio archyvo nuotr. /Mitybos specialistas ir treneris Artur Swan

Moterys tiki – reikia sverti kuo mažiau

Treneris per pastaruosius dvejus metus padėjo savo tikslų siekti daugiau nei tūkstančiui žmonių ir pastebėjo, kad savo kūno išvaizdai daugiau dėmesio skiria moterys:

„Galbūt taip atrodo todėl, kad jos labiau linkusios sulaukti pagalbos iš šono. Vyrai juk viską žino – bent jau taip galvoja. Žinau tai, nes pats esu vyras, tačiau besimokydamas supratau, kad kuo daugiau domiesi, tuo labiau supranti, kiek daug dar nežinai. Vis dėlto galiu pasidžiaugti, kad žmonės ima pasitikėti specialistais, treneriais ir rečiau puola į drastiškas dietas, sportą pagal savo fantaziją ar saves žalojimą sau netinkamomis priemonėmis.“

A.Swan teigia, kad lietuvės – labai savikritiškos ir visos be išimties tiki, kad joms būtina numesti bent kelis kilogramus, net jei fiziniai rodikliai rodo, kad svorio reikia priaugti. Jo nuomone, visuomenėje paplitęs labai iškreiptas tobulo kūno suvokimas ir spaudimas siekti profesionalių sportininkų išvaizdos yra per stiprus – žmonės nebesupranta, kas yra sveika, normalu, o kas yra profesionalus sportas.

Pirmoje vietoje – gera savijauta

Mitybos konsultantas sako, kad praktikoje pirmiausia reikalauja savijautos ataskaitos: „Jeigu nesieki sportininko karjeros, nesiruoši varžyboms, tu neturi savęs alinti taip, kad būtų silpna, kankintų nemiga, akyse būtų juoda, sutriktų virškinimas, tuštinimasis, treniruotėse neturėtum jėgų ir panašiai. Sveikata ir gera savijauta – pirmiausia.“

A.Swanas teigia, kad lietuvės – labai savikritiškos ir visos be išimties tiki, kad joms būtina numesti bent kelis kilogramus, net jei fiziniai rodikliai rodo, kad svorio reikia priaugti.

Antroje vietoje pagal svarbą – išoriniai veiksniai: kūno forma, raumeninė masė, riebalinis audinys. Trenerio duomenimis, sveika moteris turi turėti 19–25 proc. riebalinio audinio, vyrai – 12–17 proc. Tai, pasak A.Swan, yra normalaus žmogaus, kuris turi darbą, sportuoja 3–4 kartus per savaitę, ir jo gyvenimas nėra sportas, būsena bei išvaizda.

Asmeninio archyvo nuotr. /Mitybos specialistas ir treneris Artur Swan
Asmeninio archyvo nuotr. /Mitybos specialistas ir treneris Artur Swan

Papilnėti galima net nuo kelių agurkėlių ar sėdint lėktuve – mažiau jaudinkitės

Dauguma jau žino, bet treneris primena, kad svorio rodiklis nėra tai, pagal ką reikėtų vertinti savo kūną, nes svoris svyruoja dėl daugybės faktorių: sūraus maisto, oro ir temperatūros pokyčių, išgerto vandens kiekio, kavos suvartojimo ir net slėgio – todėl iš vakaro suvalgę raugintų agurkėlių ar po skrydžio dėl skysčių kaupimosi galite jaustis patinę.

A.Swan pataria nesijaudinti dėl kiekvieno kilogramo ir pataria drastiškai nekeisti režimo ir mitybos, kad nesutriktų hormoninė sistema ir medžiagų apykaita.

Dažnai nutylima, kad dalyvaujančioms varžybose ar besilaikančioms griežtesnių mitybos planų sutrinka menstruacijos.

Nepaisant to, kaip moterys nori atsikratyti riebalų, patyręs mitybos konsultantas pabrėžia, kad išsaugoti sveiką jų kiekį kūne yra labai svarbu: moterų kūnas turi būti pajėgus išnešioti ir sėkmingai pagimdyti kūdikį. O net ir nesiruošiančios gimdyti turi žinoti, kad mityba turi būti visavertė, o riebalinis audinys normalus dėl sveikos hormonų veiklos.

Gerą hormonų veiklą palaiko ir uždegiminius procesus organizme mažina gerieji riebalai, kurių būtina įtraukti į savo mitybą. Jų yra avokaduose, riešutuose, alyvuogėse, lašišoje, vardija mitybos specialistas.

Fotolia nuotr./Gerieji riebalai
Fotolia nuotr./Gerieji riebalai

„Dažnai nutylima, kad dalyvaujančioms varžybose ar besilaikančioms griežtesnių mitybos planų sutrinka menstruacijos. Ir ne tik vėluoja, bet dingsta keliems mėnesiams ar net pusei metų. Todėl mesdamos svorį ar keisdamos įpročius viską darykite lėtai, valgydamos pakankamai gerųjų riebalų ir nesistenkite atrodyti kaip merginos nuo scenos, jei nesate profesionalios sportininkės, nes tik pakenksite sau“, – sako A.Swan.

Sveiko ir gražaus kūno pagrindas – pastovumas

Paklaustas apie idealaus kūno formulę, sveikos gyvensenos treneris primena, kad pirminis tikslas turėtų būti gerinti sveikatos rodiklius, o norint sveiko kūno reikia režimo ir pastovumo. Jis sako, kad mityba turi būti pilnavertė, gerinanti savijautą, miegą bei padedanti išlaikyti norimas kūno formas.

„Labai svarbu surinkti reikiamą makroelementų kiekį pagal asmeninį poreikį – todėl nėra gudru draugėms dalintis mitybos planais, kadangi kiekvienas žmogus labai skirtingas. Valgydami turime suprasti, kad tai, ką dedame į burną, ir yra mūsų sveikata ir savijauta, todėl labai svarbu valgyti kokybišką maistą, kuriame gausu vitaminų ir mineralų.

Niekas nesako, kad negalite saves lepinti saldumynais ar greitu maistu, bet tai turi būti kartas per savaitę, o ne kasdienybė. Aš siūlyčiau laikytis taisyklės 90/10: tai reiškia, kad 90 proc. mityboje turėtų būti gero maisto, ir 10 proc. norų tenkinimui“, – sako treneris.

Sveikai maitinantis atsiranda energijos fiziniam aktyvumui. A.Swan primena apie judėjimo naudą: „Turbūt girdėjote posakį – gyvas, kol juda? Sportuodami, būdami aktyvūs, geriname kraujotaką, medžiagų apytaką, apsaugome sąnarius, sausgysles. Judėdami atitoliname arba išgydome be galo daug ligų. Tačiau kaip mityboje, taip ir sporte reiktų nepamiršti reguliarumo – išlaikyti balansą. Netinka vieną savaitę sportuoti 2 kartus, o kitą – 5. Turime turėti aiškų planą.“

Moterys, atsipalaiduokite: persistengimas ir stresas tik kenkia jūsų rezultatams

Treneris sako, kad kokybiškas miegas yra būtinas gerai savijautai. Jeigu rytais jaučiatės prastai, vadinasi, poilsis nebuvo tinkamas. A.Swan vardija, kad priežasčių gali būti įvairių: „Galbūt pernelyg ribojate maistą laikydamiesi taisyklės nevalgyti po šeštos valandos vakaro? Galbūt iki vėlumos žiūrite televiziją? O gal patiriate daug nerimo ir įtampos?“

Sveikos gyvensenos konsultantas aiškina, kad kiekvieno organizme besigaminantis streso hormonas kortizolis labai svarbus, tačiau jei stresą patiriate dažnai (sunkios darbo sąlygos, įtempti santykiai, nepakankama mityba, per didelis fizinis krūvis), kortizolis lėtina medžiagų apykaitą, priverčia kūną kaupti skysčius ir riebalus, todėl svarbu atrasti visapusišką balansą.

„Pradėję sportuoti nepamirškite sveiko proto. Nealinkite saves sportuodami kasdien, palengva įeikite į 3–4 treniruočių per savaitę režimą. Nepersistenkite ilgomis kardio treniruotėmis – užteks 15–20 min. lėto intensyvumo ėjimo į kalną po treniruotės. Nepamirškite, kad poilsio dienos skirtos poilsiui ir nenuvertinkite miego svarbos – kuo kokybiškiau miegosite, tuo greičiau pasieksite savo tikslus.

Streso hormonas kortizolis lėtina medžiagų apykaitą, priverčia kūną kaupti skysčius ir riebalus, todėl svarbu atrasti visapusišką balansą.

Mitybos drastiškai keisti irgi nepatariu – pradėkite nuo sporto ir neskaičiuodami kalorijų tiesiog valgykite sveikiau. Kai svoris nebekris, bus galima sudaryti tikslų mitybos planą.

Tik nedarykite didžiausios klaidos – daug sporto ir kuo mažiau maisto nuo pirmadienio. Geriau atraskite norimą treniruočių būdą, keiskite gyvenimo būdą, mažiau siautėkite vakarėliuose vartodami alkoholį ir kokybiškiau ilsėkitės. Patys pamatysite, kaip pasikeis jūsų savijauta, išvaizda ir gyvenimo kokybė.“

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

„Amnesty International“ kaltinimai: Nigerijos kariai prievartavo iš teroristų gniaužtų išvaduotas moteris

Aktualu

Ar atšauktas D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas reikš naują tarptautinę krizę?

Gyvenimas

Kokios paslaptys slypi Tado Ivanausko sukurtame Obelynės parke?

Sportas

Čempionų lygos finalo išvakarėse – J.Kloppo pokštai ir Z.Zidane'o atsakas kritikams

Vardai

Kastytis Kerbedis triukšmingai atšventė 55-ąjį gimtadienį: draugams ir gerbėjams dovanojo koncertą

Pasaulis kišenėje

Kitokia Kuba. Havanos gatvių poetai

24sek

Po pergalės Šarūnas Jasikevičius kritikavo jaunimą ir pokštavo

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

Interviu Aktualu

Garis Kasparovas: „Išpuolis prieš Sergejų Skripalį buvo didelė Kremliaus klaida“

Aktualu

Aiškinasi, ar į Lietuvą nepateko puviniu užkrėstų bulvių

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Sportas

Lietuvos irkluotojus piktina treneris italas – blogesnės situacijos neatsimena

Vardai

Keksiukų fėja Liucina Rimgailė – apie aistrą motociklams: „Jie padeda pabėgti nuo kasdienybės“

24sek

R.Kurtinaitis atsakė į sirgalių kritiką dėl „Žalgirio“ ir išteisino šventusį jaunimą

Kultūra

J.R.R.Tolkieno populiarumo paslaptis

Mokslas.IT

Lūžio taškas: ar greitai vestuves ir žurnalų viršelius fotografuosime telefonu?

Vardai

Kensingtono rūmai pristatė naują Sasekso hercogienės Meghan herbą

Deuce

Sugebėjo – teniso legenda I.Nastase suimtas dukart per 6 valandas

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

24sek

Smūgis „Rockets“ – neteko Chriso Paulo

Naujienos

Aktualu

„Amnesty International“ kaltinimai: Nigerijos kariai prievartavo iš teroristų gniaužtų išvaduotas moteris

Aktualu

URM: Lietuva pasitiki atliktu tyrimu dėl Malaizijos avialinijų lėktuvo katastrofos

Aktualu

Ar atšauktas D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas reikš naują tarptautinę krizę?

Gyvenimas

Kokios paslaptys slypi Tado Ivanausko sukurtame Obelynės parke?

Sportas

Čempionų lygos finalo išvakarėse – J.Kloppo pokštai ir Z.Zidane'o atsakas kritikams

Vardai

Kastytis Kerbedis triukšmingai atšventė 55-ąjį gimtadienį: draugams ir gerbėjams dovanojo koncertą

Pasaulis kišenėje

Kitokia Kuba. Havanos gatvių poetai

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

24sek

Po pergalės Šarūnas Jasikevičius kritikavo jaunimą ir pokštavo

Interviu Aktualu

Garis Kasparovas: „Išpuolis prieš Sergejų Skripalį buvo didelė Kremliaus klaida“

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Aktualu

Aiškinasi, ar į Lietuvą nepateko puviniu užkrėstų bulvių

Vardai

Keksiukų fėja Liucina Rimgailė – apie aistrą motociklams: „Jie padeda pabėgti nuo kasdienybės“

24sek

R.Kurtinaitis atsakė į sirgalių kritiką dėl „Žalgirio“ ir išteisino šventusį jaunimą

Kultūra

J.R.R.Tolkieno populiarumo paslaptis

Mokslas.IT

Lūžio taškas: ar greitai vestuves ir žurnalų viršelius fotografuosime telefonu?

Vardai

Kensingtono rūmai pristatė naują Sasekso hercogienės Meghan herbą

Sportas

Lietuvos irkluotojus piktina treneris italas – blogesnės situacijos neatsimena

Deuce

Sugebėjo – teniso legenda I.Nastase suimtas dukart per 6 valandas

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką