Dabar populiaru
Publikuota: 2017 gegužės 17d. 16:57

70-asis Kanų kino festivalis: laukiamiausi filmai, kova su „Netflix“ ir lietuviški vardai

Kanų kino festivalis
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Kanų kino festivalis

Trečiadienį prasideda jubiliejinis 70-asis Kanų kino festivalis, į pagrindinę konkursinę programą susirinkęs didžiausių pasaulio kino grandų filmus. Kurie jų turi didžiausius šansus nuskinti „Auksinę palmės šakelę“ ir kokie lietuvių filmai bus pristatomi svarbiausiame pasaulio kino festivalyje?

Vis tik šiemet diskutuojama ne tik apie laukiamiausias juostas: jau keletą savaičių kino bendruomenė klausia – kiek nuvertės „Auksinės palmės šakelės“ prestižas, jei šių metu žiuri ją įteiks filmui, kurį žiūrovai galės išvysti tik internete?

Klausimą kelti svarbu – pirmą kartą festivalio istorijoje pagrindinėje konkursinėje programoje dalyvaus ir du „Netflix“ filmai – „Okja“ (rež. Bong Joon-ho) ir „Mejerovitcų istorijos (Meyerowitz Stories) (rež. Noah Baumbach). Abu filmus „Netflix“ planuoja išleisti tik savo platformoje ir nepristatyti kino teatruose – šis sprendimas jau anksčiau papiktino Prancūzijos kino platintojus, o praėjusią savaitę Kanų kino festivalio organizatoriai paskelbė, jog nuo kitų metų „Netflix“ filmai nebegalės dalyvauti festivalio konkursinėje programoje, jei kompanija nepakeis savo politikos.

Ar šiedu filmai yra pagrindiniai nominantai į pagrindinį festivalio apdovanojimą? Vargu. Nors trilerių ir veiksmo filmo reformatorius Bong Joon-ho nustebinti moka – štai ir filmas „Okja“, pasakojantis apie masyvų gyvūną Okją, kurį, atiduotą tarptautinei kompanijai, bando išgelbėti jo ligšiolinė šeimininkė, intriguoja tiek siužetu, tiek įspūdingu aktorių sąrašu, kuriame yra ir Tildos Swinton pavardė.

Dar viena šiųmečio festivalio intriga: ar Michaelis Haneke gali tapti pirmuoju režisieriumi, laimėjusiu „Auksinę palmės šakelę“ triskart? Šansų nedaug, tačiau jei ir yra XXI a. to vertas režisierius, tai tik jis. Naujausias M.Hanekes filmas „Laiminga pabaiga“ (Happy End) pristatomas vos dviem sakiniais: „Aplink mus pasaulis, o mes, viduryje, akli. Nuotrauka iš Europos buržuazijos šeimos gyvenimo“. Tačiau ką daugiau bereikia žinoti? Juk tai – M.Hanekes filmas, todėl galime tikėtis chirurginio tikslumo ir kaip niekad tikslaus šiandienos visuomenės pjūvio.

Jei ne Pedro Almodovaro vadovaujama žiuri, tai žiūrovai tikrai turėtų pastebėti naujausią Sofios Coppolos filmą „Apžavėtas“ (The Beguilded), su sąlyga, jog režisierė, po poros ryškesnių suklupimų, sugrįžo į senas vėžes. „Apžavėtas“ tam atrodo puikiai tinkantis projektas – filmas, kuriame vaidina Colinas Farrellas, Elle Fanning, Nicole Kidman ir Kirsten Dunst, pasakoja apie Pilietinį karą, kurio metu sužeistas kareivis atsiduria mergaičių mokykloje.

VIDEO: Filmo „The Beguilded“ anonsas

Pietų Korėjos režisierius Hong Sang-soo jau ketvirtą kartą dalyvauja Kanų kino festivalio konkursinėje programoje, tris kartus kovėsi dėl „Auksinio lokio“ Berlynalėje, dukart pristatė savo darbus Venecijos kino festivalyje. Galbūt 2017-ieji ir „Diena po“ (The Day After) režisieriui pagaliau atneš vieną svarbiausių kino pasaulio prizų?

Yorgos Lanthimos, savo kolekcijoje jau turintis Kanų Didįjį žiuri prizą, šįkart taip pat gręžiojasi į „Auksinę palmės šakelę“ – apie naujausią jo filmą „Užmušti šventąjį elnią“ (The Killing of a Sacred Deer) kol kas žinoma nedaug, tačiau abejoti, jog naratyvo ir žanro rėmus nuolat laužantis Y.Lanthimos nustebins, nereiktų. O jei režisierius nepersistengs su formos žaidimais, „Auksinė palmės šakelė” gali pasirodyti esanti arčiau nei bet kada.

HanWay Films nuotr./Kadras iš filmo „The Killing of a Sacred Deer“
HanWay Films nuotr./Kadras iš filmo „The Killing of a Sacred Deer“

Konkursinėje programoje dalyvaus penkias šalis, tarp jų ir Lietuvą, bendram gamybos projektui sujungęs režisieriaus Sergejaus Loznicos filmas „Nuolankioji“ (A Gentle Creature) – jame pasakojama apie moterį iš mažo Rusijos miestelio, kuriai grąžinamas siuntinys, siųstas kalėjime bausmę atliekančiam vyrui. Nusprendusi išsiaiškinti, kodėl taip nutiko, ji vyksta į kalėjimą – taip prasideda pažeminimo ir smurto kupina istorija.

Atrodytų, jog šiųmetiniuose Kanuose, kuriuose kaip niekad daug ryškių vardų, statyti už S.Loznicos filmo pergalę gal ir būtų naivu. Vis tik tikėtina, jog žiuri norės įvertinti Vakarų žiūrovui mažiau žinomą, tačiau talentingą režisierių, o ne dar vieną žiniasklaidos ir taip linksniuojamo kūrėjo darbą.

Andrejaus Zviagincevo ir jo filmo „Nemeilė (Loveless) šansai šiuokart atrodo menkesni (ryški Loznicos juostos socialinė žinutė papirkti žiuri turi daugiau šansų nei santykių drama, kad ir su socialine žinute), tačiau Kanai – nenuspėjamas žaidimas, kuriame visad nutinka staigmenų.

Programoje „Dvi režisierių savaitės“ šiemet įvyks ir Šarūno Barto filmo „Šerkšnas“ (Frost) premjera – tai jau penktasis režisieriaus filmas, atrinktas į svarbiausią pasaulio kino festivalį.

Sudėtingoje ekspedicijoje prie Ukrainos fronto linijos filmuotas „Šerkšnas“ pasakoja apie Ingą ir Roką, gabenančius humanitarinę pagalbą iš Vilniaus į Ukrainą. Tačiau įvykiai pakrypsta netikėta linkme – jie patys atsiduria prie fronto linijos Donecke, kur tenka suvokti, ką iš tiesų patiria žmonės kare.

Kanų kino festivalis truks iki gegužės 28-osios – tądien ir paaiškės šių metų festivalio „Auksinės palmės šakelės“ laimėtojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Išmanus kaimas

Festivalis „Galapagai”