-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 05 14

Iššūkis jaunoms grupėms: būti originalioms ar populiarioms?

Lietuvoje sparčiai tobulėjant muzikos industrijai atsiranda vis daugiau jaunų grupių. Kiekviena iš jų stengiasi pelnyti klausytojų simpatijas, išsiskirti iš kitų atlikėjų. Vis daugiau jaunų muzikantų atsisako standartinių pasirodymų ir renkasi originalų, savitą stilių. Su kokiais sunkumais jie susiduria?
Žiūrovai
Žiūrovai / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Savybės, atkreipiančios dėmesį

Dažniausiai jaunos grupės pradeda savo veiklą tobulindamos muzikinius sugebėjimus. Tačiau vien to norint pritraukti klausytojus neužtenka. Kokios grupės sužavi klausytojų auditoriją?

Savo mintimis pasidalijo jauna grupė „Jauti“, kurios pavadinimas skelbia, kad vaikinai muziką kuria iš to, ką jaučia: „Mes patys, klausydami kitų grupių, labiausiai kreipiame dėmesį į muzikos kokybę, originalumą. Taip pat svarbu, kokią energiją transliuoja atlikėjas. Tai, manome, labiausiai ir traukia klausytoją.“ Taip pat vaikinai pastebėjo, kad šiomis dienomis muzikantų reikalaujama išsiskirti iš kitų, nes komercinės grupės ir atlikėjai nėra niekam įdomūs.

Panašią nuomonę išreiškė ir žurnalistas, muzikos apžvalgininkas Karolis Vyšniauskas. Jis sakė, kad tokias savybes, kurios patraukia klausytojus, sunku apibrėžti, bet jas galima aiškiai pajausti. „Man rūpi, kad grupė būtų ir originali, ir atstovautų panašioms vertybėms, kurios patinka ir man. Aiškiai jaučiu tai, kas patenka į tą sritį, kurią aš skatinu, noriu ją skleisti, ir kas nepatenka“, – įsitikinęs K.Vyšniauskas.

Vytautas Kišvinas, vienas iš muzikinio konkurso „Garažas“ organizatorių, pasidalijo savo pastebėjimais apie konkurse dalyvaujančias grupes: „Žinoma, pati bendriausia savybė – meilė muzikai. Didžiausią „Garažo“ lankytojų dalį sudaro grupių draugai, tėvai, kiti muzikantai ir gyvos muzikos gerbėjai ir visus juos žavi grupių entuziazmas. Klausytojai mėgsta kokybišką muziką, nesvarbu, kokiu stiliumi ji atliekama.“

Išgarsėti padeda muzikiniai konkursai

Paklausti, kaip jaunos grupės turėtų bandyti tapti pastebėtos, „Jauti“ nariai atsakė: „Kiek įmanoma daugiau groti ir dalyvauti įvairiuose renginiuose.“ Patys jaunuoliai įsitikinę, kad jų muzikinėje karjeroje reikšmingiausias žingsnis – konkursas „Garažas 2016“. Jame „Jauti“ užėmė antrąją vietą ir sužavėjo daugelį klausytojų.

Panašūs konkursai tikrai yra puiki vieta būti pastebėtais tiek žiūrovų, tiek profesionalių muzikantų. V.Kišvinas džiaugiasi, kad „Garažą“ pamėgo stebėti profesionalūs muzikantai. Be to, per aštuonerius konkurso metus susiformavo nuolatinė auditorija.

Vis dėlto jaunoms grupėms nederėtų aklai nerti į populiarinamuosius renginius. K.Vyšniauskas dalijosi mintimis apie žinomiausius TV projektus. „Tie konkursai gali padėti išgarsėti. Vis dėlto eidamas į tokį konkursą tu dažnai prarandi galimybę kontroliuoti savo, kaip atlikėjo, profilį“, – sakė muzikos apžvalgininkas.

Žurnalistas atkreipė dėmesį, kad tokiuose konkursuose daugeliui bandomos sukurti naujos asmenybės – pradedant drabužiais, baigiant dainų parinkimu. Lietuvoje nėra daug gerų dainų autorių. Yra daug pavyzdžių, liudijančių apie tokių konkursų laimėtojus, kurie dabar yra pamiršti.

Dažniausiai jaunos grupės pradeda savo veiklą tobulindamos muzikinius sugebėjimus. Tačiau vien to norint pritraukti klausytojus neužtenka. Kokios grupės sužavi klausytojų auditoriją?

Pasak K.Vyšniausko, kai grupės pradeda savo veiklą mažesnėse scenose ir po truputį tobulėja, jos gali kontroliuoti, kokiu keliu eis toliau. Tai – ilgalaikė perspektyva, kuri labiau pasiteisina. „Reikia išnaudoti konkursą savo naudai ir neleisti konkursui išnaudoti tavęs“, – pažymėjo žurnalistas.

Ar stengtis būti išgirstiems vis platesnės auditorijos?

Savo patirtimi dalijasi grupės „Jauti“ nariai: „Populiarumas ir didelis gerbėjų būrys suteikia galimybių daugiau koncertuoti. Be to, gerbėjai ragina eiti į priekį ir kurti daugiau. Taip atlikėjai išvengia stagnacijos.“

K.Vyšniauskas ragina pažvelgti į populiarumą iš kitos pusės: „Manau, kad didelė auditorija nėra savaiminis gėris. Juk greito maisto restoranai nėra geriausi, nors juos aplanko didžiausias skaičius žmonių.“

„Kai rašau apie nepopuliarią grupę, tai dažniausiai ir mano straipsnis susilaukia mažesnio skaitytojų dėmesio. Jei grupė yra nekomercinė ar nežinoma, nereiškia, kad ji nėra svarbi. Man patinka kritiškai žiūrėti į muzika ir aš jaučiu pareigą būti tarpininku tarp klausytojų ir mažai žinomų atlikėjų“, – savo mintis pateikė žurnalistas.

Tekstas publikuotas Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto svetainėje www.universitetozurnalistas.kf.vu.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius