Dabar populiaru
Publikuota: 2016 rugsėjo 13d. 17:33

D.Ibelhauptaitė apie 10-ąjį „bohemiečių“ sezoną atversiančią operą „e-Carmen“: „Tai yra eksperimentas, inovacija, alternatyva“

 VCO „e-Carmen“ spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / VCO „e-Carmen“ spaudos konferencijos akimirka

Likus vos kelioms dienoms iki didžiosios premjeros – rugsėjo 17 d. jubiliejinį „Vilnius City Opera“ sezoną atversiančios elektroninės operos „e-Carmen“ – kūrybinė grupė žiniasklaidos atstovus pakvietė į Marijaus Adomaičio („Ten Walls“) studiją, kur ne tik papasakojo apie „e-Carmen“ kūrybinį procesą, bet ir pristatė keletą operos kūrinių.

Kaip teigė režisierė Dalia Ibelhauptaitė, labai džiugu, jog „bohemiečiai“ 10-ąjį savo sezoną pradeda kūriniu, kuris atitinka jų dvasią. „Tai yra eksperimentas, inovacija, alternatyva. Labai džiaugiamės, kad po 10 metų vis dar sugebame tai išlaikyti ir nepabijojome rizikos bei nežinomybės, suradome kažką naujo“, – sakė režisierė.

Mes iš tikrųjų pasistengėme padaryti viską absoliučiai kitaip ir pristatyti ne dar vieną Bizet interpretaciją, bet specialiai sukurtą vientisą kūrinį“, – sakė D.Ibelhauptaitė.

D.Ibelhauptaitė tikino, kad solistai, atėję dainuoti G.Bizet „Karmen“, ją jau yra atlikę mažiausiai šimtą ar du šimtus kartų: „Mes su Marijumi džiaugiamės, kad turime tokius puikius solistus, kuriems sugebėjome iškelti tokius sudėtingus uždavinius, kad jie dabar nemiega, jaudinasi, dirba po 20 val. per dieną vien tik tam, kad galėtų atlikti tas partijas, kurias moka labai gerai ir yra atlikę labai daug kartų. Mes iš tikrųjų pasistengėme padaryti viską absoliučiai kitaip ir pristatyti ne dar vieną Bizet interpretaciją, bet specialiai sukurtą vientisą kūrinį.“

Režisierė taip pat atskleidė, jog operoje, be elektroninės muzikos, bus ir gyvo atlikimo – dainuos 4 pagrindiniai solistai, 8 solistų ansamblis, girdėsime 9 styginių instrumentų garsus.

Marijus Adomaitis, pirmą kartą kūręs muziką savo tikrąja pavarde, o ne pseudonimu, teigė, jog itin sunku „remiksuoti“ kūrinį, kuris yra mažorinis ir dar sukurtas maršo principu, todėl sukurti elektroninę „Karmen“ versiją buvo nemenkas iššūkis. Pasak kompozitoriaus, „e-Camen“ netrūks žaidimo dermėmis ir įvairiausių stilių muzikos – nuo nu-jazz iki trip-hop'o. Klausytojai taip pat galės atpažinti ir kai kurias G.Bizet originalaus kūrinio melodijas bei muzikines spalvas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ VCO „e-Carmen“ spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ VCO „e-Carmen“ spaudos konferencijos akimirka

„e-Carmen“ dirigentas Ričardas Šumila buvo tas žmogus, kuris padėjo M.Adomaičio kompozicijas „išversti“ į klasikinės muzikos atlikėjų kalbą. Keletą mėnesių su M.Adomaičiu dirbęs dirigentas buvo sužavėtas, kaip puikiai kūrinio dramaturgija buvo atskleista muzikinėje plotmėje.

Kaip teigė D.Ibelhauptaitė, kai solistas dainuoja su orkestru, jis turi laisvę – gali sulėtinti, pagreitinti, peršokti, gyvai reaguoti į tai, kas vyksta. „O čia kaip su raketa į mėnulį – durys užsidarė ir niekas kojų iškišti negali.“

R.Šumila taip pat teigė, jog išmokti visiškai naują medžiagą yra kur kas lengviau nei seną, gerai pažįstamą kūrinį mokytis iš naujo.

Tačiau tai – ne vienintelis iššūkis, tenkantis „e-Carmen“ solistams. Pasak D.Ibelhauptaitės, kai solistas dainuoja su orkestru, jis turi laisvę – gali sulėtinti, pagreitinti, peršokti, gyvai reaguoti į tai, kas vyksta. „O čia kaip su raketa į mėnulį – durys užsidarė ir niekas kojų iškišti negali. Visi žmonės turi kaip laikrodis pataikyti į sistemą, nes sistemos pakeisti negalima“, – sakė D.Ibelhauptaitė, pati prisipažinusi, jog prieš susitikimą su solistais patyrė šoką – gautos partitūros buvo visiškai kitokios nei įprasta, tad kartu su R.Šumila ji keletą savaičių kūrė savotišką sistemą, pagal kurią ir prasidėjo repeticijos.

Karmen partiją atliksianti Justina Gringytė teigė, jog M.Adomaičio muziką pamilo vos ją išgirdusi, tad nors iš naujo mokytis pažįstamą partiją yra sudėtingas procesas, viskas vyko labai natūraliai. „Dabar net originalioje versijoje galiu atrasti kažkokią naują spalvą“, – sakė J.Gringytė.

Dabar net originalioje versijoje galiu atrasti kažkokią naują spalvą, – sakė J.Gringytė.

Tenoras iš Čilės Giancarlo Monsalve, atliksiantis Don Chose vaidmenį, kvietimo atvykti į Lietuvą sulaukė netikėtai. „Buvau namuose, mokiausi dvi naujas partijas, tam specialiai buvo pasiėmęs du laisvus mėnesius. Staiga gavau laišką iš vieno savo vadybininkų su siūlymu dainuoti „Karmen“, – pasakojo G.Monsalve. Nors iš pradžių dvejojo – juk „Karmen” yra dainavęs tiek daug kartų – sužinojęs, jog kuriama elektroninė operos versija, solistas nedelsdamas atvyko į Vilnių. Įdomu ir tai, kad jis yra kovos menų meistras, todėl „e-Carmen“ pats surežisavo kovų scenas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marijus Adomaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marijus Adomaitis

Kūrybinė grupė patikino, jog planuoja „e-Carmen“ pristatyti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Kad darbas šiame projekte itin sudėtingas ir su niekuo nepalyginamas, patvirtino ir solistas Laimonas Pautienius – jis neslėpė, kad gavus natas jį taip pat apėmė panika, tačiau išlaikyta teksto ritmika ir originali skiemenuotė leido lengviau išmokti naują partiją.

Kūrybinė grupė patikino, jog planuoja „e-Carmen“ pristatyti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. „Jau dabar sulaukėme didelio susidomėjimo iš kitų Europos miestų, festivalių, operos teatrų. Tikimės, kad galėsime šiam projektui suteikti ateitį“, – sakė D.Ibelhauptaitė.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Mados infekcija

Eurovizija 2018

Sveikata

„Susitikime lauke“