-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Pikų damos“ spektakliuose – ypatingas dėmesys saugumui

Pastarosiomis dienomis, Vilnius City Operos pasiruošimas artėjantiems rugpjūčio 13-17 d. operos „Pikų damos“ spektakliams Didžiajame Vilniaus Universiteto kieme įgavo naujas formas ir prasmes.
„Pikų damos“ repeticija
„Pikų damos“ repeticija. Vida Miknevičiūtė / Gabrieliaus Jauniškio nuotr.

Radikaliems sprendimams ir sudėtingiems žygiams VCO meno vadovę Dalia Ibelhauptaitę įkvėpė sėkmingai šią vasarą spektaklius rodančių Europos operos festivalių patirtys, nerimą kelianti situacija kituose kolektyvuose ir būtinybė išmokti dirbti naujoje realybėje. „Labai detaliai išnagrinėjus prestižinio Zalcburgo festivalio darbą pasitvirtino viena tiesa – kiekvieną solistą ir žmogų dirbantį scenoje reik testuoti ir testuoti dažnai.

Todėl visi „Pikų damoje“ dainuosiantys solistai buvo testuoti prieš pradedant darbą, o dabar visi dar kartą testuoti ruošiantis išėjimui į sceną. Taip pat vakar pabaigėme viso aptarnaujančio personalo testavimą, bei sukūrėm atskiro judėjimo zonas užkulisiuose. Solistai visiškai atskirti nuo orkestro, orkestras nuo aptarnaujančio personalo, o absoliučiai visi spektaklio dalyviai nuo žiūrovų. Galbūt kai kam tai atrodys nereikalinga, nes spektaklis vyksta atviroje erdvėje, bet manau, kad toks procesas turėtų tapti mūsų darbo rutina, kad galėtume užtikrinti saugumą sau ir kitiems. Spektaklių metu Zalcburgo festivalis testuoja du kartus per savaitę, tai bandysime įgyvendinti ir mes“.

Gabrieliaus Jauniškio nuotr./Dalia Ibelhauptaitė
Gabrieliaus Jauniškio nuotr./Dalia Ibelhauptaitė

Scenoje žiūrovai išvys aukščiausios klasės profesionalus: Germano rolę atliks ją Londono Covent Gardeno teatre dainavęs Sergėjus Poliakovas, Lizos – Vokietijos pagrindinėse scenose pasirodanti Vida Miknevičiūtė, Tomskio – ilgametis Vokietijos Eseno teatro vedantysis bosas – baritonas Almas Švilpa, Grafienės – Lietuvos primadona Irena Milkevičiūtė, o Polinos – nuo Britanijos iki Japonijos scenų mylima Jurgita Adamonytė. Jų gretas taip pat papildys jauniausi Lietuvos operos talentai.

Kaip ir visi, pavasarį VCO patyrė didžiulį šoką, nuėmus visus „Pikų damos“ spektaklius. Tad birželį, vos tik sužinoję apie Vasaros sezono galimybę VU Didžiajame kieme, VCO ėmėsi toliaregiškos strategijos, derinant iškilių tarptautinių solistų grįžimą į Vilnių taip, kad visi jie turėtų pakankamai laiko išbūti Lietuvoje prieš repeticijas.

Mes labai tikime meno ir muzikos reikalingumu sielai ir vidinei stiprybei įkvėpti, bei žmonių gyvenimui prašviesinti, todėl privalome rasti naujus saugius būdus meno renginiams vykti ir prisitaikyti prie esamos realybės.

Tačiau gyvename tokiais laikais, kuomet visko iš anksto nenumatysi ir reikia operatyviai reaguoti į kasdien besikeičiančią situaciją. Todėl „Pikų Damos“ spektakliams VCO ėmėsi padidinto saugumo priemonių ir padarė emociškai labai skausmingus, bet kritinėje situacijoje teisingus žingsnius. Kolektyvo sprendimu šiuose spektakliuose nedalyvaus nei choro, nei ansamblio artistai, atsisakyta ir šokėjų trupės. „Pikų damos“ spektaklius atliks tik operos solistai, o masinės scenos bus pakeistos kitais vizualiais sprendimais.

Detalios Dalios Ibelhauptaitės režisūros spektakliuose naujo choro įvedimas truktų savaites, kurių VCO neturėjo po žinios apie sergančius Kauno Valstybinio choro atlikėjus. Be to, kas dar, jei ne paskutiniųjų metų bendražygiai galėtų sukurti tokią emociškai virpančią atmosferą ir nuostabius aktorinius darbus? Savo ruožtu maestro Gintaras Rinkevičius ir jo vadovaujamas Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras neleis nusivilti ir išlaisvins visas savo griausmo atsargas, atlikdami instrumentinę choro numerių dalį.

Gabrieliaus Jauniškio nuotr./„Pikų damos“ repeticija
Gabrieliaus Jauniškio nuotr./„Pikų damos“ repeticija

Tuo tarpu ansamblio ir šokėjų pasirodymų kuriamą vizualiką sodriai kompensuos specialiai VU kiemo erdvei pritaikytos Rimo Sakalausko ir Linarto Urniežiaus vaizdo projekcijos, pasirodysiančios originalią spektaklio scenografiją papildančiuose vaizdo ekranuose. Dalį spektaklio veiksmo perkėlę į virtualią erdvę, VCO kūrėjai suprato tik sustiprinsiantys kortų žaidimo paslapties ieškančio pagrindinio herojaus atsiribojimą nuo realybės ir artėjančios jo nelaimingos baigties nuojautas.

„Mes labai tikime meno ir muzikos reikalingumu sielai ir vidinei stiprybei įkvėpti, bei žmonių gyvenimui prašviesinti, todėl privalome rasti naujus saugius būdus meno renginiams vykti ir prisitaikyti prie esamos realybės. Šie „Pikų damos“ spektakliai yra paskutiniai mūsų numatyti darbai artimiausioje ateityje, nes dabar yra vasara, mes esam atviroje didelėje VU kiemo erdvėje ir galime sukurti žiūrovams saugią aplinką. Rudenį įėjus į uždaras erdves, kultūros renginių situacija gali labai pasikeisti“ – sako režisierė D.Ibelhauptaitė.

Tad ateinančiomis dienomis VCO, dėkodami Vilniaus miesto savivaldybei už suteiktą erdvę Vasaros sezonui, kviečia jus į meno pergalę prieš blogiausias įmanomas aplinkybes. Į paskutinius „bohemiečių“ operos vakarus po atviru dangumi, viliantis, jog pasibaigus šiems nenuspėjamiems laikams, vėl susitiksime teatro scenose kartu su visais savo bendražygiais. O iki tol lauks naujos patirtys MO muziejuje rugsėjo 3d. atsidarančioje parodoje „Iš tos operos“!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius