Dabar populiaru
Publikuota: 2019 lapkričio 19d. 17:17

Šokėjas M.Pinigis: žiūrovai spektaklį „Perdegimas“ žiūrės sėdėdami scenoje

Marius Pinigis
Tomo Petreikio nuotr. / Marius Pinigis

Šią savaitę Nacionaliniame Kauno dramos teatre į trupės „Nuepiko“ šokio spektaklio „Perdegimas“ premjerą atėję žiūrovai pasijus tarsi kitoje erdvėje. „Leidžiamės į dar artimesnį susitikimą su žiūrovais, nes jie spektaklį žiūrės sėdėdami pačioje scenoje“, – sako vienas iš jo autorių, šiuolaikinio šokio šokėjas Marius Pinigis.

Įkvėpti savų ir svetimų „perdegimų“, trupės „Nuepiko“ įkūrėjai – šokėjai Marius Paplauskas, Marius Pinigis ir Andrius Stakelė – naujausiame savo spektaklyje imasi tyrinėti ir menine kūno kalba interpretuoti perdegimo reiškinį.

Trijų šokėjų tandemas jau spėjo užsitarnauti publikos dėmesį kaip komiško spektaklio „(g)round zero“ herojai, tačiau šį kartą žada kitokią meninę raišką, kviesdami susimąstyti apie kur kas globalesnius klausimus.

Tomo Petreikio nuotr./Marius Paplauskas
Tomo Petreikio nuotr./Marius Paplauskas

Kaip 15min sakė M.Pinigis, po pirmojo savo spektaklio kūrybinė grupė ne tik pradėjo galvoti apie kitą spektaklį, tačiau ir naujai tyrinėti judesį.

„Supratome, kas mums patiems yra įdomu, kas trukdo mūsų kūrybiniams procesams, repeticijoms ar pačiai kūrybai. Tai lėkimas. Taip sutapo, kad visur, taip pat ir pasaulio žiniasklaidoje, pradėta kalbėti apie perdegimo sindromą.

Be to, mano rankose atsidūrė Norvegų socialinio antropologo Thomo Hyllando Erikseno kūriniai. Jis jau seniai kalbėjo apie visuomenę, kur viskas vyksta dideliu pagreičiu.

Tada atsirado dailininko Jeronimo Boscho kūryba – sodo paveikslas, kur visi kaip rojuje, bet ne visai rojuje. Kaip ir dabar. Atrodo, kad viską turim, viskas gerai, bet viskas ne taip. Visi, atrodo, labai faini, labai užsiėmę. Bet kas yra viduje – to nesimato. Daugelis žmonių tarsi dega, nespėja, yra pavargę, pervargę, nusikalę. Tai labai didelė problema“, – sakė M.Pinigis.

Tomo Petreikio nuotr. /Andrius Stakelė
Tomo Petreikio nuotr. /Andrius Stakelė

Pasak šokėjo, beliko eiti į salę ir ieškoti, kaip šią idėją perduoti judesiu, mąstyti, kas yra perdegimo priešingybė – harmonija.

„Atsirado terminai „gravitacija, manipuliacija“ ir kiti. Judesiu tą buvo lengva pajusti. Pradėję kurti spektaklį mes buvome daug nuklydę. Iš pradžių patys, tikriausiai, buvome perdegę. Tačiau šiemet atradome, išsigryninome idėją“, – kalbėjo M.Pinigis.

Spektaklio tikslas nėra moralizuoti, greičiau jau – skatinti susimąstyti, nebijoti kelti klausimus sau: kur degu ir deginu pats save?

Org. arch./Ground zero
Org. arch./Ground zero

Pasak kūrėjų, jei sugretintume abu trupės spektaklius – „(g)round zero“ ir „Perdegimą“ – rastume daug skirtumų.

„Ne tik kontrastas didelis, ir pati tema rimtesnė. Judesio raiška yra visai kita. Daug dėmesio skiriame pačiam judesiui ir fizikai, kūno struktūrai“, – sakė M.Pinigis.

Vieną spektaklį galės pamatyti 150 žiūrovų – tiek jų telpa Nacionalinio Kauno dramos teatro didžiojoje scenoje.

„Kaip ir anksčiau, taip ir dabar ieškome netradicinių formų. Norėjosi artumo su žiūrovu. Šį kartą jis bus dar tikresnis, nei praėjusiame spektaklyje. Kai tu esi apsuptas žmonių, esi tarsi nuogas. Įspūdis lieka ir pačiam žiūrovui. Jis nelieka tik žiūrovu, tačiau mes visi esame kartu“, – sakė M.Pinigis.

Spektaklis „Perdegimas“

Premjera lapkričio 20 ir 22 dienomis Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Choreografija ir šokis: Marius Paplauskas, Marius Pinigis, Andrius Stakelė

Muzikos kompozitorius: Andrius Stakelė

Šviesų dailininkas: Vladimiras Šerstabojevas

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

02:08
01:11
02:10

Esports namai

Maistas