-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarptautinės komandos darbas LNDT – nuo globalinių problemų iki asmeninio subyrėjimo

Prieš oficialią naujo sezono pradžią rugsėjo 2 dieną, Lietuvos nacionalinis dramos teatras žiūrovams duris atvers jau rugpjūčio pabaigoje ir pakvies į jaunos tarptautinės komandos spektaklį „No Symphaty for Crying Man (Jokios užuojautos verkiančiam žmogui)“.
Spektaklio repeticija
Spektaklio repeticija / Kūrėjų nuotr.

Spektaklis – bendras menininkų iš Norvegijos, Lietuvos ir JAV kūrinys, kurį pamatyti Vilniuje bus galima tik du kartus – rugpjūčio 19 ir 20 dienomis. Spektaklis vyks anglų kalba, įėjimas nemokamas.

„No Symphaty for Crying Man (Jokios užuojautos verkiančiam žmogui)“ yra LNDT plėtojamos Jaunųjų kūrėjų skatinimo programos dalis. Pradėtas vystyti Norvegijoje, o bendradarbiaujant su LNDT persikėlęs į Vilnių, pasirodymas, anot kūrėjų, tyrinėja lėtą žmogaus vidinį puvimą: jungdami įvairius tekstus, jaunieji menininkai keliauja nuo globalinių iki asmeninių problemų ir atgal.

Spektaklis – tai vieno žmogaus monologas, nors jame veikia du aktoriai (niujorkietis Robertas M.Johansonas ir norvegas Peras Magnusas Barlaugas), vaidinantys tą patį vyrą. Robertas M.Johansonas yra ir pjesės autorius, dramaturgiją spektakliui taip pat kūrė amerikiečių režisierė ir tekstų autorė Naomi Boyce. Scenografijos išsilavinimą Norvegijos teatro akademijoje įgijusi režisierė Inga Aleknavičiūtė sako, kad šis spektaklis, kaip ir viskas jos kūryboje, prasidėjo nuo vaizdinio: „Su šiuo spektakliu dirbu jau daugiau nei metus. Gal dabar nuskambės juokingai, bet pradžioje norėjau scenoje pavaizduoti tirpstančius ledynus. Jie tirpsta, o scenoje vyksta maži gyvenimai, mažos problemos, niekas nepastebi kas dedasi aplinkui. Sutikusi Robertą, kuris dėsto mano akademijoje, papasakojau savo idėją, jam labai patiko, jis panoro prisidėti ir parašė tekstą. Spektaklis palaipsniui keitėsi, traukėsi ir dabar iš globalaus tapo individualiu. Supratom, kad visos globalios problemos prasideda nuo vieno žmogaus vidinio klimato. Norėdamas atskleisti tas plačias temas, turi atsispirti nuo individualių patirčių.“

Kūrėjų nuotr./Spektaklio repeticija
Kūrėjų nuotr./Spektaklio repeticija

Scenoje žiūrovai pamatys žudikų ir ūkininkų ainį, kuris į praeitį neatsigręžia. Šis žmogus pametė savo kelią ir nebežino, iš kur jis atėjęs. Jis pamiršo savo tikslus ir siekius. Jis save bando užimti, ieškodamas ramybės internetinėje tapatybėje, kuri susilaukia vis daugiau „patinka“ paspaudimų. Jis užima save šnekėdamas nereikalingus dalykus ir likdamas tylus. Tačiau darydamas tai savo kalboje, judesyje ir tapatybėje – jis sudūžta. O kai esi subyrėjęs viduje – negali pasirūpinti kitais ir supančia aplinka.

„Nenorime moralizuoti, ar paveikti žiūrovo šokiruodami. Spektaklio scenografija yra minimalistinė, galima sakyti, dirbame beveik be jos. Aš dėl to džiaugiuosi, nes tai tampa iššūkiu man pačiai bei komandai. Tokia kūrybinė išraiška kyla iš vidaus bei noro išryškinti žmogaus vienišumą ir vidinį konfliktą, nepridengiant ar nepaslepiant jo kitomis papildomomis detalėmis“, – sako režisierė Inga Aleknavičiūtė.

Inga Aleknavičiūtė (g. 1981) – menininkė, kurianti pasirodymus teatre, scenografiją, instaliacijas. 2009 m. Aleknavičiūtė baigė Vilniaus technologijų ir dizaino kolegiją, o 2015 m. – scenografijos studijas Norvegijos teatro akademijoje. Šiuo metu ji gyvena ir dirba Fredrikstade, Norvegijoje, ir Vilniuje.

Asmeninio archyvo nuotr./Inga Aleknavičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr./Inga Aleknavičiūtė

2015 m. I.Aleknavičiūtė režisavo, kūrė scenografiją ir vaidino Norvegijos teatro akademijos pasirodyme „BEASTS“. Taip pat ji režisavo spektaklius „Music for Many Ears“ ir „The Abundant Song“ Švedijoje, Stokholmo teatre „Folkoperan“.

I.Aleknavičiūtė taip pat dirbo Roberto Wilsono scenografijos asistente ir 2015 m. dalyvavo jo vadovaujamo centro „Watermill Center“ vasaros programoje. I.Aleknavičiūtė yra sukūrusi ne vieną instaliaciją Bergerio muziejuje Norvegijoje ir „Watermill Center“ Niujorke.

Naomi Boyce (g. 1992) – amerikiečių režisierė ir dramaturgė, kurianti tekstus performansams. 2014 m. ji baigė teatro režisūros studijas Kolumbijos universiteto Barnardo koledže, nuo 2015 m. rugsėjo iki 2016 m. liepos ji buvo Fulbrighto stipendininkė ir bendradarbiavo su Freie universiteto Berlyne teatro meno institutu. 2015 m. ji dalyvavo Roberto Wilsono tarptautinėje vasaros programoje.

Asmeninio archyvo nuotr./Naomi Boyce
Asmeninio archyvo nuotr./Naomi Boyce

Robertas M.Johansonas (g. 1978) – laisvai samdomas atlikėjas, kompozitorius, režisierius iš Niujorko. Jis yra vienas iš „Nature Theatre of Oklahoma“ įkūrėjų, su šia kompanija yra vaidinęs, taip pat sukūręs ir atlikęs muziką spektaklyje „Life and Times 1–9“, 2010 m. pristatytame „Theatertreffen“ festivalyje, o 2013 m. laimėjo „Obie“ apdovanojimą. R.M.Johansonas dirbo su daugeliu kitų kompanijų Niujorke, jis dažnai dėsto Norvegijos teatro akademijoje, taip pat Norvegijoje ir Estijoje yra režisavęs ir kūręs muziką savo muzikinio teatro pasirodymams.

Asmeninio archyvo nuotr./Robert M. Johanson
Asmeninio archyvo nuotr./Robert M. Johanson

Peras Magnusas Barlaugas (g. 1987) yra Osle, Norvegijoje, gyvenantis atlikėjas, vaidybos bakalauro studijas baigęs Norvegijos teatro akademijoje Fredrikstade. Po studijų yra dirbęs įvairiuose Norvegijos teatruose, įskaitant Nordlando ir Bergeno tarptautinius teatrus.

Asmeninio archyvo nuotr./Per Magnus Barlaug
Asmeninio archyvo nuotr./Per Magnus Barlaug

Spektaklis „No Sympathy for Crying Man (Jokios užuojautos verkiančiam žmogui“) Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje bus rodomas rugpjūčio 19 ir 20 dienomis 19 valandą. Įėjimas nemokamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius