Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Apsinuodijome kavinėje. Kur kreiptis?

Ėjau su šeima papusryčiauti kavinėje. Po apsilankymo kavinėje mano vaikams sutriko skrandžio veikla, prasidėjo viduriavimas. Deja, neišsaugojome apsilankymą kavinėje patvirtinančio čekio. Ar tokiu atveju galėtume reikalauti išlaidų vaistams atlyginimo iš kavinės?
Blogas maistas
Blogas maistas

Mokėjimo kvitas pirmiausia įrodo aplinkybę, kad tarp Jūsų ir kavinės valdytojo (paslaugų teikėjo) buvo sudaryta sutartis dėl viešojo maitinimo paslaugų teikimo, kvitas taip pat patvirtinta tai, kokias prekes (paslaugas) Jūs įsigijote. Tačiau nurodytas aplinkybes galima būtų įrodinėti ir kitomis priemonėmis, pavyzdžiui banko mokėjimo išrašu (jeigu atsiskaitėte banko kortele), liudytojų parodymais ir pan. Kita vertus paslaugų teikėjas gali ir neginčyti tos aplinkybės, kad Jūs minėtą dieną lankėtės nurodytoje kavinėje.

Todėl aplinkybė, kad neišsaugojote atsiskaitymo kvito, galėtų apsunkinti tam tikrų aplinkybių įrodinėjimą, tačiau tai neužkerta kelio Jums kreiptis į paslaugų teikėją dėl patirtos žalos atlyginimo.

Pagrindas reikalauti atlyginti dėl netinkamos kokybės prekių (paslaugų) padarytą žalą yra įtvirtintas Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo 4 str. 1 d., kurioje nustatyta, kad į rinką teikiamas produktas, t.y. gaminys arba paslauga, turi būti saugus. Pavojingu produktu yra laikomas vartotojams skirtas gaminys ar paslauga, kuris neatitinka šiame įstatyme saugiam gaminiui ar saugiai paslaugai nustatytų reikalavimų.

Taigi nagrinėjamu svarbu nustatyti, ar paslaugų teikėjas pažeidė Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatyme nustatytus reikalavimus teikti tik saugius produktus. Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatyme yra įtvirtinta, kad gamintojai, platintojai ar paslaugų teikėjai, pažeidę šio įstatymo reikalavimus, Civilinio kodekso nustatyta tvarka privalo atlyginti vartotojams žalą, atsiradusią dėl pavojingų produktų.

Atsižvelgdami į aukščiau išdėstytas aplinkybes, pirmiausia rekomenduojame raštu kreiptis į kavinės valdytoją (prašymą reikėtų siųsti arba registruotu paštu arba įteikti pasirašytinai) ir paprašyti atlyginti patirtus nuostolius, prie šio prašymo reikėtų pridėti Jūsų patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus. Jeigu ginčo nepavyks išspręsti gražiuoju, tuomet rekomenduojame su skundu kreiptis į Lietuvos Respublikos valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, kurios adresas Siesikų g. 19, LT-07170 Vilnius, tel.: (8 5) 240 43 61, faks.: (8 5) 240 43 62, http://www.vmvt.lt.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios  konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius