Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Saulius Galadauskas: Ne, aludariai nesiskundžia – jie tik konstatuoja faktus

Aludariai dėl akcizų kėlimo nukentėjo mažiausiai, o už alų gautos pajamos auga. Tokius mitus pastaruoju metu galime išvysti sklandančius viešojoje erdvėje. Nors šiais teiginiais žongliruojantys ekspertai aiškina besiremiantys statistiniais duomenimis, tačiau sykiu užmerkia akis prieš kitus faktus ir akivaizdžiai manipuliuoja ta pačia statistika.
Saulius Galadauskas
Saulius Galadauskas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Alus Alkoholis

Neseniai tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ paskelbti duomenys parodė, kad šių metų pavasarį smarkiai šoktelėjus akcizams, Lietuvoje kovo–liepos mėnesiais mažėjo visų alkoholinių gėrimų pardavimai, bet už alų gautos pajamos ūgtelėjo 10,5 proc., o už alaus kokteilius – 16,9 proc.

„O dar aludariai skundžiasi, kad patiria nuostolius. Juk statistika rodo ką kita“, – girdisi selektyviai faktus naudojančių ekspertų pasisakymai.

Natūralu, kad drastiškai pakėlus akcizus pajamos už akcizinių prekių pardavimą auga. Tai rodo ir VMI paskelbti sausio–rugpjūčio duomenys. Akcizo už alų surinkta 52,4 proc., už vyną – 44 proc. , o už stiprų alkoholį – 12,5 proc. daugiau. Tačiau kokie yra pašaliniai tokio sprendimo padariniai?

Per tuos pačius aštuonis šių metų mėnesius alaus pardavimai sumenko 13,6 proc., vyno – 9 proc., o tuo tarpu stiprusis alkoholis pradėjo atgimti. Dar nepraėjus nė metams nuo akcizų pakėlimo jo pardavimai padidėjo beveik 3 proc.

Maža to, nuo kovo Lietuvos alaus rinka traukiasi nuolat ir itin sparčiai – po 12–14 proc. per mėnesį, o birželį šis rodiklis net buvo pasiekęs 16,5 proc.

Paminėkime dar rankomis trinančius Latvijos ir Lenkijos pasienio parduotuvių savininkus, pas kuriuos įsigyti alaus prisipažįsta užsukantys ir kai kurių miestų merai, ir matysime visą vaizdą.

Alaus „pigumu“ besipiktinantys oponentai nuolat prikiša, jog etilo alkoholio apmokestinimas aluje yra 2,44 karto mažesnis nei kituose spiritiniuose gėrimuose. Tačiau taip pat patogiai nutylimas faktas, kad stipriųjų alkoholinių gėrimų gamyba nepalyginamai pigesnė nei alaus. Ir tai yra pasaulinė tendencija.

O kaip dėl „bambalių“, kurių paklausa „tarp alkoholikų išlieka milžiniška“? Netekus galimybės įsigyti stipraus alaus arba jį smarkiai pabranginus, labiausiai išloštų stipriųjų gėrimų gamintojai. Juk visi supranta, kad pigesnė degtinė arba spirituotas vaisių vynas kaipmat užimtų smarkiai pabrangusių ir dėl to ne tokių patrauklių „bambalių“ vietą.

Na, o apie nuo akcizų beveik nenukentėjusius aludarius pasakas sekantiems oponentams siūlyčiau remiantis statistika neignoruoti jiems nepatogių kitų statistinių faktų. Ne, aludariai nesiskundžia, bet konstatuoja faktus. Ir vienas iš jų – pasitelkiant manipuliacijas statistiniais rodikliais vykdomas rinkos perdalijimas.

​Saulius Galadauskas yra Lietuvos aludarių gildijos vadovas​.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius