Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Taivane išteisinti du oro eismo kontrolieriai, kaltinti dėl 2014-ųjų „TransAsia“ katastrofos

Taivane penktadienį buvo išteisinti du oro eismo kontrolės pareigūnai, kaltinti 2014-aisiais sukėlę orlaivio katastrofą, nusinešusią 49 žmonių gyvybes.
„TransAsia Airways“ lėktuvo nuolaužos
„TransAsia Airways“ lėktuvo nuolaužos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Oro bendrovės „TransAsia“ lėktuvu skrido 54 keleiviai ir keturi įgulos nariai. Orlaivis sudužo, kai bandydamas nusileisti Taivano Penghu saloje, kurioje tuo metu siautėjo taifūnas, kliudė medžius ir namus.

Per katastrofą gyvi liko devyni lėktuvu skridę žmonės.

Praėjusiais metais oro eismo kontrolieriams Lee Chia-fengui ir Ching Yuan-wu, kurie buvo atsakingi už tūpimo taką bei davė leidimą leistis lėktuvui, buvo pareikšti kaltinimai dėl aplaidumo.

Visgi Penghu apylinkės teismas, nors ir pripažino, kad tie pareigūnai padarė klaidų, nusprendė, kad dėl lėktuvo katastrofos kalti pilotai, žuvę per nelaimę.

„Pagrindinė nelaimės priežastis buvo ta, kad skrydžio įgula nesilaikė standartinių leidimosi procedūrų“, – rašoma teismo išplatintame pranešime.

Teismo pranešimas: „Skrydžio valdymas priklauso nuo įgulos, kuri turi veikti pagal mokymų metu įgytas žinias ir standartus. Tai ypač svarbu siaučiant taifūnui, kai oro sąlygos gali greitai pasikeisti.“

„Skrydžio valdymas priklauso nuo įgulos, kuri turi veikti pagal mokymų metu įgytas žinias ir standartus. Tai ypač svarbu siaučiant taifūnui, kai oro sąlygos gali greitai pasikeisti“, – rašoma jame.

Aviacijos saugumo taryba pernai paskelbtoje katastrofos tyrimo ataskaitoje nurodė, kad pilotai skrido žemiau nei leistina esant prastam matomumui. Pasak ekspertų, tuo metu tokią klaidą darė dauguma oro bendrovės „TransAsia“ pilotų.

Praėjus mažiau nei metams po šios tragedijos į upę nukrito dar vienas „TransAsia“ lėktuvas, skridęs iš Taibėjaus. Ši katastrofa, pareikalavusi 43 gyvybių, sukėlė rimtų abejonių dėl „TransAsia“ saugumo standartų.

2015-ųjų vasarį įvykusi nelaimė patraukė pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Vieno automobilio vaizdo registratoriaus užfiksuotame įraše matoma, kaip reiso GE235 lėktuvas sparno galu kliudė estakadą ir nukrito į upę.

Ištyrę šios aviakatastrofos aplinkybęs ekspertai paskelbė, kad to lėktuvo pilotas padarė virtinę klaidų, o lėktuvas nukrito, kai pilotas apsirikęs išjungė vienintelį veikusį lainerio variklį.

Pirmoji privati Taivano oro bendrovė „TransAsia“ po šių dviejų incidentų nurodė parengusi šešias naujas pilotų mokymo programas.

Tačiau pernai lapkritį šiai aviakompanijai teko nutraukti savo veiklą dėl minėtų tragedijų bei patirtų finansinių nuostolių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius